E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

FIM EWC, 8h of Spa – Νίκη για τη BMW σε έναν αγώνα με πρωταγωνιστή τον καιρό [Video]

Η γερμανική ομάδα ξόρκισε την κατάρρευσή της στον 24ωρο αγώνα του Le Mans
8h spa
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Ο δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Endurance (FIM EWC) διεξήχθη το σαββατοκύριακο 6-7 Ιουνίου στη βελγική πίστα Circuit de Spa-Frankorchamps, με την προσέλευση του κοινού να σημειώνει νέο ρεκόρ προσέλευσης 110.000 θεατών!

Ο οκτάωρος αγώνας έγινε σχεδόν δύο μήνες μετά τον εναρκτήριο, τις 24 Ώρες του Le Mans, στον οποίο η ομάδα BMW Motorrad World Endurance Team κρατούσε την πρώτη θέση για 16 συναπτές ώρες πριν αντιμετωπίσει μια σειρά από προβλήματα – κατά σειρά μια πτώση, μια ποινή χρόνου και τέλος μια μηχανική βλάβη – που την καταδίκασαν σε τερματισμό μόλις στην 23η θέση.

8h spa

Στον αγώνα του Spa ωστόσο η BMW πήρε το αίμα της πίσω, καθώς οι Markus Reiterberger, Steven Odendaal και Michael van der Mark πήραν μια πολύ σημαντική νίκη που την ξαναβάζει στο παιχνίδι του τίτλου.

Η γερμανική ομάδα ξεκίνησε από την pole position οδηγώντας τη μάχη, με τη γαλλική ομάδα F.C.C. TSR Honda France (Alan Techer, Corentin Perolari και John McPhee) να της παίρνει την πρωτοπορία για λίγο, με τη BMW να απαντά και να περνά πρώτη λίγη ώρα αργότερα.

8h spa

Ωστόσο κάπου εκεί ο καιρός άρχισε τα δικά του παιχνίδια, με τον αγώνα να γίνεται σε περίεργες συνθήκες πλέον, με συνεχείς αλληλουχίες βροχής και λιακάδας να μπερδεύουν τα πράγματα.

Η πρωτοπόρος του πρωταθλήματος ομάδα YART Yamaha (Karel Hanika, Marvin Friz και Leandro Mercado) άρχισε να ανεβαίνει θέσεις και να δείχνει απειλητική ακόμη και για τους πρωτοπόρους, ωστόσο δεν κατάφερε να φτάσει ως την πρωτιά καθώς η στρατηγική της πληγώθηκε από τις αλλαγές του καιρού. Η επιλογή για λίγα πιτ στοπ της γύρισε μπούμερανγκ όταν αναγκάστηκε να κάνει επιπλέον στάσεις για αλλαγές ελαστικών προκειμένου να προσαρμοστεί στις διαρκείς αλλαγές καιρικών συνθηκών.

8h spa

Στην τρίτη θέση του αγώνα τερμάτισε η Kawasaki Webike Trickstar με τους Roman Ramos, Christian Gamarino και Grégory Leblanc, παρότι είχαν μια πτώση νωρίς στον αγώνα που τους στέρησε την ευκαιρία να παλέψουν για τη νίκη και τερμάτισαν δύο γύρους πίσω από τους πρωτοπόρους.

Η τέταρτη θέση του οκτάωρου αγώνα του Spa πήγε στη Yoshimura SERT Motul (Gregg Black, Etienne Masson και Dan Linfoot), η οποία επίσης καθυστέρησε μετά από μια πτώση που είχε στα πρώιμα στάδια του αγώνα, παρόλα αυτά έφτασε κοντά στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο τέλος.

8h spa

Απεναντίας, η F.C.C. TSR Honda France, που είχε προηγηθεί νωρίς-νωρίς στον αγώνα, δεν κατάφερε καν να τερματίσει εξαιτίας τεχνικού προβλήματος και παρότι έγραψε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με τον Perolari και χρόνο 2'19.750.

Στην κατάταξη του πρωταθλήματος η YART Yamaha κρατά γερά στην πρώτη θέση με 91 βαθμούς, δεύτερη είναι η Yoshimura SERT Motul με 69 και τρίτη ανέβηκε η BMW Motorrad World Endurance Team με 68 βαθμούς.

Ο επόμενος σταθμός του FIM EWC για το 2026 είναι ο 8 Ώρες της Suzuka, από 3 ως 5 Ιουλίου 2026.

Ετικέτες