Dakar 2019 9ο Σκέλος: Ένας γεμάτος απρόοπτα αγώνας. Δύναμη Sherco!

Με δύο Outsider στο βάθρο!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

16/1/2019

Ο προτελευταίος γύρος του Dakar για το 2019 τελείωσε, αποδεικνύοντας γι’ άλλη μια φορά τον κανόνα πως το Rally αποτελεί περισσότερο αγώνα επιβίωσης παρά ταχύτητας. Τα 409 χιλιόμετρα του 9ου σκέλους γεμάτα με αμμόλοφους καθιστούσαν πιο δύσκολη τη διαδρομή τόσο για τους έμπειρους αναβάτες όσο και για τους νεότερους. Οι αντίξοες συνθήκες που στέκονται εμπόδιο στους συμμετέχοντες να ανακτήσουν πλήρως τις δυνάμεις τους κατά τη διάρκεια της νύκτας καθώς και το γεγονός πως βρίσκονται ήδη εννιά μέρες στην έρημο, έχει μειώσει τις αντοχές τους με ρυθμό γεωμετρικής προόδου με αποτέλεσμα φτάνοντας προς την λήξη του φετινού Dakar οι περισσότεροι αναβάτες να έχουν εξουθενωθεί.

Με το χθεσινό σκέλος να έχει στερήσει πλήρως τις ελπίδες που είχε η Honda για νίκη, τόσο με την εγκατάλειψη του Brabec όσο και με την ποινή του Benavides, το 9ο σκέλος άρχισε με την ταυτόχρονη εκκίνηση των 10 κορυφαίων αναβατών της κατάταξης. Ο πλέον ηγούμενος της κατάταξης Toby Price έπρεπε να μαζέψει όσες δυνάμεις είχε και να ξεχάσει τον πόνο του στον καρπό αν σκόπευε να παραμείνει στην πρώτη θέση, πίσω του –εξίσου κουρασμένοι- ήταν και οι υπόλοιποι διεκδικητές του τίτλου με τον Mathias Walkner και Sam Sunderland να είναι στην ουρά του. Σ’ αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως κατά την διάρκεια του χθεσινού αγώνα ο Sunderland είχε δεχθεί ποινή μιας ώρας, καθώς αντιμετώπιζε πρόβλημα με το Iritrack (συσκευή που λειτουργεί ως GPS και ασύρματη επικοινωνία) που η επισκευή του καθυστέρησε την εκκίνηση του αναβάτη.

Τα πρώτα 95 χιλιόμετρα της ειδικής διαδρομής βρήκαν τους αναβάτες να πορεύονται μαζί σαν ομάδα καθώς κανείς τους δεν ήθελε να ρισκάρει ανοίγοντας τη διαφορά με τους υπόλοιπους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εμφανιστούν τα “outsider” του αγώνα Michael Metge και Daniel Nosiglia και να αδράξουν την ευκαιρία προσπερνώντας το γκρουπ των πρωτοπόρων στην κατάταξη και να ηγηθούν του αγώνα. Μετά από 150 χιλιόμετρα σκληρής οδήγησης ο Nosiglia είχε κατάφερει να αναδυθεί απ’ την 11η θέση που ξεκίνησε και να περάσει πρώτος το 3ο WP του αγώνα, όμως αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο τόσο απ’ τους κορυφαίους της κατάταξης καθώς και απ’ τον Van Beveren της Yamaha που αποφάσισε να ανεβάσει τους ρυθμούς του και να βρεθεί πίσω τους με απόσταση μόλις 1’23.
Τα πράγματα πήραν άλλη τροπή κατά την άφιξη των αναβατών στο πρώτο CP όπου ο Sunderland κατάφερε να περάσει πρώτος παίρνοντας τα ηνία του αγώνα βρισκόμενος μόλις ένα δευτερόλεπτο μπροστά απ’ τον Van Beveren, ενώ οι υπόλοιποι ακολουθούσαν κατά πόδας με κενό λιγότερο από μισό λεπτό. Πλησιάζοντας προς το τέλος του σημερινού αγώνα τα αίματα είχαν ανάψει για τα καλά και ο Benavides, έχοντας  χρεωθεί την τρίωρη ποινή αγωνιζόταν για την πρώτη θέση, θέλοντας να ελαχιστοποιήσει τη ζημιά της ποινής όσο γίνεται. Μετά από 250 χιλιόμετρα ολοκλήρωσε το εγχείρημά του, όμως δεν κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του μέχρι τον τερματισμό, κατακτώντας έτσι την όγδοη θέση. Τα πράγματα εξελισσόντουσαν εξαιρετικά απ’ την σκοπιά του Van Beveren καθώς ήταν αρκετά ανταγωνιστικός καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και βρισκόταν τέταρτος… όμως εκτός απ’ τον άσο που είχε μοιράσει η μοίρα στον Brabec είχε ακόμη έναν κρυμμένο στην τράπουλά της που τράβηξε ο αναβάτης της Yamaha 16 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό έχοντας την ίδια τύχη με τον Brabec.

Τελικά νικητής του 9ου σκέλους στέφθηκε ο Michael Metge της Sherco καταφέρνοντας να γευτεί μια πολυπόθητη νίκη, ενώ πίσω του με διαφορά δύο λεπτών βρέθηκε το άλλο “outsider” του αγώνα Daniel Nosiglia, δίνοντας λίγη παρηγοριά στην Honda με τη θέση του στο βάθρο. Έπειτα, ακολούθησαν οι Pablo Quintanilla, ο Matthias Walkner και ο Toby Price με διαφορά μεταξύ τους ενός δευτερολέπτου τερματίζοντας τέταρτος, πέμπτος και έκτος αντίστοιχα. Ο Toby Price της KTM μπορεί να παραμένει ακόμη πρώτος στην γενική κατάταξη του πρωταθλήματος όμως αισθάνεται την ανάσα του Pablo Quintanilla στον σβέρκο του καθώς η διαφορά που τους χωρίζει περιορίζεται μόλις σε λίγα δευτερόλεπτα… με την ανάδειξη του τελικού νικητή να αναμένεται αύριο.

Ετικέτες

Harley-Davidson: Έρχεται στο MotoGP με δικό της πρωτάθλημα

Η παγκόσμια εκδοχή του Mission King of the Baggers – Από το 2026
Harley-Davidson - MotoGP συνεργασία και πρωτάθλημα 2025
Από το

motomag

13/5/2025

Η Harley-Davidson έρχεται στο MotoGP, όχι με εργοστασιακή ομάδα για την κορυφαία κατηγορία αλλά με το δικό της πρωτάθλημα με μοτοσυκλέτες Bagger όπως και το αντίστοιχο που πραγματοποιείται στις ΗΠΑ.

MotoGP και Harley-Davidson στοχεύουν σε αμοιβαία διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθύνονται καθώς φαίνεται πως το ιδιόμορφο πρωτάθλημα των Baggers της Moto America έχει κεντρίσει το ενδιαφaέρον του κοινού και σε αυτή την μεριά του Ατλαντικού.


“Πρόκειται για ένα τολμηρό νέο βήμα για τις παγκόσμιες αγωνιστικές φιλοδοξίες της Harley-Davidson. Η Harley-Davidson πρωτοπορεί στην απόδοση τόσο στον δρόμο όσο και εκτός αυτού για πάνω από 120 χρόνια. Πρόσφατα αναδείξαμε τις επιδόσεις μας μέσω των αγώνων στο MotoAmerica, Mission King of the Baggers και μέσα από προϊόντα όπως τα νέα CVO RR και CVO Road Glide ST. Οι επιδόσεις έχουν απήχηση στους αναβάτες και τους θαυμαστές μας και ξέρουμε ότι θέλουν περισσότερα,” δήλωσε ο Jochen Zeitz, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Harley-Davidson, ενώ πρόσθεσε πως  με αυτή τη νέα διοργάνωση, μια νέα μορφή αγώνων έρχεται στη διεθνή σκηνή.

Harley-Davidson - MotoGP συνεργασία και πρωτάθλημα 2025

To Mission King of the Baggers είναι ομολογουμένως ένα πρωτάθλημα που έχει εντυπωσιακές μάχες με μοτοσυκλέτες τόσο της Harley-Davidson όσο και της Indian, οι οποίες μοιάζουν αλλά, ευτυχώς ίσως, δεν έχουν και πολλή σχέση με τα μοντέλα δρόμου των δύο εταιρειών. Αυτή η κίνηση σίγουρα θα κάνει καλό και στις πωλήσεις της αμερικάνικης εταιρείας που έχουν πάρει τον κατήφορο τον τελευταίο καιρό με το “άνοιγμα”  και τη γνωριμία με ένα νεότερο ηλικιακά κοινό που μπορεί προσφέρει το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας στον κόσμο να είναι ένας από τους στόχους των Αμερικανών.

“Αυτή η συνεργασία με την Harley-Davidson είναι μια συναρπαστική ευκαιρία και για τις δύο πλευρές”, δήλωσε ο Carmelo Ezpeleta, διευθύνων σύμβουλος της Dorna Sports, κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP.

Το πρωτάθλημα της Harley-Davidson, που δεν έχει ακόμη επίσημη ονομασία, θα ξεκινήσει το 2026 και θα ακολουθήσει το MotoGP σε έξι γύρους, όπου στον κάθε ένα θα γίνεται διπλός αγώνας. Στο πρωτάθλημα που θα έχει την υποστήριξη της Harley-Davidson Factory Racing αναμένεται να συμμετέχουν έξι με οχτώ ομάδες και καθεμιά θα έχει δύο αναβάτες.

Harley-Davidson - MotoGP συνεργασία και πρωτάθλημα 2025