E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man TT 2026 - Βραβεύσεις για Rhys Stephenson και James Chawke

Oι αναβάτες που ξεχώρισαν πέρα από τα αποτελέσματα
ΙοΜΤΤ2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Ο νεότερος αναβάτης της διοργάνωσης, Rhys Stephenson, αναγνωρίστηκε ως ανερχόμενο αστέρι του μέλλοντος, ενώ ο James Chawke κέρδισε την ψήφο των φιλάθλων χάρη στη συνέπεια και την πολυετή παρουσία του στην ορεινή διαδρομή.

Το Isle of Man TT δεν είναι μόνο οι νίκες και τα βάθρα. Η πιο απαιτητική διοργάνωση αγώνων δρόμου στον κόσμο αναδεικνύει κάθε χρόνο αναβάτες που ξεχωρίζουν για το ταλέντο, την επιμονή και την πρόοδό τους στο θρυλικό νησί. Στο TT του 2026, οι ειδικές διακρίσεις κατέληξαν στους Rhys Stephenson για του οποίου το ντεμπούτο σας είχαμε μιλήσει και James Chawke, οι οποίοι τιμήθηκαν με τα βραβεία RST Star of Tomorrow και Monster Energy Peoples' Challenger αντίστοιχα.

Το βραβείο RST Star of Tomorrow απονέμεται κάθε χρόνο από την επίσημη συνεργάτιδα ασφαλείας του TT, την RST, στον αναβάτη που επιδεικνύει εξαιρετικές προοπτικές, αφοσίωση και αγωνιστική απόδοση. Η επιλογή πραγματοποιείται από τους Συνδέσμους των αναβατών, John Barton και Richard "Milky" Quayle, οι οποίοι παρακολουθούν στενά την εξέλιξη των αναβατών μέσα στη διοργάνωση.

ΙοΜΤΤ2026

Για το 2026 η διάκριση απονεμήθηκε στον 20χρονο Rhys Stephenson από το Lincolnshire της Αγγλίας, τον νεότερο συμμετέχοντα του φετινού TT. Ο Stephenson ξεκίνησε την αγωνιστική του πορεία στο British Talent Cup το 2021, ενώ το 2022 πραγματοποίησε την πρώτη του σημαντική διάκριση τερματίζοντας τέταρτος στο πρωτάθλημα. Τα επόμενα δύο χρόνια αγωνίστηκε στο National Sportbike Championship πριν θέσει ως βασικό στόχο της χρονιάς την πρώτη του συμμετοχή στο Isle of Man TT.

Η πρώτη του εμφάνιση στο βουνό κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη. Στον αγώνα Carole Nash Sportbike TT τερμάτισε 24ος με μέση ταχύτητα 113,550 mph, κερδίζοντας χάλκινο αγαλματίδιο και ολοκληρώνοντας τη διοργάνωση ως ο δεύτερος καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος αναβάτης πίσω από τον Toby Shann.

Η διάκριση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν ληφθεί υπόψη ότι από το 2026 οι πρωτοεμφανιζόμενοι αναβάτες δεν επιτρέπεται πλέον να συμμετέχουν στους μεγάλους αγώνες της κατηγορίας Superbike, στο πλαίσιο των νέων μέτρων ασφαλείας του TT. Έτσι, οι νέοι αναβάτες έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν σταδιακά εμπειρία πριν αντιμετωπίσουν την εξαντλητική δοκιμασία ενός αγώνα σχεδόν δύο ωρών σε μια από τις πιο απαιτητικές ασφάλτινες διαδρομές μηχανοκίνητου αθλητισμού.

ΙοΜΤΤ2026

Την ίδια στιγμή, το βραβείο Monster Energy Peoples' Challenger, το οποίο απονέμεται έπειτα από ψηφοφορία των φιλάθλων, κατέληξε στον James Chawke. Ο Ιρλανδός αναβάτης επικράτησε των Jonathan Perry, Baz Furber και Timothee Monot, κερδίζοντας την υποστήριξη του κοινού κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης.

Ο Chawke πρωτοεμφανίστηκε στο Isle of Man TT το 2019, έχοντας προηγουμένως κατακτήσει τη νίκη στο Junior Manx Grand Prix του 2018. Από την πρώτη του κιόλας συμμετοχή έδειξε τις δυνατότητές του, τερματίζοντας 11ος στο Lightweight TT με Paton, μόλις 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Horst Saiger.

Έκτοτε αποτελεί σταθερή παρουσία στο paddock του TT, έχοντας τερματίσει τους 23 από τους 28 αγώνες στους οποίους έχει εκκινήσει. Η καλύτερη μέχρι σήμερα διάκρισή του θεωρείται η 14η θέση στο Superbike TT του 2024, ενώ το 2026 συμμετείχε σε όλες τις σόλο κατηγορίες, οδηγώντας BMW M1000RR στο Superbike TT, Suzuki GSX-R750 στους αγώνες Supersport και Aprilia RS660 στο Sportbike TT.

ΙοΜΤΤ2026

Τα αποτελέσματά του περιλάμβαναν την 27η θέση στο Superbike TT, την 28η θέση στους δύο αγώνες Supersport και την 22η θέση στο Sportbike TT. Ωστόσο, η πραγματική του πρόοδος αποτυπώθηκε στους χρόνους και τις ταχύτητες που πέτυχε. Στον αγώνα Superbike σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της καριέρας του σε αγώνα TT έξι γύρων, ολοκληρώνοντας την απόσταση σε 1 ώρα, 50 λεπτά και 55,105 δευτερόλεπτα με μέση ταχύτητα 122,458 mph, ενώ βελτίωσε και τις επιδόσεις του στους αγώνες Supersport.

Με τον Rhys Stephenson να εκπροσωπεί τη νέα γενιά αναβατών και τον James Chawke να ανταμείβεται για την επιμονή και τη διαρκή εξέλιξή του, τα δύο βραβεία του Isle of Man TT 2026 αναδεικνύουν δύο διαφορετικές αλλά εξίσου σημαντικές πτυχές της διοργάνωσης: την ανάδειξη νέων ταλέντων και την αναγνώριση όσων συνεχίζουν να κυνηγούν την πρόοδο γύρο με τον γύρο στη θρυλικό ορεινή διαδρομή.