Rally Dakar 2021: Εγκατάλειψη Van Beveren - Έσπασε και ο τελευταίος κινητήρας της Yamaha!

Ολική η καταστροφή της Yamaha στο Dakar 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/1/2021

Μετά την διπλή κατάφορη αδικία, γιατί δύο είναι οι μεγάλες αδικίες απέναντι στην Yamaha φέτος, μία από την ASO και μία από την FIM, ούτε και η τελευταία ημέρα ήταν καλή για την Yamaha. Ο τελευταίος εργοστασιακός αναβάτης, ο Van Beveren εγκατέλειψε από σπασμένο κινητήρα πολύ κοντά στον τερματισμό εξαφανίζοντας έτσι το όνομα της Yamaha από την γενική κατάταξη του Rally. Σε μία εποχή που η Yamaha θέλει να αποτραβηχτεί από το Enduro μετακυλώντας της δραστηριότητα αυτή στην FANTIC και προμηθεύοντάς τους κινητήρες, ώστε να επικεντρωθούν περισσότερο στο Rally και το Motocross. Η φετινή τους όμως παρουσία στο Dakar θα πρέπει να αποτελέσει μάθημα για το μέλλον και αυτό ακριβώς το αισιόδοξο και ελπιδοφόρο για το 2022 μήνυμα, μετέφερε και ο πρόεδρος της Yamaha Europe κ. Eric de Seynes, μεταφέροντας τον μεγάλο εκνευρισμό που υπάρχει στην ομάδα: «πρέπει να καταλάβουμε τι έχει συμβεί και να επιστρέψουμε δυνατότεροι».

Από την ομάδα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση που να περιλαμβάνει όλους τους κινητήρες που έσπασαν σε διαφορετικές ημέρες. Επίσημη τοποθέτηση και αιτιολογία υπάρχει μόνο για τον σπασμένο κινητήρα του Branch που το πρόβλημα εντοπίστηκε στα ρουλεμάν στροφάλου. Η αντοχή τους επιδεινώθηκε από την πτώση που είχε ο Branch μαγκώνοντας την αλυσίδα του σε ένα σκέλος μάλιστα που δεν μπορούσε να δεχτεί τεχνική βοήθεια. Ωστόσο η σημερινή εγκατάλειψη του Van Beveren εκθέτει την Yamaha μιας και είχε τον χρόνο να εκτιμήσει το ζήτημα από τις εγκαταλείψεις των Caimi, Jamie McCanney και Ross Branch, αποφεύγοντας την αποκαρδιωτική αυτή εικόνα!

Κανονικά η Yamaha θα έπρεπε να παραμένει στο Dakar με τον Short που εγκατέλειψε από νερωμένη βενζίνη, ένα τεράστιο λάθος της ASO που θα μπορούσε να είχε διορθώσει η FIM ακυρώνοντας το σκέλος για όλους, όπως όφειλε. Η νερωμένη βενζίνη μπήκε σε πολλούς αναβάτες σε SSV, Quad κτλ αλλά περισσότερο από όλους τον Short.

Πρέπει να τονιστεί πως αυτό το πρόβλημα, η αντοχή των κινητήρων στις πολύ δύσκολες συνθήκες του Dakar, δεν είναι αποκλειστικό της Yamaha, όλοι οι κατασκευαστές που συμμετέχουν έχουν περάσει από αυτό το στάδιο. Επίσης δεν γίνεται να συνδεθεί η αντοχή των αγωνιστικών μοτοσυκλετών στο Dakar με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής με τις οποίες δεν υπάρχει καμία ομοιότητα. Το HRC, για παράδειγμα, επένδυσε πολύ χρόνο και χρήμα για να καταφέρει να κόψει το σερί της KTM, κι αντίστοιχα η KTM έψαξε πολύ καιρό να βρει τον τρόπο να δουλεύει ο κινητήρας με δείγματα άμμου μέσα στο λάδι, όπως ακριβώς μας έχουν δείξει πως συμβαίνει στο Dakar. Σειρά της Yamaha να βρει τι έγινε διαφορετικά φέτος και τι πρέπει να κάνει για το 2022.

Ετικέτες

Sherco Factory Racing Team - Με τους Lorenzo Santolino, Rui Gonçalves και Harith Noah στο Dakar [VIDEO]

Η γαλλική εταιρεία πραγματοποίησε τις τελευταίες δοκιμές με την 450 SRF, και είναι έτοιμη για τον διάσημο εκτός δρόμου αγώνα αντοχής
motomag Sherco Factory Racing Team – Με τους Lorenzo Santolino, Rui Gonçalves και Harith Noah στο Dakar [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/12/2023

Το Rally Dakar 2024 βρίσκεται προ των πυλών, και η Sherco Factory Racing Team παρουσίασε τους Lorenzo Santolino, Rui Gonçalves και Harith Noah, οι οποίοι αποτελούν τους αναβάτες που θα παλέψουν στα σκληροτράχηλα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας με τα χρώματα της.

Ο Ισπανός Lorenzo Santolino θα βρεθεί για έκτη φορά στο Dakar, προσδοκώντας να ξεπεράσει το καλύτερο αποτέλεσμα του, αυτό της έκτης θέσης, με τον Rui Goncalves να κάνει την εμφάνιση του για τέταρτη φορά στο Dakar, με τον Πορτογάλο να θέλει να μπει εντός της δεκάδας καθώς το καλύτερο του αποτέλεσμα είναι αυτό της 19ης θέσης στο Dakar του 2021. Ο τρίτος αναβάτης της Sherco Factory Racing Team θα είναι ο Harith Noah, με τον Ινδό αναβάτη να κάνει και αυτός όπως ο Goncalves την τέταρτη εμφάνιση του στο Rally Dakar, έχοντας τον ίδιο στόχο, να μπει στην τελική δεκάδα. O Jean-Michel Paquient θα είναι ο Team Manager της Sherco Factory Racing Team.

Sherco Factory Racing Team – Με τους Lorenzo Santolino, Rui Gonçalves και Harith Noah στο Dakar [VIDEO]

O Lorenzo Santolino μετά την παρουσίαση δήλωσε: "Φέτος, μαζί με την ομάδα, αποφασίσαμε να μην συμμετάσχουμε σε όλους τους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally Raid και να χρησιμοποιήσουμε τον προϋπολογισμό μας για την ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας. Κάναμε μικρότερους αγώνες και στο τέλος, κάναμε το Ράλλυ Μαρόκο. Νομίζω ότι ήταν θετικό. Κάναμε ένα βήμα μπροστά. Βελτιώσαμε τον χειρισμό και τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Έχουμε επίσης βελτιώσει την αξιοπιστία του κινητήρα χωρίς να αναζητούμε περισσότερες επιδόσεις. Εργαστήκαμε επίσης στην ανάρτηση και τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας για να βελτιώσουμε τη συνολική συμπεριφορά της. Ο στόχος εξακολουθεί να είναι να τερματίσουμε στην πρώτη πεντάδα. Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να μπεις στην πρώτη πεντάδα, με περισσότερους αναβάτες να παλεύουν στην κορυφή, αλλά αν έχουμε δύο καλές εβδομάδες, νομίζω ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε."

Ο Rui Goncalves με τη σειρά του ανέφερε: "Ο πρώτος στόχος σε ένα Dakar είναι να τερματίσουμε, αλλά αν μπορέσουμε να παραμείνουμε στην πρώτη 15άδα και να έχουμε μια καθαρή πορεία, νομίζω ότι ίσως μπορέσουμε να πετύχουμε κάτι ενδιαφέρον στη γενική κατάταξη. Προπονείσαι όλο το χρόνο για το Dakar, οπότε αν τυχόν συμβεί μία μηχανική βλάβη που δεν έχει ξανατύχει και δεν μπορείς να την διορθώσεις τότε είσαι άτυχος, ωστόσο αυτά έχουν οι αγώνες Ράλλυ. Εμείς με τη σειρά μας βελτιώνουμε την μοτοσυκλέτα και είμαστε χαρούμενοι με την πορεία της εξέλιξης. Νομίζω πως το φετινό Dakar με τις νέες προσθήκες θα είναι ενδιαφέρον.”

O τρίτος αναβάτης της ομάδας, Harith Noah δήλωσε: “Όσον αφορά το τελευταίο Dakar, ήταν οδυνηρό. Στο στάδιο 4, υπήρχε ένα μικρό σκαλοπάτι με άμμο και μόλις το χτύπησα, έπεσα. Προσγειώθηκα πρώτα στο κεφάλι μου και μετά στην πλάτη μου. Αν και τραυματίστηκα σοβαρά, δεν υπήρξε ζημιά στα νεύρα. Λίγα εκατοστά αριστερά ή δεξιά θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει τα πάντα. Φυσικά, ανέλυσα τι πήγε στραβά και πώς μπορώ να διασφαλίσω ότι δεν θα ξανασυμβεί. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να κρατήσεις το κεφάλι σου ψηλά και να προσπαθήσεις να προχωρήσεις μπροστά. Για το 2024, θα είμαι σε θέση να πιέσω σκληρά μόνο αν είμαι σε καλή φυσική κατάσταση. Αν και οδηγώ εδώ και καιρό, η μάθηση δεν τελειώνει ποτέ όταν πρόκειται για αγώνες. Πρέπει να προσαρμόζομαι σε ό,τι έρχεται στο δρόμο μου. Για παράδειγμα, πέρυσι έβρεξε πολύ, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στο παρελθόν. Και μόλις κάνεις ένα λάθος, αρχίζεις να το σκέφτεσαι. Αν και είμαι ανταγωνιστικός αναβάτης και θέλω να βελτιώνομαι συνεχώς, δεν έχω κοιτάξει ποτέ το αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του αγώνα.”

Ετικέτες