FIM - Μελέτη αγωνιστικών ατυχημάτων, είσοδος ηλεκτρικών στο Supercross, κ.α.

Πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024, με πολλά ενδιαφέροντα θέματα
FIM
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

16/2/2024

Σε γαλλικό έδαφος και συγκεκριμένα στη Λυών στις 14 και 15 Φεβρουαρίου έγινε η πρώτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024, με πληθώρα θεμάτων να συζητούνται ενόψει του Συνεδρίου των Επιτροπών της FIM το οποίο θα διεξαχθεί στις 17 και 18 Φεβρουαρίου.

Στο Διοικητικό Συμβούλιο ακούστηκαν απόψεις για όλους τους θεσμούς μοτοσυκλετών, ωστόσο δόθηκε αρχικά έμφαση στο να προωθηθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track της FIM από το 2025 αλλά και να επεκταθούν οι συμβάσεις ώστε να προωθηθoύν το Παγκόσμιο Πρωταθλήματα Sidecar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross Sidecar, το SidecarCross of Nations αλλά και το QuadCross of Nations της FIM.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Η αλλαγή στους κανονισμούς του θεσμού TrialGP οι οποίοι θα ισχύσουν αρχής γενομένης από το 2024 ήταν ακόμη ένα θέμα συζήτησης. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς οι αναβάτες θα μπορούν να σταματούν και να κινούνται προς τα πίσω σε τμήματα διαδρομής με καθορισμένο χρονικό όριο.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Με την θέσπιση του συγκεκριμένου κανονισμού το TrialGP, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM X-Trial καθώς και όλα τα εθνικά πρωταθλήματα -συμπεριλαμβανομένων των Ευρωπαϊκών- θα έχουν κοινή γραμμή όσον αφορά τους κανονισμούς. Παράλληλα το Διοικητικό Συμβούλιο δημιούργησε μια “ομάδα εργασίας Trial” αποτελούμενη από το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Sébastien Poirier και τον Διευθυντή Μάρκετινγκ & Ψηφιακών Υπηρεσιών Fabio Muner, οι οποίοι θα εργαστούν για την προβολή και προώθηση του αθλήματος, την εναρμόνιση των κανονισμών, τον ορισμό μόνιμων κριτών καθώς και πολλά άλλα.

Electric motorcycles

Θέμα προς συζήτηση ήταν και η χρήση ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον θεσμό του Supercross -έχετε διαβάσει στο MOTO για αυτό που συμβαίνει στον συγκεκριμένο θεσμό με την υπόθεση της Stark Future- ωστόσο θα χρειαστεί να δημιουργηθούν νέοι κανονισμοί από τις αρμόδιες Αθλητικές Επιτροπές. Όσον αφορά αυτούς θα πρέπει να ληφθούν υπόψη θέματα ασφαλείας ειδικότερα για τις διοργανώσεις οι οποίες διεξάγονται εντός σταδίων. Οι αρμόδιοι τεχνικοί έφοροι της FIM θα πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή καθώς δεν πρέπει να αδικούνται ούτε οι μοτοσυκλέτες με κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά ούτε στον αντίποδα οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Accidents

Στο Διοικητικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε η πλατφόρμα ατυχηματολογίας, στην οποία παρουσιάστηκαν τα πρώτα στατιστικά στοιχεία που παρακολουθούν τους τραυματισμούς των αναβατών και προκύπτουν από την συγκεκριμένη πλατφόρμα η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για τη μοτοσυκλέτα.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Επόμενο θέμα προς συζήτηση ήταν η πιστοποίηση των αγωνιστικών μοτοσυκλετών Vintage Circuit. Η σύμβαση με την L'Amicale Spirit of Speed εγκρίθηκε και θα υπογραφεί κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης των Επιτροπών στις 17 και 18 Φεβρουαρίου.

Η πρώτη συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιτροπών της FIM για το 2024 έφερε αλλαγές

Το Διοικητικό Συμβούλιο συμφώνησε για τη σύνθεση Επιτροπής Τεχνικής Πιστοποίησης υπό την προεδρία του Julien Charnolé, με τους Bernard Girardot-Miglierina, Juergen Weiss, Alain Nibard, Claude Scalet, Steve Wheatman, Mike Dhollander, Georges Beale, Guy Coulon, Bernard Maingret, Jean-Paul Voisin, Nathan Colombi,  Francesco Merzari, Beppe Galante και Jacques Bussillet να αποτελούν τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής. Οι εκπρόσωποι της FIM θα συμπληρώσουν τη σύνθεση αυτής της επιτροπής.

Το μάρκετινγκ και η ψηφιακή τεχνολογία είναι αναπόσπαστα κομμάτια των αγώνων και αυτό το γνωρίζουν καλά οι άνθρωποι της FIM. Στο Διοικητικό Συμβούλιο παρουσιάστηκαν το τι έχει γίνει μέχρι τώρα όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις πρωτοβουλίες μάρκετινγκ και ψηφιακής τεχνολογίας που υλοποιήθηκαν για αρκετούς θεσμούς. Το νέο λογότυπο της FIM παρουσιάστηκε ενώ συζητήθηκε το πως αυτό θα χρησιμοποιηθεί από τις Εθνικές Ομοσπονδίες.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Επιπρόσθετα εγκρίθηκαν οι αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές της FIM για την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών που παρουσίασε η Επιτροπή Γυναικών, ενώ έγιναν οι ακόλουθες αλλαγές στη σύνθεση των Επιτροπών της FIM:

  • CCR - Νέο μέλος, κ. Eddy SAPUTRA (IMI)
  • CCP - Νέο μέλος, κ. Ander SECHER (DMU)
  • CTR - Νέο μέλος, κ. Adam BLUMHORST (AMA)
  • CEN - Νέο μέλος, κα Nicoleta Melania OLARIU (FRM)

Οι πρόεδροι της CONU, οι επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου, οι ομάδες εργασίας και τα τμήματα της διοίκησης παρουσίασαν στο Διοικητικό Συμβούλιο τις εκθέσεις προόδου για τα αντίστοιχα έργα τους, ενώ όλες οι Επιτροπές θα συνεδριάσουν το Σαββατοκύριακο 17 και 18 Φεβρουαρίου στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Επιτροπών του 2024.

Ετικέτες

Daniel Sanders: Αφοσιωμένος στην ΚΤΜ με νέο πολυετές συμβόλαιο

Στο πορτοκαλί θα κλείσει την καριέρα του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rally-Raid 2025 και πρωτοπόρος της φετινής σεζόν
Daniel Sanders
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ο 31 ετών Αυστραλός αναβάτης είναι ένας εκ των πιο γνωστών προσώπων των ράλι, έχοντας κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή FIM Rally-Raid το 2025, χρονιά στην οποία πήρε τη νίκη και στο Dakar Rally.

Φέτος ο Sanders έχει ξεκινήσει δυναμικά τη σεζόν των παγκοσμίων ράλι, τερματίζοντας πέμπτος στο Dakar και νικώντας στα Rally-Raid Portugal και Desafío Ruta 40, έχοντας αυτή τη στιγμή την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη του 2026 FIM World Rally-Raid Championship (W2RC).

Daniel Sanders

Ο Αυστραλός μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull KTM Factory Racing, με τη διάρκεια της νέας του συμφωνίας να μην ανακοινώνεται ακριβώς, πλην της περιγραφής του συμβολαίου ως “πολυετές”.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο Sanders πιθανότατα θα μείνει στην ΚΤΜ ως το τέλος της καριέρας του, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο κεντρικό θέμα της, τα ράλι. Για παράδειγμα, πριν μερικές μέρες ο Sanders εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στο καλεντάρι του W2RC για να συμμετάσχει στον περίφημο αγώνα Hard Enduro Erzbergrodeo, όπου μάλιστα διακρίθηκε τερματίζοντας δεύτερος στον Πρόλογο του αγώνα πίσω από τον Andrea Verona, αναβάτη της Red Bull KTM Factory Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro.

Daniel Sanders

Daniel Sanders: “Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που συνεχίζω με τη Red Bull KTM Factory Racing και θα παρατείνω τον χρόνο μου με την ομάδα ράλι. Έχουμε καλύψει μια μακρά διαδρομή μαζί τα τελευταία χρόνια και νιώθω πως μαζί με την ομάδα έχουμε χτίσει κάτι πολύ ξεχωριστό. Όλοι προσπαθούν διαρκώς να βελτιωθούν και αυτή η ώθηση είναι το στοιχείο που απολαμβάνω ως μέλος αυτής της ομάδας. Η επιτυχία που έχουμε βιώσει μαζί ως τώρα είναι απίστευτη και μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και κίνητρο για όλα όσα θα έρθουν. Το να αγωνίζομαι για την ΚΤΜ ήταν ένα όνειρο για μένα από τότε που ήμουν παιδί, έτσι να το συνεχίσω να εκπροσωπώ αυτήν την εταιρεία σημαίνει πολλά για μένα. Αδημονώ για το επόμενο κεφάλαιο και ελπίζω αυτό να σημαίνει πολλά πετυχημένα χρόνια μαζί.”

Daniel Sanders

Andreas Hölzl – Rally Team Manager: “Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα συνεχίσουμε με τον Daniel για να επόμενα χρόνια. Το να έχουμε τον τρέχοντα Παγκόσμιο Πρωταθλητή FIM Rally-Raid στην ομάδα είναι εξαιρετικά σημαντικό για μας, όχι μόνο σε επίπεδο αποτελεσμάτων, αλλά και για τον ρόλο που παίζει στο ευρύτερο πρόγραμμά μας. Ο Daniel έχει εξελιχθεί σε άνθρωπο-κλειδί για την ομάδα, ο οποίος συνεισφέρει τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη της KTM 450 Rally. Εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τις ικανότητές του σε κάθε αγώνα, αποδίδοντας στο κορυφαίο επίπεδο με συνέπεια και διαρκώς ψάχνοντας τρόπους να βελτιωθεί. Η ταχύτητα, η αποφασιστικότητα και η συνέπειά του τον κάνουν πολύτιμο κεφάλαιο στην ομάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στις επιτυχίες μας και να πιέζουμε για ακόμη περισσότερες νίκες στο μέλλον.”