Νεκρός ο γιος του Noriyuki Haga - Σε αγώνα ταχύτητας στην Ιαπωνία
Ο Ryota Haga έχασε τη ζωή του στην κατηγορία ST600 του Ιαπωνικού Πρωταθλήματος
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
9/9/2024
Τα χειρότερα νέα ήρθαν από την Ιαπωνία για τον Noriyuki Haga καθώς ο βετεράνος αναβάτης έχασε τον γιο του, Ryota, σε αγώνα SS600 στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Σύμφωνα και με τις αναρτήσεις του πατέρα Noriyuki στη σελίδα του στο Facebook, ο γιος του Ryota έχασε τη ζωή του την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου στον αγώνα του ιαπωνικού πρωταθλήματος ST600 στην πίστα Autopolis, με τον 21χρονο να αγωνίζεται με Yamaha R6 της WORK NAVI Nitro Racing Team.
Στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής ο Ryota δεν μπόρεσε να ξεκινήσει σωστά με αποτέλεσμα να χτυπηθεί η μοτοσυκλέτα του από δύο άλλες που έρχονταν από πίσω με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα.
Μετά το ατύχημα ο νεαρός Ιάπωνας αναβάτης αφού δέχθηκε τις πρώτες βοήθειες μεταφέρθηκε με ελικόπτερο σε νοσοκομείο και εκεί λόγω των σοβαρών τραυματισμών του κατέληξε. Ο αγώνας ακυρώθηκε.
Το τραγικό γεγονός για τον χαμό του Ryota Haga επιβεβαιώνεται και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Yamaha που προχώρησε στην ακόλουθη ανακοίνωση:
"Καταστροφικά νέα από το Πρωτάθλημα All Japan Road Race σήμερα για τον Ryota Haga, γιο του Noriyuki. Στέλνουμε τα θερμότερα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια Haga για αυτό το τραγικό γεγονός."
Σε ανακοίνωση προχώρησε και η Ιαπωνική Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας, στην επίσημη ιστοσελίδα του ιαπωνικού πρωταθλήματος με τον πρόεδρο Tetsuo Suzuki να κάνει λόγο για πόνο στην καρδιά στο άκουσμα των τραγικών νέων, ενώ εξέφρασε και αυτός τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια και τους φίλους του Ryota.
Ο Ryota Haga που έκλεισε τα 21 στις 25 του Αυγούστου αγωνιζόταν στο συγκεκριμένο πρωτάθλημα από το 2020, ενώ πέρσι τερμάτισε στη 10η θέση.
Πολύ άσχημο το παιχνίδι της μοίρας για την οικογένεια του Ιάπωνα, και για τον "NitroNori" που σύνδεσε την καριέρα του με τη Yamaha και είναι ένας από τους πλέον συμπαθείς (και θεαματικούς) αναβάτες που έχουν περάσει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike -και το MotoGP. Είναι επίσης εκείνος με τις περισσότερες νίκες χωρίς να έχει κερδίσει το πρωτάθλημα (5ος στη σχετική λίστα όλων των εποχών στο WSBK). Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους φίλους του Ryota Haga από όλη την ομάδα του MOTO.
Joaquim Rodrigues - Βάζει τέλος στην 35χρονη αγωνιστική του καριέρα
Ένας από τους διασημότερους Πορτογάλους αγωνιζόμενους MX, Enduro και Rally αποσύρεται από το προσκήνιο
Από τον
Κώστα Γκαζή
26/3/2024
Το Σάββατο 23 Μαρτίου, ο Joaquim Rodrigues ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετά από 35 χρόνια εμπλοκής στους χώρους Motocross, Supercross, Enduro και Rally.
O “JRod” αγωνίστηκε για 20+ χρόνια στο Motocross αλλά και στο Supercross στις Η.Π.Α., ενώ έκανε το ντεμπούτο του στους αγώνες Rally ως μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Hero MotoSports το 2016. Με τη Hero κέρδισε τον αγώνα Baja India το 2017, τον Pan-Africa το 2019, ήταν 3ος στο Abu Dhabi Desert Challenge 2021, και 4ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally του 2021. Στο Rally Dakar καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν η 11η θέση τη γενικής το 2021, ενώ είχε νίκη ημέρας (stage) το 2022. Το 2024 εγκατέλειψε μετά από πτώση και τραυματισμό το θρυλικό ράλι, μόλις στην 1η ημέρα του αγώνα.
Ο θάνατος του κουνιάδου του, Paulo Goncalves (είχε παντρευτεί την αδελφή του JROD), στο Dakar 2020 στάθηκε μεγάλο πλήγμα για τον Rodrigues.
Στην ανακοίνωση για το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας, ο JRod αναφέρει μεταξύ άλλων: “Για 35 χρόνια αφιέρωσα τον εαυτό μου ολόψυχα στο Motocross, το Supercross, το Enduro και, πιο πρόσφατα, στα ράλι. Πάντα το έκανα με ένταση και πάθος. Δεν θα είχε νόημα με άλλον τρόπο.
Η αφοσίωση που με οδήγησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και στη συνέχεια στο πολυαγαπημένο AMA Supercross στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνόδευσε σε όλη μου την καριέρα. Η ίδια αφοσίωση και ο ίδιος ενθουσιασμός με τον οποίο αφιέρωσα τον εαυτό μου στους αγώνες ράλι. Δεν ήταν εύκολο, δεν είναι ποτέ εύκολο. Το να φύγεις από το σπίτι σου ως παιδί για να ενταχθείς σε μια επίσημη ομάδα του παγκόσμιου Motocross δίπλα στον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή είναι ένα όνειρο για κάθε νεαρό αναβάτη, να ετοιμάζεις τις βαλίτσες σου και να πηγαίνεις στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνος σου, χωρίς να ξέρεις τι να περιμένεις από το πιο άγριο πρωτάθλημα supercross στον κόσμο. Ήρθε ένα σημείο όπου, περισσότερο από την έλλειψη κινήτρων, ένιωσα ότι ήταν καιρός να σταματήσω, να αλλάξω πορεία. Ο ενθουσιασμός δεν υπήρχε και πάντα σεβόμουν τις ομάδες, τους χορηγούς και όλους γύρω μου. Αυτό συνέβη και με τα Rally-Raids, μέσω των οποίων ερωτεύτηκα την έρημο. Ξεκινήσαμε τις περιπέτειές μας στο Ντακάρ με επιτυχίες, ήττες, χαρές, καλές και όχι και τόσο καλές μέρες, αλλά ποτέ δεν εγκατέλειψα αυτό που είχα βάλει σκοπό να κάνω, γιατί δεν είναι μέσα μου να τα παρατάω. Αλλά ήταν ο πόνος που ένιωσα με το ατύχημα του Πάολο εκείνη την καταραμένη 12η Ιανουαρίου 2020 που μου κόστισε περισσότερο και άλλαξε τα πάντα. Υπέφερα πολύ, αλλά, επίσης εξαιτίας του, επέστρεψα στο Ντακάρ. Ξεπέρασα τους φόβους και τις φοβίες μου και καταφέραμε να κερδίσουμε ένα στάδιο το 2022. Ξέρω ότι δεν ένιωσα ποτέ ξανά ο ίδιος οδηγός. Όχι επειδή φοβάμαι τα ατυχήματα, αλλά μια τόσο τεράστια απώλεια σε κάνει να βάζεις όλα τα υπόλοιπα σε μια άλλη προοπτική και να βλέπεις τη ζωή διαφορετικά. Δεν εγκατέλειψα ποτέ την προπόνηση, δούλεψα σκληρά και αφοσιώθηκα ώστε, μαζί με την ομάδα, να πετύχω τους στόχους που είχαμε θέσει. Όσο περνάει όμως ο καιρός, αρχίζουν να μπαίνουν αμφιβολίες για το αν αυτό είναι πραγματικά το σημείο που θέλουμε να είμαστε, και πρόσφατα αυτές οι αμφιβολίες εντάθηκαν. Πριν λίγο καιρό, παρακολούθησα τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι από το περιθώριο και, για πρώτη φορά στην καριέρα μου, ένιωσα καλά που ήμουν εκεί χωρίς να συμμετέχω, χωρίς να θέλω να βάλω πρώτη ταχύτητα και να ξεκινήσω όταν είδα τους συναδέλφους μου στην πίστα. Ένιωσα ότι βρισκόμουν στο σωστό μέρος. Επιστρέψαμε στο σπίτι και μίλησα ανοιχτά με την ομάδα, η οποία αμέσως κατανόησε και αποδέχθηκε την επιθυμία μου να αποχωρήσω από τους αγώνες. Ένιωσα ότι ήταν καιρός να φύγω και ότι έπρεπε να το κάνω με τον ίδιο ειλικρινή τρόπο που πάντα διαχειριζόμουν την καριέρα μου. Δεν ήταν σωστό να είμαι εκεί έξω και να εξαπατώ τους χορηγούς και όσους πάντα με υποστήριζαν, κάνοντας τον εαυτό μου ρεζίλι, όταν το μυαλό μου μου έλεγε ότι ήταν καιρός να σταματήσω. Έτσι αποφάσισα να φύγω τη σωστή ώρα. Ελπίζω όλοι να κατανοήσουν την απόφασή μου. Όλοι πρέπει να ξέρουμε πότε πρέπει να σταματήσουμε και να σεβόμαστε αυτούς που θέλουν να σταματήσουν. Μια στάση δεν είναι αποχαιρετισμός. Ευτυχώς, η Hero έδειξε για άλλη μια φορά ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή ομάδα, είναι μια πραγματική οικογένεια, και με κάλεσε να παραμείνω στην ομάδα, την οποία ελπίζω να βοηθήσω, σε άλλο ρόλο πλέον, και να συμβάλω στις μελλοντικές επιτυχίες της.”
Αναμένουμε να δούμε αν ο JRod αποδεχτεί την πρόσκληση της Hero και συνεχίσει την εμπλοκή του με τα ράλι, σε διαφορετικό ρόλο.