Suzuka 8 Hours 2023 – Η Honda νικήτρια για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και 29η φορά στην ιστορία της

Όχι απλά κέρδισε αλλά έκανε το 1-2-3-4 στην γενική κατάταξη
Suzuka 8H 2023
Από το

motomag

7/8/2023

Μπορεί στο MotoGP και στα WSBK η Honda να τα βρίσκει φέτος σκούρα ωστόσο στους αγώνες αντοχής και συγκεκριμένα στις οκτώ ώρες της Suzuka, η Ιαπωνική εταιρεία θριάμβευσε καθώς όχι μόνο κέρδισε τον αγώνα αλλά “κλείδωσε” και τις τέσσερις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης.

Ο φετινός οκτάωρος αγώνας αντοχής στην Suzuka, είχε επί της ουσίας έναν πρωταγωνιστή και αυτός ακούει στο όνομα Honda, με την ιαπωνική εταιρεία να θριαμβεύει για 29η φορά στον εν λόγω αγώνα καθώς με την εργοστασιακή Fireblade CBR1000RR-R με αριθμό #33 και αναβάτες τους Takumi Takahashi, Tetsuta Nagashima και Xavi Vierge κατάφερε να αναδειχτεί νικήτρια. Από την πρώτη ώρα του αγώνα είχε γίνει σαφές πως η ομάδα με τον αριθμό #33 είχε το πάνω χέρι όσον αφορά τον ρυθμό καθώς άνοιγε συνεχώς τη διαφορά από τους υπόλοιπους διώκτες της. Το μόνο συνταρακτικό που είχε συμβεί μέχρι τον ενδέκατο γύρο ήταν πως ο Takahashi είχε χρειαστεί να ανακτήσει την πρωτοπορία για την ομάδα του (#33) λόγω της κακής του εκκίνησης. Το έργο της ομάδας του HRC έγινε λίγο αργότερα ακόμη πιο εύκολο καθώς η ομάδα της YART Yamaha #7 η οποία ήταν η μόνη που απειλούσε τους πρωτοπόρους αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα. Ο Karel Hanika κατάφερε να φέρει την μοτοσυκλέτα στα pits ωστόσο μέχρι να ολοκληρωθούν οι επισκευές, η YART Yamaha είχε πέσει 13 γύρους πίσω από την ομάδα του HRC.

Suzuka 8H

Φτάνοντας στα μέσα του αγώνα το προβάδισμα των Takumi Takahashi, Tetsuta Nagashima και Xavi Vierge της ομάδας Team HRC with Japan Post #33, ήταν περισσότερο από έναν γύρο με την ομάδα της Yoshimura Suzuki να βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Έχοντας φτάσει στην αρχή της έκτης ώρας του αγώνα το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνιση του στην πίστα καθώς ο Mitsunori Okamuru της ομάδας BMW Team Nagano είχε μια άσχημη έξοδο στην στροφή Spoon. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης στην πίστα της Suzuka είχαμε φτάσει στην έβδομη ώρα του αγώνα. Η ελαφριά βροχή που έπεφτε ήταν ένας παράγοντας που μπορούσε να μπερδέψει τα πράγματα όσον αφορά την νίκη αλλά αντιθέτως τα έκανε πιο ξεκάθαρα. Ο αναβάτης της Yoshimura Suzuki Gregg Black ο οποίος βρισκόταν στη σέλα της Suzuki GSX-R 1000 στη δεύτερη θέση έπεσε στην πρώτη στροφή της πίστας. Μπορεί οι κριτές να κατάφεραν να βοηθήσουν τον Black ώστε να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα του από τα χαλίκια ωστόσο μέχρι να γυρίσει στα pits και να επισκευαστεί η Suzuki GSX-R 1000 χάθηκε τόσο η δεύτερη θέση όσο και ένας τερματισμός εντός δεκάδας. Μετά από το εν λόγω συμβάν σε πλεονεκτική θέση βρέθηκε η ομάδα του HRC, καθώς το μόνο που έπρεπε να κάνουν οι αναβάτες της ήταν να φέρουν την μοτοσυκλέτα στον τερματισμό. Αυτό τελικά συνέβη με την Honda να πανηγυρίζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και 29η φορά στην ιστορία της μια νίκη στον οκτάωρο αγώνα της Suzuka και τους Takumi Takahashi, Tetsuta Nagashima και Xavi Vierge να ανεβαίνουν με τη σειρά τους στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Suzuka 8H

Τη δεύτερη θέση στον αγώνα κατέλαβε η ομάδα Toho Racing της Honda #104 με αναβάτες τους Ryuichi Kiyonari, Takuma Kunimine και Ikuhiro Enokido. Η πολύπειρη σύνθεση της ομάδας παρά την ταχύτητα που είχε ολοκλήρωσε τον αγώνα με την CBR1000RR-R, έναν γύρο πίσω από τους πρωτοπόρους. Το τρίτο σκαλί του βάθρου συμπλήρωσε ακόμη μία ομάδα της Honda αυτή της SDG Honda Racing #73, με αναβάτες τους Naomichi Uramoto, Teppei Nagoe και Haruki Noguchi. Το 1-2-3-4 κλείδωσε ακόμη μία ομάδα της Honda, αυτή της FCC TSR, με αναβάτες τους Mike di Meglio, Alan Techer, Tarran Mackenzie. Η περυσινή πρωταθλήτρια στο FIM EWC FCC TSR, ενώ ήταν εκτός δεκάδας στην πρώτη ώρα του αγώνα λόγω πτώσης του Mike di Meglio, με την τέταρτη θέση που πέτυχε κατάφερε ταυτόχρονα να κόψει πολύτιμους βαθμούς όσον αφορά το κυνήγι του τίτλου καθώς με το άσχημο αποτέλεσμα της ομάδας YART Yamaha η μεταξύ τους διαφορά μειώθηκε στον έναν μόλις βαθμό με έναν αγώνα να απομένει για το φινάλε. Η κορυφαία ομάδα εκτός Honda ήταν αυτή της Ube Racing Team Suzuki, με τους Dan Linfoot και Takuya Tsuda να τερματίζουν στην πέμπτη θέση.

Suzuka 8H

 

Ετικέτες

Daniel Sanders: Αφοσιωμένος στην ΚΤΜ με νέο πολυετές συμβόλαιο

Στο πορτοκαλί θα κλείσει την καριέρα του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rally-Raid 2025 και πρωτοπόρος της φετινής σεζόν
Daniel Sanders
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Ο 31 ετών Αυστραλός αναβάτης είναι ένας εκ των πιο γνωστών προσώπων των ράλι, έχοντας κατακτήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή FIM Rally-Raid το 2025, χρονιά στην οποία πήρε τη νίκη και στο Dakar Rally.

Φέτος ο Sanders έχει ξεκινήσει δυναμικά τη σεζόν των παγκοσμίων ράλι, τερματίζοντας πέμπτος στο Dakar και νικώντας στα Rally-Raid Portugal και Desafío Ruta 40, έχοντας αυτή τη στιγμή την πρώτη θέση στην προσωρινή κατάταξη του 2026 FIM World Rally-Raid Championship (W2RC).

Daniel Sanders

Ο Αυστραλός μόλις ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull KTM Factory Racing, με τη διάρκεια της νέας του συμφωνίας να μην ανακοινώνεται ακριβώς, πλην της περιγραφής του συμβολαίου ως “πολυετές”.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο Sanders πιθανότατα θα μείνει στην ΚΤΜ ως το τέλος της καριέρας του, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στο κεντρικό θέμα της, τα ράλι. Για παράδειγμα, πριν μερικές μέρες ο Sanders εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στο καλεντάρι του W2RC για να συμμετάσχει στον περίφημο αγώνα Hard Enduro Erzbergrodeo, όπου μάλιστα διακρίθηκε τερματίζοντας δεύτερος στον Πρόλογο του αγώνα πίσω από τον Andrea Verona, αναβάτη της Red Bull KTM Factory Racing στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro.

Daniel Sanders

Daniel Sanders: “Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος που συνεχίζω με τη Red Bull KTM Factory Racing και θα παρατείνω τον χρόνο μου με την ομάδα ράλι. Έχουμε καλύψει μια μακρά διαδρομή μαζί τα τελευταία χρόνια και νιώθω πως μαζί με την ομάδα έχουμε χτίσει κάτι πολύ ξεχωριστό. Όλοι προσπαθούν διαρκώς να βελτιωθούν και αυτή η ώθηση είναι το στοιχείο που απολαμβάνω ως μέλος αυτής της ομάδας. Η επιτυχία που έχουμε βιώσει μαζί ως τώρα είναι απίστευτη και μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και κίνητρο για όλα όσα θα έρθουν. Το να αγωνίζομαι για την ΚΤΜ ήταν ένα όνειρο για μένα από τότε που ήμουν παιδί, έτσι να το συνεχίσω να εκπροσωπώ αυτήν την εταιρεία σημαίνει πολλά για μένα. Αδημονώ για το επόμενο κεφάλαιο και ελπίζω αυτό να σημαίνει πολλά πετυχημένα χρόνια μαζί.”

Daniel Sanders

Andreas Hölzl – Rally Team Manager: “Φυσικά είμαστε πολύ χαρούμενοι που θα συνεχίσουμε με τον Daniel για να επόμενα χρόνια. Το να έχουμε τον τρέχοντα Παγκόσμιο Πρωταθλητή FIM Rally-Raid στην ομάδα είναι εξαιρετικά σημαντικό για μας, όχι μόνο σε επίπεδο αποτελεσμάτων, αλλά και για τον ρόλο που παίζει στο ευρύτερο πρόγραμμά μας. Ο Daniel έχει εξελιχθεί σε άνθρωπο-κλειδί για την ομάδα, ο οποίος συνεισφέρει τόσο στους αγώνες όσο και στην εξέλιξη της KTM 450 Rally. Εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τις ικανότητές του σε κάθε αγώνα, αποδίδοντας στο κορυφαίο επίπεδο με συνέπεια και διαρκώς ψάχνοντας τρόπους να βελτιωθεί. Η ταχύτητα, η αποφασιστικότητα και η συνέπειά του τον κάνουν πολύτιμο κεφάλαιο στην ομάδα και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω στις επιτυχίες μας και να πιέζουμε για ακόμη περισσότερες νίκες στο μέλλον.”