Μετά την αποχώρηση του απ’ την ενεργό δράση πριν από τέσσερα χρόνια, ο Antoine Meo επιστρέφει δυναμικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Maxxis FIM EnduroGP. Η τελευταία του συμμετοχή ήταν το 2015 που είχε κερδίσει τον τίτλο στην E2 κατηγορία στον αγώνα της Réquista στη Γαλλία. Έπειτα αποσύρθηκε και έστρεψε την προσοχή του σ’ ένα απ’ τα πιο δύσκολα Rally, το Dakar, δηλώνοντας συμμετοχή το 2016 και το 2018 όπου τερμάτισε έβδομος και τέταρτος αντίστοιχα. Όμως η μοίρα δεν ήταν τόσο ευγενική μαζί του αφού κατά την τελευταία του συμμετοχή πέρσι είχε αρκετούς τραυματισμούς, τόσο στα γόνατα όσο και τους καρπούς, με αποτέλεσμα να κάνει ένα διάλλειμα απ’ την ενεργό δράση. Τώρα, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο “Αλιγάτορας” –όπως είναι το παρατσούκλι του Meo- επιστρέφει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Enduro με την ομάδα της Honda RedMoto κατόπιν συννενόησης του team manager, Matteo Boffelli. Φέτος θα διαγωνιστεί με την CRF450RΧ στην E2 κατηγορία, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους οπαδούς που τον θυμούνται για το εντυπωσιακό στυλ οδήγησής του. Έτσι, θα σταθεί δίπλα στους Christope Charlier, Alex Salvini, Loïc Larrieu και πολλούς άλλους αναβάτες της κατηγορίας.
Σε δηλώσεις του ο Meo ανέφερε: “Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Matteo Boffeli και την Honda RedMoto που μου έδωσαν την ευκαιρία να επιστρέψω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, όπου στο παρελθόν είχα πάρει πέντε φορές τον τίτλο. Απ’ την ομάδα απορρέει έντονα το πάθος που την διακατέχει για το άθλημα. Είναι μια νέα ομάδα με μεγάλα κίνητρα και αποτελείται από καταξιωμένους μηχανικούς που είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν και είμαι πολύ χαρούμενος που θα έχω για team mate τον Charlier και τον Oldrati. Ο στόχος μου είναι τα πάω πολύ καλά στη σεζόν.”
Ο Matteo Boffelli σε δηλώσεις του είπε: “Το 2018 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για ολόκληρη την ομάδα: Έχουμε προοδεύσει τόσο τεχνικά όσο και αθλητικά. Είναι μεγάλη μας τιμή που ο Antoine Meo προστέθηκε στην ομάδα μας και παράλληλα αποτελεί κίνητρο για μας, ώστε να τα πάμε καλύτερα. Εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη του εμπειρία θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε και να φτάσουμε τους στόχους που θέσαμε πολύ πιο γρήγορα.”
Με τη νέα σεζόν να βρίσκεται προ των πυλών η Honda RedMoto εξέπληξε τους πάντες και είναι ξεκάθαρο πως στοχεύει για το χρυσό κύπελλο του Enduro, καθώς φέτος είναι δυνατότερη από ποτέ. Αναμφίβολα οι φίλοι του σπορ θα χαρούν με την επιστροφή του, ακόμη κι αν είναι άγνωστο σε τι φυσική κατάσταση και επίπεδο βρίσκεται. Η είδηση είναι μια: Ο Αλιγάτορας επέστρεψε!
Dakar 6o σκέλος: Νίκη Brabec-Honda, παραμένει πρώτος Sanders-KTM! Μόλις τερμάτισε ο Βασίλης Μπούδρος σε ημέρα με πολλά ατυχήματα!
Τόσο δύσκολη ημέρα που τα ελικόπτερα δεν προλαβαίνουν να επιστρέψουν!
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
11/1/2025
Μία από τις πιο μεγάλες ημέρες σήμερα με πολύ οδήγηση και δυστυχώς πολλά ατυχήματα, δύο από τα οποία έγιναν στην αρχή της μακράς ειδικής από αναβάτες στην κορυφή των κατηγοριών τους! Ο Bradley Cox της BAS KTM, ομάδα από την Νότια Αφρική που έχει λάβει και υποστήριξη από το εργοστάσιο και έφτασε να κυνηγά τους εργοστασιακούς στην Rally2 κατηγορία, έπεσε μόλις 100 μέτρα από την εκκίνηση αλλά συνέχισε για να εγκαταλείψει τελικά λίγο αργότερα στο πρώτο σημείο καταγραφής.
Ο Ross Branch που κυνηγούσε την κατηγορία RallyGP με μοτοσυκλέτα της Hero και πέρσι είχε καταφέρει να τερματίσει δεύτερος το Rally Dakar, ήταν φέτος φαβορί για άλλο ένα σκαλί του βάθρου ακόμη και το πρώτο, δίνοντας στον ινδικό κολοσσό τον πολυπόθητο τίτλο. Ωστόσο δεν κατάφερε να αποφύγει το ατύχημα στο ξεκίνημα του αγώνα και μόλις στα 48χλμ σημείωσε πτώση και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο, ευτυχώς περπατώντας και έχοντας πλήρως τις αισθήσεις του.
Αυτές οι πτώσεις και οι καθυστερήσεις των υπόλοιπων οδηγών, να σημειωθεί πως ο Sanders είχε επίσης καθυστερήσει στο ξεκίνημα της ειδικής και έχασε χρόνο, άφησαν τον Van Beveren να ανοίγει τον δρόμο εισπράττοντας μόνος του το bonus για αυτή την δουλειά. Αυτό όπως είπαμε και στο προηγούμενο σκέλος, δεν σημαίνει πως δεν συνεχίζει να χάνει χρόνο συγκριτικά με τους υπόλοιπους που απλά κρατούν το γκάζι ανοικτό κοιτώντας τις γραμμές εμπρός τους αντί για την οθόνη τους και έτσι ο Beveren είχε τον 8ο χρόνο στα πρώτα 140 χιλιόμετρα της ειδικής.
Νίκη Brabec και μείωση απόστασης στην γενική!
Ο Howes και ο Schareina πάλευαν για το ποιος έχει σήμερα τον καλύτερο ρυθμό με αρχική επικράτηση του Schareina.
Στην Rally2 ο Canet, ο απίθανος 19χρονος έχανε χρόνο από τον Ebster και τελικά το καλύτερο ρυθμό στην Rally2 στο πρώτο κομμάτι είχε ο Drdaj.
Η ειδική έσπαγε σε δύο κομμάτια σήμερα με 170 χιλιόμετρα στη μέση να μην έχουν χρόνο και να δίνουν την ευκαιρία στους αναβάτες να αφήσουν για λίγο τον τρελό ρυθμό, ένα μέτρο ασφαλείας που μειώνει το τεράστιο ρίσκο αυτού του αγώνα. Επιπρόσθετα είναι και ένα σημείο που οι αναβάτες μπορούν να σταματήσουν για μία γρήγορη επισκευή χωρίς να τιμωρηθούν οπότε τα 605χλμ της ειδικής βγήκαν λίγο πιο εύκολα καθώς “μόνο” τα 430 ήταν στον υψηλότατο ρυθμό του Dakar.
Ο Ebster πήρε γρήγορα την πρωτοκαθεδρία από τον Drdaj και μαζί την μεγάλη νίκη για το έκτος σκέλος με τον Canet να διατηρεί την πρωτιά στην γενική κατάταξη και να είναι μπροστά κατά 12 λεπτά!
Κράτησε την πρώτη γενικής ο Sanders
Ένας από τους αδερφούς Benavides στην RallyGP καταγορία, ο Kevin εγκατέλειψε επίσης με τον Luciano να οδηγεί κοντά με τον Cornejo αλλά τελικά να χάνει χρόνο, όπως και ο Schareina με τον Beveren να έχει σήμερα άλλη μία πολύ κοντινή δεύτερη θέση, μόλις 23 δευτερόλεπτα πίσω από τον Brabec που πήρε μία σημαντική νίκη.
Τόσος ήταν και ο χρόνος με τον οποίο έχασε σήμερα ο Botturi την νίκη στο άλλο μεγάλο Rally, τον αγώνα Africa Eco Race που λαμβάνει χώρα στην παραδοσιακή διαδρομή του Dakar και έχει και μεγάλες δικύλινδρες μοτοσυκλέτες! Εκεί η Yamaha πήγαινε για την νίκη και την έχασε μέσα από τα χέρια της από την Aprilia! Πίσω στο Dakar, η μόνη Yamaha που έπαιρνε μέρος σε αυτόν τον αγώνα είχε σήμερα μηχανικό πρόβλημα και όλα δείχνουν πως πηγαίνει για εγκατάλειψη.
Η νίκη του Brabec δεν επηρέασε τον Sanders που είναι πρώτος, από την πρώτη ημέρα του αγώνα στην γενική κατάταξη αλλά ο κλοιός του HRC έχει σφίξει πολύ και δεν αφήνει στον Sanders ούτε λεπτό που μπορεί να πάρει το μυαλό του από τον αγώνα! Η πρώτη πεντάδα έχει μία KTM και 4 Honda!
Ο μοναδικός Έλληνας του φετινού Dakar, ο Βασίλης Μπούδρος, έχει πάει εξαιρετικά από πλευράς ρυθμού και έχει καταφέρει και σήμερα να βελτιώσει την θέση του στην γενική κατάταξη. Τερμάτισε την μακρά διαδρομή 64ος και αυτό τον ανέβασε στην 58η θέση της γενικής -αυτή την στιγμή- με καταμετρημένους τους 96 αναβάτες.