Dakar 2018 – Ο Barreda ακούει την λογική κι αποσύρεται

Έχει καταστρέψει το γόνατό του στον βωμό του Dakar
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/1/2018

Αποκαλύπτεται σιγά – σιγά, αυτό που ακούγεται παντού στο bivouac, πως η Honda φέτος ήθελε με κάθε τρόπο την νίκη στο Dakar. Πρώτο της στοίχημα ήταν ο Barreda, που είχε προπονηθεί με κάθε τρόπο για αυτή την σεζόν και ήταν έτοιμος να τα δώσει όλα. Το απέδειξε αυτό όταν με καταστραμμένους τους συνδέσμους στο γόνατο, ανέβηκε στην μοτοσυκλέτα ξεκινώντας την επόμενη ημέρα την ειδική που ήταν τύπου «μαραθωνίου», χωρίς δηλαδή εξωτερική βοήθεια, έχοντας και τις επισκευές της μοτοσυκλέτας του παρά τον αφόρητο πόνο.

Ο Barreda πραγματοποίησε έναν άθλο φέτος, έναν άθλο που κάθε αναβάτης αυτού του διαμετρήματος είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει. Το έδειξε αυτό ο Van Baveren, όταν τον είδαμε να συνέρχεται από την λιποθυμία κι ενώ είχε σπασμένη κλείδα και πλευρά, πρόβλημα στον θώρακα και στην σπονδυλική στήλη, εκείνος προσπάθησε να καβαλήσει και φυσικά το σώμα του άντεξε για μερικά μόλις μέτρα, την στιγμή που κανένας στην θέση του δεν θα μπορούσε ακόμα και να σηκώσει την μοτοσυκλέτα του…

Ο ανταγωνισμός στην πρώτη πεντάδα και η πίεση για την κορυφή, είναι απίστευτα στο Dakar. Κάθε ένας που τερματίζει σε αυτόν τον αγώνα είναι νικητής, ακόμα και στο τέλος, πόσο μάλλον στην πρώτη δεκάδα. Για εκείνους όμως δεν υπάρχει ούτε η δεύτερη θέση, έρχονται στο Dakar για την πρώτη και μόνο. Το αποτέλεσμα είναι να βλέπουμε κάθε χρονιά την υπερπροσπάθεια.. και του Barreda δεν έχει πλέον κανένα νόημα. Ήδη η ζημιά στο γόνατό του είναι μεγάλη, συνεχίζοντας απλά το καταστρέφει χωρίς κανένα λόγο και με την χθεσινή του πτώση αποφάσισε να δώσει τέλος στην φετινή προσπάθεια.

Από την στιγμή που είδε πως ο φετινός τίτλος απομακρύνθηκε, ήρθε η ώρα να σκεφτεί τον επόμενο και για να γίνει αυτό, πρέπει να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της ζημιάς. Σωστά λοιπόν εγκαταλείπει το Dakar βάζοντας στο πρόγραμμα το χειρουργείο…

 

Ετικέτες

Η GASGAS αποχωρεί από τους αγώνες μοτοσυκλέτας – Ο Jaime Busto μένει χωρίς εργοστασιακή ομάδα στο Trial

Τέλος εποχής για την ισπανική μάρκα από το 2026, με τον κορυφαίο της αναβάτη να δίχως ομάδα
GASGAS
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η GASGAS βάζει οριστικό τέλος στην εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία, αποχωρώντας από όλες τις αγωνιστικές διοργανώσεις, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε μια απόφαση που πλήττει ιδιαίτερα το Trial, που είναι συνυφασμένο με το DNA της εταιρείας.

Η απόφαση της GASGAS να εγκαταλείψει κάθε εργοστασιακή αγωνιστική δραστηριότητα από την 1η Ιανουαρίου 2026 σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, με τον πιο άμεσο και ηχηρό αντίκτυπο να αφορά το Trial. Εκεί όπου η ισπανική εταιρεία δεν απλώς συμμετείχε, αλλά όριζε την ίδια της την ταυτότητα, και εκεί όπου ο Jaime Busto είχε εξελιχθεί στον βασικό εκφραστή της σύγχρονης αγωνιστικής της εικόνας.

GASGAS

Ο Βάσκος αναβάτης βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στο καλύτερο σημείο της καριέρας του. Σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος TrialGP, με νίκες, βάθρα και διαρκή παρουσία ως ο βασικός αντίπαλος του Toni Bou, ο Busto αποτέλεσε τον πυρήνα της GASGAS Factory Racing τόσο στο TrialGP όσο και στο  X-Trial. Η τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και η νίκη στο Saint Denis επιβεβαίωσαν ότι η ομάδα όχι μόνο είχε λόγο ύπαρξης, αλλά και ξεκάθαρη δυναμική.

GASGAS

Κι όμως, παρά τα αποτελέσματα, το πρόγραμμα σταματά απότομα. Η συμμετοχή του Busto στον πρόσφατο γύρο του X-Trial στο Ponte di Legno ήταν ουσιαστικά η τελευταία του εμφάνιση με εργοστασιακή GASGAS. Σε λίγες ημέρες, η ομάδα παύει να υφίσταται, αφήνοντας έναν από τους κορυφαίους αναβάτες της σύγχρονης εποχής χωρίς εργοστασιακή στέγη ενόψει του 2026.

GASGAS

Η ειρωνεία είναι εμφανής με την GASGAS να αποχωρεί από το Trial ακριβώς τη στιγμή που διέθετε αναβάτη ικανό να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία της Honda και του Bou. Για τον Busto, η απόφαση δεν σχετίζεται με απόδοση ή αγωνιστική πορεία, αλλά με την ευρύτερη εταιρική αναδιάρθρωση του ομίλου Pierer Mobility, υπό την διοίκηση της Bajaj στο πλαίσιο της οποίας η GASGAS είναι η εταιρεία που χάνει πλήρως την εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία συνεχίζοντας όμως σε επίπεδο μοντέλων παραγωγής στην Αυστρία, τα οποία μάλιστα ανανεώθηκαν κανονικά για το 2026.

GASGAS

Η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει ιδιώτες αναβάτες και ομάδες, όμως το κεφάλαιο της εργοστασιακής συμμετοχής κλείνει οριστικά. Για τον Jaime Busto, το επόμενο βήμα αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, με το ενδιαφέρον να είναι έντονο, καθώς πρόκειται για έναν αναβάτη σε πλήρη αγωνιστική ωριμότητα.

GASGAS

Για τη GASGAS, όμως, η αποχώρηση από το Trial είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιστική απόφαση. Είναι ένας αποχαιρετισμός στο ίδιο της το DNA. Και για τον άνθρωπο που την κράτησε στην κορυφή των βάθρων τα τελευταία χρόνια, είναι το τέλος μιας συνεργασίας που έμοιαζε, μέχρι πρόσφατα, ιδανικά συγχρονισμένη.