FIM Hard Enduro 2022, 5ος γύρος, Red Bull Romaniacs - Ο πενηντάρης, είναι ένας νέος της εποχής

O 47χρονος ιδιώτης Graham Jarvis συνεχίζει να χτίζει τον θρύλο του!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/8/2022
Graham Jarvis. Ετών: σαράντα επτά. Ιδιώτης πλέον αγωνιζόμενος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro 2022, κερδίζει τους εργοστασιακούς 25άρηδες, θυμίζοντας μας το θρυλικό άσμα του Γιώργου Ζαμπέτα. “Όταν έφτανες πενήντα την παλιά την εποχή, σου φωνάζαν όλοι γέρο, άντε και καλή ψυχή. Τώρα όμως στα πενήντα είσαι άπιαστο πουλί!”
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Jarvis στη σεζόν του 2022, ενώ την ίδια όμως στιγμή ήταν και η έβδομη (!) νίκη του στον αγώνα Red Bull Romaniacs, που αποκαλείται και “το σκληρότερο Hard Enduro ράλι του κόσμου”. Πέντε χρόνια είχε να νικήσει στον συγκεκριμένο αγώνα ο Jarvis, ενώ 14 χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη του νίκη στη Ρουμανία.
Στο βάθρο ο Jarvis είχε για παρέα τον 24χρονο Βούλγαρο Teodor Kabakchiev (πρώτο του βάθρο στη Ρουμανία) και τρίτο τον 32χρονο εργοστασιακό αναβάτη της Sherco Mario Roman, ο οποίος έτσι πήρε ξανά την πρωτοπωρία στη γενική βαθμολογία του Πρωταθλήματος.
 
Τέταρτος ήταν ο 25χρονος Michael Walkner της GASGAS και πέμπτος ο 25χρονος Trystan Hart της FMF KTM Factory Racing.
 
Κι αν αναρωτιέστε πού ήταν ο 24χρονος πρώην ηγέτης της γενικής, και εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ, Manuel Lettenbichler, ο Γερμανός βγήκε εκτός κούρσας την πρώτη μέρα του event μετά τον πρόλογο, όταν δέχθηκε ποινή δύο ολόκληρων ωρών γιατί δέχτηκε εξωτερική βοήθεια.
 
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro της FIM συνεχίζεται με τον αγώνα Red Bull TKO στις Η.Π.Α. Στις 11-14 Αυγούστου.
Graham Jarvis (Husqvarna): “Είναι απίστευτο συναίσθημα να κερδίζω ξανά στο Red Bull Romaniacs. Το έχω κάνει πλέον εφτά φορές. Δεν ξέρω τι να πω! Σε έναν αγώνα σαν κι αυτόν χρειάζεται τεράστια προσπάθεια ολόκληρη την εβδομάδα για να βρεθείς στην κορυφή και φέτος τα κατάφερα και πάλι. Μετά την εγκατάλειψη μου λόγω τραυματισμού στο γόνατο πέρυσι, δεν ήμουν σίγουρος για το τι θα κατάφερνα φέτος, και για το αν θα ήμουν ανταγωνιστικός. Η Jarvis Racing Team είναι μια ιδιωτική προσπάθεια και το προσωπικό της ομάδας είναι εδώ γιατί αγαπούν το Hard Enduro το ίδιο όπως εγώ, κι έτσι αυτή η νίκη είναι και δική τους!”
 
Τελική κατάτακη Red Bull Romaniacs:
 
1. Graham Jarvis (Husqvarna) 21:05:40; 2. Teodor Kabakchiev (KTM) 21:14:12; 3. Mario Roman (Sherco) 21:19:06; 4. Trystan Hart (KTM) 21:38:39; 5. Michael Walkner (GASGAS) 21:44:10; 6. Manuel Lettenbichler (KTM) 22:58:06; 7. Matthew Green (KTM) 24:09:18; 8. David Cyprian (KTM) 24:47:43; 9. Suff Sella (KTM) 25:59:49; 10. Rigor Rico (KTM) 28:03:02
 
Γενική βαθμολογία Παγκ. Πρωταθλήματος Hard Enduro 2022 μετά τον 5ο γύρο:
 
1. Mario Roman (Sherco) 73 βαθμοί; 2. Manuel Lettenbichler (KTM) 70β; 3. Billy Bolt (Husqvarna) 62β; 4. Graham Jarvis (Husqvarna) 60β; 5. Teodor Kabakchiev (KTM) 52β

Η GASGAS αποχωρεί από τους αγώνες μοτοσυκλέτας – Ο Jaime Busto μένει χωρίς εργοστασιακή ομάδα στο Trial

Τέλος εποχής για την ισπανική μάρκα από το 2026, με τον κορυφαίο της αναβάτη να δίχως ομάδα
GASGAS
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η GASGAS βάζει οριστικό τέλος στην εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία, αποχωρώντας από όλες τις αγωνιστικές διοργανώσεις, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε μια απόφαση που πλήττει ιδιαίτερα το Trial, που είναι συνυφασμένο με το DNA της εταιρείας.

Η απόφαση της GASGAS να εγκαταλείψει κάθε εργοστασιακή αγωνιστική δραστηριότητα από την 1η Ιανουαρίου 2026 σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, με τον πιο άμεσο και ηχηρό αντίκτυπο να αφορά το Trial. Εκεί όπου η ισπανική εταιρεία δεν απλώς συμμετείχε, αλλά όριζε την ίδια της την ταυτότητα, και εκεί όπου ο Jaime Busto είχε εξελιχθεί στον βασικό εκφραστή της σύγχρονης αγωνιστικής της εικόνας.

GASGAS

Ο Βάσκος αναβάτης βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στο καλύτερο σημείο της καριέρας του. Σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος TrialGP, με νίκες, βάθρα και διαρκή παρουσία ως ο βασικός αντίπαλος του Toni Bou, ο Busto αποτέλεσε τον πυρήνα της GASGAS Factory Racing τόσο στο TrialGP όσο και στο  X-Trial. Η τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και η νίκη στο Saint Denis επιβεβαίωσαν ότι η ομάδα όχι μόνο είχε λόγο ύπαρξης, αλλά και ξεκάθαρη δυναμική.

GASGAS

Κι όμως, παρά τα αποτελέσματα, το πρόγραμμα σταματά απότομα. Η συμμετοχή του Busto στον πρόσφατο γύρο του X-Trial στο Ponte di Legno ήταν ουσιαστικά η τελευταία του εμφάνιση με εργοστασιακή GASGAS. Σε λίγες ημέρες, η ομάδα παύει να υφίσταται, αφήνοντας έναν από τους κορυφαίους αναβάτες της σύγχρονης εποχής χωρίς εργοστασιακή στέγη ενόψει του 2026.

GASGAS

Η ειρωνεία είναι εμφανής με την GASGAS να αποχωρεί από το Trial ακριβώς τη στιγμή που διέθετε αναβάτη ικανό να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία της Honda και του Bou. Για τον Busto, η απόφαση δεν σχετίζεται με απόδοση ή αγωνιστική πορεία, αλλά με την ευρύτερη εταιρική αναδιάρθρωση του ομίλου Pierer Mobility, υπό την διοίκηση της Bajaj στο πλαίσιο της οποίας η GASGAS είναι η εταιρεία που χάνει πλήρως την εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία συνεχίζοντας όμως σε επίπεδο μοντέλων παραγωγής στην Αυστρία, τα οποία μάλιστα ανανεώθηκαν κανονικά για το 2026.

GASGAS

Η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει ιδιώτες αναβάτες και ομάδες, όμως το κεφάλαιο της εργοστασιακής συμμετοχής κλείνει οριστικά. Για τον Jaime Busto, το επόμενο βήμα αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, με το ενδιαφέρον να είναι έντονο, καθώς πρόκειται για έναν αναβάτη σε πλήρη αγωνιστική ωριμότητα.

GASGAS

Για τη GASGAS, όμως, η αποχώρηση από το Trial είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιστική απόφαση. Είναι ένας αποχαιρετισμός στο ίδιο της το DNA. Και για τον άνθρωπο που την κράτησε στην κορυφή των βάθρων τα τελευταία χρόνια, είναι το τέλος μιας συνεργασίας που έμοιαζε, μέχρι πρόσφατα, ιδανικά συγχρονισμένη.