E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man TT 2026: Απολογισμός Βραβείων - Τα μεγαλύτερα χρηματικά έπαθλα της διοργάνωσης

£28.500 για τον Dean Harrison από τη νίκη στο Milwaukee Senior TT
ΙοΜΤΤ2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Ο Dean Harrison δεν κατέκτησε μόνο τη νίκη στο Milwaukee Senior TT του Isle of Man TT 2026, αλλά και το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο που απονεμήθηκε σε αναβάτη στη φετινή διοργάνωση, λαμβάνοντας 28.500 λίρες (περίπου 38.500 ευρώ).

Ο αναβάτης της Honda Racing UK εισέπραξε ολόκληρο το προβλεπόμενο έπαθλο του Senior TT, παρά το γεγονός ότι ο αγώνας αρχικά αναβλήθηκε μετά από μόλις έναν ολοκληρωμένο γύρο εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών που ταλαιπώρησαν τη διοργάνωση.

Οι διοργανωτές επιχείρησαν να επανεκκινήσουν τον αγώνα το Σάββατο στο πλαίσιο του αναθεωρημένου προγράμματος, όμως η κακοκαιρία δεν επέτρεψε περαιτέρω δράση. Έτσι, το αποτέλεσμα επικυρώθηκε με βάση την κατάταξη του πρώτου γύρου της παρασκευής, με τον Harrison να πανηγυρίζει την έβδομη νίκη της καριέρας του σε TT.

Το Isle of Man TT 2026 επηρεάστηκε έντονα από τις συνεχείς βροχοπτώσεις, με τρεις αγώνες να ακυρώνονται οριστικά. Το Senior TT είχε αρχικά προγραμματιστεί για το Σάββατο 6 Ιουνίου, μεταφέρθηκε στην Παρασκευή το απόγευμα, όμως ένα περιστατικό στον δεύτερο γύρο και η έλλειψη επαρκούς φωτισμού οδήγησαν στην αναβολή του για το Σάββατο. Τελικά όμως οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν την ολοκλήρωσή του.

Το Senior TT αποτελεί παραδοσιακά τον σημαντικότερο αγώνα της διοργάνωσης και διαθέτει το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο. Εκτός από τις 28.500 λίρες (περίπου 38.500 ευρώ) που κατέκτησε ο Harrison για τη νίκη, ο Peter Hickman έλαβε 14.250 λίρες (περίπου 19.250 ευρώ) για τη δεύτερη θέση, ενώ ο Josh Brookes εισέπραξε 9.410 λίρες (περίπου 12.700 ευρώ) για την τρίτη θέση.

Χρηματικά έπαθλα απονεμήθηκαν στους 20 πρώτους της κατάταξης, με τον αναβάτη που τερμάτισε στην 20ή θέση να λαμβάνει 630 λίρες (περίπου 850 ευρώ).

IoMTT

Η επιτυχία του Harrison στο Senior TT ήρθε να προστεθεί στη νίκη του στον αγώνα Superbike TT, για την οποία εισέπραξε ακόμη 23.750 λίρες (περίπου 32.100 ευρώ), εξασφαλίζοντας έτσι τα δύο μεγαλύτερα μεμονωμένα έπαθλα της φετινής διοργάνωσης αθροίζοντας ένα σύνολο £52.250 (61.650 €) για τις νίκες του και £66.510 (78.480 €) συμπεριλαμβάνοντας τα βάθρα του, τις δυο δεύτερες θέσεις του δηλαδή στους αγώνες Supersport.

Μετά το Senior και το Superbike TT, η κατηγορία Supersport προσφέρει το αμέσως μεγαλύτερο έπαθλο νίκης, ύψους 14.250 λιρών (περίπου 19.250 ευρώ) ανά αγώνα. Ο Michael Dunlop κέρδισε και τους δύο αγώνες Supersport αλλά και τον πρώτο αγώνα Sportbike TT, που του απέφερε ακόμη 7.130 λίρες (περίπου 9.630 ευρώ), αυξάνοντας σημαντικά τις συνολικές απολαβές του από τη φετινή διοργάνωση. συγκεντρώνοντας συνολικά £35.630 (42.040 €) από τις νίκες και £43.470 (51.290 €) μαζί με τα βάθρα, ενώ με την φετινή συγκομιδή επιτυχιών έφτασε τo ρεκόρ των 36 νικών στο Tourist Trophy.

Το έπαθλο νίκης στους αγώνες Superstock ανέρχεται σε 9.500 λίρες (περίπου 12.830 ευρώ), ωστόσο κανείς δεν το διεκδίκησε φέτος, καθώς και οι δύο προγραμματισμένοι αγώνες της κατηγορίας ακυρώθηκαν λόγω καιρού.