Μετά την αποχώρηση του απ’ την ενεργό δράση πριν από τέσσερα χρόνια, ο Antoine Meo επιστρέφει δυναμικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Maxxis FIM EnduroGP. Η τελευταία του συμμετοχή ήταν το 2015 που είχε κερδίσει τον τίτλο στην E2 κατηγορία στον αγώνα της Réquista στη Γαλλία. Έπειτα αποσύρθηκε και έστρεψε την προσοχή του σ’ ένα απ’ τα πιο δύσκολα Rally, το Dakar, δηλώνοντας συμμετοχή το 2016 και το 2018 όπου τερμάτισε έβδομος και τέταρτος αντίστοιχα. Όμως η μοίρα δεν ήταν τόσο ευγενική μαζί του αφού κατά την τελευταία του συμμετοχή πέρσι είχε αρκετούς τραυματισμούς, τόσο στα γόνατα όσο και τους καρπούς, με αποτέλεσμα να κάνει ένα διάλλειμα απ’ την ενεργό δράση. Τώρα, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο “Αλιγάτορας” –όπως είναι το παρατσούκλι του Meo- επιστρέφει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Enduro με την ομάδα της Honda RedMoto κατόπιν συννενόησης του team manager, Matteo Boffelli. Φέτος θα διαγωνιστεί με την CRF450RΧ στην E2 κατηγορία, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους οπαδούς που τον θυμούνται για το εντυπωσιακό στυλ οδήγησής του. Έτσι, θα σταθεί δίπλα στους Christope Charlier, Alex Salvini, Loïc Larrieu και πολλούς άλλους αναβάτες της κατηγορίας.
Σε δηλώσεις του ο Meo ανέφερε: “Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Matteo Boffeli και την Honda RedMoto που μου έδωσαν την ευκαιρία να επιστρέψω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, όπου στο παρελθόν είχα πάρει πέντε φορές τον τίτλο. Απ’ την ομάδα απορρέει έντονα το πάθος που την διακατέχει για το άθλημα. Είναι μια νέα ομάδα με μεγάλα κίνητρα και αποτελείται από καταξιωμένους μηχανικούς που είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν και είμαι πολύ χαρούμενος που θα έχω για team mate τον Charlier και τον Oldrati. Ο στόχος μου είναι τα πάω πολύ καλά στη σεζόν.”
Ο Matteo Boffelli σε δηλώσεις του είπε: “Το 2018 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για ολόκληρη την ομάδα: Έχουμε προοδεύσει τόσο τεχνικά όσο και αθλητικά. Είναι μεγάλη μας τιμή που ο Antoine Meo προστέθηκε στην ομάδα μας και παράλληλα αποτελεί κίνητρο για μας, ώστε να τα πάμε καλύτερα. Εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη του εμπειρία θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε και να φτάσουμε τους στόχους που θέσαμε πολύ πιο γρήγορα.”
Με τη νέα σεζόν να βρίσκεται προ των πυλών η Honda RedMoto εξέπληξε τους πάντες και είναι ξεκάθαρο πως στοχεύει για το χρυσό κύπελλο του Enduro, καθώς φέτος είναι δυνατότερη από ποτέ. Αναμφίβολα οι φίλοι του σπορ θα χαρούν με την επιστροφή του, ακόμη κι αν είναι άγνωστο σε τι φυσική κατάσταση και επίπεδο βρίσκεται. Η είδηση είναι μια: Ο Αλιγάτορας επέστρεψε!
Dakar 2025 2ο σκέλος: Ολοκληρώθηκε το 48ωρο με καθοριστική νίκη Sanders – Ανέβασε ρυθμό ο Βασίλης Μπούδρος
Έχασε χρόνο ο Brabec
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
6/1/2025
Έβδομος ξεκίνησε σήμερα ο Sanders στις 07:06 το πρωί καταλήγοντας να κερδίσει το διπλό αυτό σκέλος και μαζί με τον πρόλογο να σημειώσει τρεις νίκες στην σειρά κάτι που είχε να συμβεί από το 2017 όταν ο Joan Barreda έκανε το ίδιο. Με την διαφορά τότε πως είχε ένα κενό στην μέση, καθώς ένα ενδιάμεσο στις νίκες του σκέλος, είχε ακυρωθεί εξαιτίας καιρικών συνθηκών. Στον αντίποδα ο Sanders κέρδισε ουσιαστικά 4 φορές καθώς και την πρώτη ημέρα του δεύτερου διπλού αυτού σκέλους προπορευόταν.
Σήμερα το πρωί οι αναβάτες ξύπνησαν από την κόρνα του φορτηγού της διοργάνωσης σε κάθε ένα από τα πέντε συνολικά προκαθορισμένα σημεία κατασκήνωσης που τους περίμεναν. Εκεί εφοδιάστηκαν με 6 λίτρα νερού, έτοιμα γεύματα επιβίωσης, αντίσκηνο, υπνόσακο και αυτοφούσκωτο υπόστρωμα.
Συνολικά 27 αναβάτες δεν κατάφεραν να φτάσουν σε κάποιο από αυτά τα σημεία και αναγκάστηκαν σε μία πολύ άσχημη διανυκτέρευση στην έρημο που το βράδυ η θερμοκρασία πέφτει αισθητά. Ευτυχώς όλοι τους εκτός από 3 πρωτοεμφανιζόμενους ήταν μαζί στο δεύτερο σημείο ανεφοδιασμού και έτσι η διοργάνωση απλά έστησε ένα επιπλέον σημείο κατασκήνωσης για αυτούς, έχοντας σήμερα να καλύψουν 534 χιλιόμετρα για να ολοκληρώσουν το δεύτερο αυτό σκέλος.
Οι τρεις που έμειναν ακόμη πιο πίσω έπρεπε να διανυκτερεύσουν μόνοι τους και μόνο στον Mildenberger που είχε σταματήσει σε σημείο πιο εύκολα προσβάσιμο από την διοργάνωση, κατάφεραν να του δώσουν αντίσκηνο και προμήθειες. Πιο αποκαρδιωτικό είναι πως θα συνεχίσουν τον αγώνα αλλά δεν θα θεωρούνται τερματίσαντες στο Dakar και δεν θα περάσουν κάτω από αψίδα στο τέλος.
Στο μεταξύ ο Brabec έχοντας ανεβάσει ρυθμό στηριζόταν στα bonus των εμπρός αναβατών για να περάσει τον Sanders στην τελική κατάταξη του σκέλους, ωστόσο μέχρι εκείνο το σημείο μπορούσε μόνο να ελπίζει σε μείωση ή διατήρηση της διαφοράς του, θα έπρεπε να μεγαλώσει αρκετά την μεταξύ τους απόσταση αν ήθελε να κερδίσει το σκέλος. Κι αυτό θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να συμβεί.
Στην Rally2 ο Docherty ξεκίνησε πολύ δυναμικά και από νωρίς κατάφερε να ηγηθεί του Edgar Canet, παίρνοντας τελικά και την νίκη του σκέλους. Είναι απίστευτο που αρκετοί αναβάτες με περγαμηνές δεν έχουν σαφή απάντηση για τον 19χρονο πρωτοεμφανιζόμενο Canet, που ήρθε στο Dakar κουβαλώντας ήδη την φήμη του δύσκολου αντιπάλου.
Στην ίδια κατηγορία αξίζουν συγχαρητήρια στον Dusan, τον Τσέχο πρωταθλητή Motocross που πέρσι πήρε μέρος στο Dakar και εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα στο διπλό αυτό σκέλος. Φέτος το ολοκλήρωσε σε καταπληκτικό χρόνο και ανέβηκε στην 8η θέση της Rally2, μόλις μισή ώρα πίσω από τους εργοστασιακούς αναβάτες.
Μετά τα 2/3 της συνολικής διαδρομής και μόλις μία ώρα μετά την έναρξη της σημερινής ημέρας οι 3 Honda άνοιγαν μπροστά τον αγώνα και την διαδρομή μαζεύοντας και το bonus που δίνει η διαργάνωση σε όσους δεν ακολουθούν ίχνη άλλων, αλλά αντίθετα δημιουργούν τα δικά τους. Αυτό δεν θα ήταν αρκετό όμως γιατί ο Sanders πήγαινε εξαιρετικά γρήγορα ενώ στο σημείο με 90ο μοίρες στροφή, δεν ήταν εύκολο να βρεις τον σωστό δρόμο χωρίς να χάσεις πολύτιμο χρόνο.
Στο μεταξύ ο Sanders έπιασε τον Brabec που σημαίνει πως κέρδισε 5 λεπτά χρόνο απέναντί του πριν υπολογιστεί η πραγματική διαφορά τους. Ταυτόχρονα και ο Cabet κατάφερε να πάρει για λίγο την πρωτιά της Rally2 και να είναι η δεύτερη πιο γρήγορη KTM του Dakar, ωστόσο αυτό δεν θα κρατούσε για πολύ.
Ο Sanders κατέληξε τώρα να οδηγεί μαζί με τις Honda του Beveren, Schareina και Quintanilla ουσιαστικά κερδίζοντας εκείνη την ώρα το σκέλος καθώς θα έπαιρνε και μέρος του bonus για το άνοιγμα της διαδρομής και είχε κερδίσει σημαντικό χρόνο για να οδηγεί μπροστά ενώ είχε ξεκινήσει έβδομος.
Στους αμμόλοφους ο Canet έχασε αρκετό χρόνο, δείχνοντας έτσι πως είναι ημίθεος απλά, καθώς δεν υπάρχει ακόμη κάποιος πρωτοεμφανιζόμενος που να μπορεί -και- εκεί να ξεπεράσει τους πλέον έμπειρους αναβάτες. Το αποτέλεσμα είναι ο Doherty να βρει την ευκαιρία να περάσει μπροστά και να χτίσει και μία μικρή διαφορά περίπου δέκα λεπτών.
Σήμερα οι διαδρομές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ήταν διαφορετικές και μάλιστα των μοτοσυκλετών είχαν 20 λιγότερα χιλιόμετρα. Το πρόβλημα είναι πως για πολλούς αναβάτες που ακολουθούσαν, το λάθος ερχόταν πολύ εύκολα και με φυσικό τρόπο καθώς ξαφνικά έφταναν σε σημεία που οι δύο διαδρομές χωριζόντουσαν και αρκετοί ήταν εκείνοι που πήραν την λάθος επιλογή, αναγκαζόμενοι να επιστρέψουν πίσω.
Ο λόγος που ο Beveren δεν είναι πιο ψηλά στην τελική κατάταξη:
Στον τερματισμό φάνηκε τελικά πως ο ύπνος στην έρημο έκανε πολύ καλό στον Sanders που ανέβασε την διαφορά του από τον δεύτερο ο οποίος δεν είναι πλέον ο Brabec αλλά ένας εξίσου επικίνδυνος για αυτόν αναβάτης, ο Howes. Ακολουθούν στην γενική κατάταξη ο Branch και ο Schareina με τον Brabec να κλείνει την πρώτη πεντάδα και αναλυτικά πιο κάτω να υπάρχει όλη η κατάταξη των αναβατών.
Με την σημερινή του νίκη εκτός από το άτυπο ρεκόρ σερί νικών, ο Sanders ανοίγει και την ψαλίδα απόστασης πάνω από δεκάλεπτο.
Ο Mason Klein που πριν ξεκινήσει είχε κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις πέρα από το πρόβλημα πλοήγησης που συνάντησε την πρώτη ημέρα, τώρα είχε και μηχανικό πρόβλημα με την Kove και έχασε ακόμη περισσότερο χρόνο.
Ο Βασίλης Μπούδρος που τρέχει με την υποστήριξη της DNA Filters πήγε πολύ καλά στο δύσκολο αυτό διπλό σκέλος κερδίζοντας πολλές θέσεις στην γενική κατάταξη!
Ο Βασίλης Μπούδρος τερμάτισε πριν από ελάχιστα λεπτά ανεβαίνοντας στην 72η θέση! Χθες έκανε την υπέρβαση και δεν σταμάτησε στο πρώτο σημείο κατασκήνωσης αλλά συνέχισε για το επόμενο μπροστά του μαζεύοντας χιλιόμετρα. Σήμερα έκανε έτσι την διαφορά και ανέβηκε αρκετές θέσεις στην κατάταξη! Αυτή την στιγμή είναι 72ος συνολικά, μία πολύ καλή επίδοση, ιδιαίτερα από την στιγμή που αγωνίζεται στην Original by MOTUL, την πιο απαιτητική κατηγορία για τους αναβάτες καθώς δεν υποστηρίζονται από μηχανικούς και ομάδα.