E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man TT 2026: Νέα καθυστέρηση λόγω τροχαίου ατυχήματος στη διαδρομή του αγώνα

Κλειστοί οι δρόμοι για καθαρισμό
TT Delay
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/6/2026

Η φετινή διοργάνωση του Isle of Man TT συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα και αλλαγές στο πρόγραμμα, καθώς ένα τροχαίο ατύχημα στον ορεινό τομέα της διαδρομής προκάλεσε νέα καθυστέρηση στους αγώνες της Παρασκευής 5 Ιουνίου.

Οι καθυστερήσεις έχουν ταλανίσει την αγωνιστική εβδομάδα του TT 2026. Μετά από μια ηλιόλουστη περίοδο δοκιμών, οι καιρικές συνθήκες άλλαξαν δραματικά, με τη βροχή να κυριαρχεί και να επιτρέπει μέχρι στιγμής τη διεξαγωγή μόλις δύο αγώνων, του Superbike TT την Κυριακή 31 Μαΐου και του πρώτου αγώνα Supersport την Τρίτη 2 Ιουνίου.

Οι συνεχείς αναβολές ανάγκασαν τους διοργανωτές να προχωρήσουν σε σημαντικές τροποποιήσεις του προγράμματος, με σημαντικότερη τη μεταφορά του κορυφαίου αγώνα Senior TT από το παραδοσιακό του Σάββατο στην Παρασκευή.

TT Delay

Το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει τρεις αγώνες. Πρώτος είναι ο τριών γύρων αγώνας Supersport Race 2, ακολουθεί ο διπλός γύρος του Sportbike Race 1, που είχε αναβληθεί την Τρίτη λόγω κακοκαιρίας, ενώ η ημέρα ολοκληρώνεται με τον τετράγυρο Senior TT.

Αρχικά, είχε προγραμματιστεί ένας γύρος ελεύθερων δοκιμών στις 10:30 και η έναρξη των αγώνων στις 11:45 (τοπική ώρα). Ωστόσο, το τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί στον ορεινό τομέα της διαδρομής επέβαλε καθυστέρηση μίας ώρας σε ολόκληρο το πρόγραμμα.

Σε ανακοίνωσή της η διοργάνωση ανέφερε πως, "λόγω τροχαίου ατυχήματος που σημειώθηκε το πρωί στον ορεινό τομέα της διαδρομής, προέκυψε καθυστέρηση μίας ώρας στο σημερινό πρόγραμμα."

TT DELAY

Παράλληλα, επισημάνθηκε ότι όλοι οι δρόμοι της διαδρομής TT θα έκλειναν πλέον στις 11:00 (τοπική ώρα), ενώ η ορεινή διαδρομή παρέμενε κλειστή μέχρι νεότερης ενημέρωσης και οι ελεύθερες δοκιμές μετατέθηκαν για τις 11:30.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου εξακολουθεί να περιλαμβάνει τον δεύτερο αγώνα Sportbike και τον αγώνα Superstock. Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέψουν τη διεξαγωγή τους, οι διοργανωτές εξετάζουν τη μεταφορά τους στην Κυριακή.

Υπενθυμίζεται ότι οι αγώνες Sidecar αφαιρέθηκαν οριστικά από το πρόγραμμα μετά τα δύο σοβαρά ατυχήματα που σημειώθηκαν κατά την εβδομάδα των δοκιμών. Ανάμεσα στους τραυματίες ήταν και η Maria Costello, για την οποία έχουν ήδη ξεκινήσει πρωτοβουλίες οικονομικής ενίσχυσης προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα της θεραπείας και αποκατάστασής της.

TT DELAY