Εμβολίζοντας τον Pirro, ο Zanetti πήρε -αμφιλεγόμενα- τον τίτλο στα Superbikes της Ιταλίας - [Video]

Πολλοί θεώρησαν αντιαθλητική, έως και εσκεμμένη, την κίνηση του Πρωταθλητή του CIV 2023
motomag Το δεύτερο ημίχρονο της κόντρας μεταξύ Pirro – Zanetti [Video]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/10/2023

Η φράση "O gloria o ghiaia!" που σημαίνει “είτε δόξα είτε χαλίκι” που συνόδευε ανάρτηση του Lorenzo Zanetti στα social media πριν εκείνος εμβολίσει τον Michele Pirro στον τελευταίο αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος Superbike, παίρνοντας με αυτό τον τρόπο τον τίτλο, δημιούργησε θύελλα αντιδράσεων καθώς πολλοί πιστεύουν πως η σύγκρουση με τον Pirro έγινε με πρόθεση και δεν ήταν απλώς ένα ακόμη αγωνιστικό συμβάν.

Διαβάσατε στο MOTO, για τον τραυματισμό του Michele Pirro μετά από σύγκρουση που είχε με τον Lorenzo Zanetti στον τελευταίο γύρο του Ιταλικού Πρωταθλήματος Μοτοσυκλετών CIV 2023, με τον Ιταλό δοκιμαστή της Ducati στο MotoGP να χειρουργείται στον αριστερό του αστράγαλο στο νοσοκομείο της Modena. Για να αναδειχθεί ο Pirro Πρωταθλητής θα έπρεπε να κερδίσει τον δεύτερο αγώνα και ο Zanetti να τερματίσει στην τρίτη θέση. Όταν συνέβη το εν λόγω περιστατικό ο Pirro βρισκόταν στην πρώτη θέση με τον Zanetti να βρίσκεται στη δεύτερη, ενώ στα βίντεο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο βλέπουμε τον Zanetti να “αργεί” να φρενάρει, με αποτέλεσμα να εμβολίσει τον Pirro, οδηγώντας τον Ιταλό σε πτώση η οποία έφερε και τον σοβαρό τραυματισμό του δοκιμαστή της Ducati στο MotoGP. Μετά από αυτό ο Pirro καβάλησε ξανά τη μοτοσυκλέτα του και συνέχισε τον αγώνα -με άχρηστη από τις γρατζουνιές ζελατίνα κράνους- με τον Ιταλό να τερματίζει ενδέκατος και να χάνει όπως είδαμε τον φετινό τίτλο. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι δύο αναβάτες έχουν προχωρήσει και σε "πολεμικές" δηλώσεις οι οποίες είναι εκ διαμέτρου αντίθετες όπως είναι λογικό μετά από αυτό που συνέβη.

Pirro

Ο Pirro ανέφερε μέσα από τον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: “Μετά από 3 εβδομάδες συνεχόμενων αγώνων, απόψε σκέφτηκα να έχω ένα οικογενειακό δείπνο. Αντ 'αυτού έχω ένα δείπνο στο νοσοκομείο και ως επιδόρπιο θα χειρουργηθώ αύριο. Είχε δηλώσει -ο Zanetti- είτε δόξα είτε χαλίκι. Στη ζωή πρέπει να ξέρεις να κερδίζεις και να χάνεις αλλά πάντα με το κεφάλι ψηλά, και είμαι περήφανος γιατί μπορώ να συνεχίσω με το κεφάλι ψηλά. Δεν ζω για τον τίτλο, αλλά ειλικρινά σήμερα αυτό που είδαμε στην πίστα δεν είναι κάτι που είναι καλό για το άθλημα. Κάποιος θα πει ότι φταίνε οι αγώνες, αλλά βλέποντας τις εικόνες ανατριχιάζω, γιατί μπροστά σου δεν είχες έναν ερασιτέχνη οδηγό, όπως ένας μαθητής ο οποίος ξεκινά την ακαδημία οδήγησης της Ducati DRE, είχες έναν έμπειρο αναβάτη που έχει κερδίσει αγώνες στην καριέρα του.”

Φυσικά ο Lorenzo Zanetti δεν ήταν δυνατόν να μην απαντήσει σε όλα αυτά: “Δεν μου αρέσει αυτό που γίνεται γιατί κάποιοι με κρίνουν χωρίς να γνωρίζουν πώς είναι να οδηγείς αγωνιστική μοτοσυκλέτα με ταχύτητες άνω των 300 χλμ./ώρα. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να τρέχω με αυτόν τον τρόπο, δεν ήταν σκόπιμο να στοχεύσω κάποιον αναβάτη με κίνδυνο να τραυματιστώ και εγώ. Εύχομαι στον Pirro ταχεία ανάρρωση, είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχει τρόπος να διευκρινιστεί ιδιωτικά το τι συνέβη.”

Στη κόντρα των Pirro – Zanetti πήρε θέση και η γνωστή εταιρεία λιπαντικών Bardahl Ιταλίας η οποία ανέφερε στον λογαριασμό της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: “Υπάρχει Πρωταθλητής και Πρωταθλητής, και μας αρέσει ο Pirro ακόμη και χωρίς το νούμερο ένα. Δεν είναι τα μαθηματικά που αποδίδουν το μεγαλείο στους αγωνιζόμενους. Είναι οι πράξεις, η συμπεριφορά, ο επαγγελματισμός και η ευγενής άμιλλα. Την Κυριακή, στην Ίμολα, ο Michele χτυπήθηκε από τον άμεσο αντίπαλό του στο Πρωτάθλημα. Το παιχνίδι τελείωσε, μετά από πέντε γύρους. Ένα λάθος στο φρενάρισμα, μια αδέξια είσοδος, μια απρόβλεπτη και ακατανόητη σύγκρουση που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες για όλους. Στοίχισε στον Michele ένα κάταγμα στο πόδι και την απώλεια του Πρωταθλήματος. Ωστόσο, ο Pirro προσπάθησε μέχρι τέλους, ανεβαίνοντας ξανά στη μοτοσυκλέτα για να τελειώσει τον αγώνα. Είχε έναν χτυπημένο αριστερό αστράγαλο, και τη ζελατίνα του κράνους κατεστραμμένη. Έκανε οκτώ γύρους σφίγγοντάς τα δόντια, με το βάρος της απογοήτευσης και της χτυπημένης μοτοσυκλέτας, τερματίζοντας τελευταίος, κατεστραμμένος μέσα και έξω. Αλλά το έκανε με τιμή, για την ομάδα του και τους χορηγούς του. Στερήθηκε την ευκαιρία να αγωνιστεί μέχρι τέλους με τον νέο πρωταθλητή. Χειροκροτούμε τον νέο Πρωταθλητή, αλλά για εμάς οι αξίες είναι άλλες, στον αθλητισμό όπως και στη ζωή."

BMW M Motorsport - Στόχος του Valentino Rossi η νίκη στις 24 ώρες του Le Mans 2025 με το #46 BMW M4 GT3 EVO

Ο “γιατρός” έχει απαράμιλλη δημοτικότητα, και οι Βαυαροί το εκμεταλλεύονται στο έπακρο
Valentino Rossi
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/1/2025

Στην ανακοίνωση της BMW M Motorsport για τους οδηγούς αγώνων αυτοκινήτου του βαυαρικού εργοστασίου για το 2025, η φωτογραφία του ανοίγματος έχει… αποκλειστικά τον Valentino Rossi, με τους υπόλοιπους οδηγούν να παρουσιάζονται σε δεύτερο επίπεδο.

Η κίνηση αυτή της BMW λέει πολλά για τη δημοτικότητα του Rossi, χωρίς αυτό να υποβαθμίζει το ταλέντο και την ταχύτητα του Ιταλού στους τέσσερις τροχούς.

Η παρουσίαση των εργοστασιακών οδηγών WEC & IMSA έρχεται μερικές εβδομάδες μετά την παρουσίαση των οδηγών του Hypercar της BMW, εκεί που φιλοδοξεί να μεταβεί κάποια στιγμή και ο Rossi στο κοντινό μέλλον.

Όσον αφορά στο 2025, ο Rossi θα συμμετάσχει για δεύτερη χρονιά στην κατηγορία LMGT3 του FIA WEC με το #46 BMW M4 GT3 EVO. Ο Ιταλός θα μοιράζεται το κόκπιτ με τους Kelvin van der Linde (RSA) και Ahmad Al Harthy (OMA).

Στο αυτοκίνητο με το #31 στον Augusto Farfus (BRA) θα κάνουν παρέα οι νεοεισερχόμενοι στην ομάδα Timur Boguslavskiy και Yasser Shahin, ενώ στους αγώνες της IMSA η Paul Miller Racing θα αγωνιστεί με δυο BMW M4 GT3 EVO στην GTD Pro κατηγορία. Παράλληλα η Turner Motorsport θα έχει το  #96 BMW M4 GT3 EVO στην κατηγορία GTD.

Η Team WRT ξεκινά τη σεζόν 2025 του FIA WEC με στόχο τη νίκη στην LMGT3 κατηγορία στον αγώνα 24 Hours of Le Mans (FRA) και την κατάκτηση του τίτλου στο Πρωτάθλημα.

Ο Rossi δήλωσε μεταξύ άλλων: “Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεχίσω στο FIA WEC, καθώς πέρυσι ήταν μια δυνατή πρώτη σεζόν. Είχαμε μερικούς καλούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένων δύο βάθρων, και θέλουμε να προσπαθήσουμε να γίνουμε πιο δυνατοί και πιο γρήγοροι. Θα δουλέψουμε σκληρά μαζί με την BMW M Motorsport για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας και να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί σε κάθε αγώνα. Είναι υπέροχο να αγωνίζομαι για άλλη μια φορά σε μερικές φανταστικές πίστες, τις οποίες γνωρίζω καλά από τους αγώνες μοτοσυκλετών, και αυτό με κάνει να απολαμβάνω τους αγώνες στο FIA WEC. Το Le Mans είναι φυσικά το πιο σημαντικό, ήμασταν άτυχοι πέρυσι, αλλά θα παλέψουμε για το βάθρο το 2025!”

Ετικέτες