Moto Guzzi V7 III & V9 2017

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/11/2016

Η Moto Guzzi παρουσίασε στην EiCMA την εξέλιξη του project V7, το V7 III, το οποίο για το 2017 θα συνεχίσει να διατίθεται σε τρεις εκδόσεις (Stone, Special και Racer), ενώ θα υπάρχει και μια έκδοση Anniversary για τα 50 χρόνια της Ιστορίας της εταιρείας από το Mandello del Lario.
Το V7 III έχει κυρίως αισθητικές αναβαθμίσεις, όπως η νέα σέλα, η οποία εκτός από νέο σχήμα έχει και χαμηλότερο ύψος στα 770mm. Κατ' επέκταση έχει αλλάξει λίγο και η θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με την ελαφρώς διαφορετική τοποθέτηση των μαρσπιέ. Στιλιστικές είναι επίσης οι αλλαγές των νέων τελικών της εξάτμισης, του σχεδιασμού των κυλινδροκεφαλών και των πλαϊνών πλαστικών, ενώ καινούργια είναι τα φλας, οι μεγαλύτεροι καθρέφτες και η τάπα του ρεζερβουάρ.
Το διπλό, σωληνωτό πλαίσιο είναι ενισχυμένο στην περιοχή του λαιμού, ενώ αλλαγμένη είναι και η γωνία κάστερ. Το V7 III είναι εφοδιασμένο επίσης με καινούργια αμορτισέρ της Kayaba, τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.
Στα ενδότερα, αλλαγές έχουν γίνει στον ξηρό συμπλέκτη και στις σχέσεις των ταχυτήτων, ενώ ο κινητήρας πληροί πλέον τις προδιαγραφές Euro 4 με ταυτόχρονη αύξηση της ιπποδύναμης, που φτάνει τώρα τους 52 ίππους στις 6.200 στροφές, καθώς και με περισσότερη ροπή (6,1kgm στις 4.900 στροφές).

 

Πέρα όμως από τα ανανεωμένα V7, η Guzzi παρουσίασε και τα βελτιωμένα στα σημεία V9. Η μικρής έκτασης αλλαγές που έγιναν, έχουν ως στόχο την βελτίωση της άνεσης και της ευκολίας στην οδήγηση. Γι' αυτό τοποθετήθηκαν δύο νέα αμορτισέρ που δίνουν διαδρομή 100mm, ενώ ολόκληρο το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι ψηλότερο κατά 35mm. Το σχήμα της σέλας έχει αλλάξει, όντας πλέον πιο φαρδιά και με ελαφρώς μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω, έτσι ώστε να βολεύει και τους ψηλότερους αναβάτες, ενώ έχει και μεγαλύτερο μήκος για να παρέχει περισσότερη άνεση και στον συνεπιβάτη. Πάντως, η Moto Guzzi ανακοίνωσε ότι οι συγκεκριμένες αλλαγές (που αφορούν τόσο το Roamer όσο και το Bobber), θα είναι διαθέσιμες και για τους κατόχους των μοντέλων της προηγούμενης γενιάς. Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, τον κινητήρα και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των δύο δικύλινδρων, παρέμεινε ως είχε χωρίς καμία απολύτως αλλαγή.

Shoei e:Drylens - Φωτοχρωμική LCD μεμβράνη θέλει να βάλει τέλος στις φιμέ ζελατίνες

Σκουραίνει αυτόματα ή χειροκίνητα σε διαφορετικά επίπεδα - Και αντιθαμβωτική με ρόλο 2 σε 1 
Shoei e:drylens φωτοχρωμική LCD ζελατίνα 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/12/2025

Η Shoei έχει ήδη στην γκάμα της "φυσική" φωτοχρωμική ζελατίνα, ωστόσο κάνει τώρα το επόμενο βήμα με την παρουσίαση της ηλεκτρικά ελεγχόμενης LCD μεμβράνης e:Drylens.

Η Shoei έχει ήδη στην γκάμα της "φυσική" φωτοχρωμική ζελατίνα, για όλους εκείνους που δεν θέλουν να έχουν μαζί τους διάφανη ζελατίνα για να την αλλάξουν, αν οδηγήσουν το βράδυ. Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία κάνει τώρα το επόμενο βήμα με την παρουσίαση της ηλεκτρικά ελεγχόμενης LCD μεμβράνης e:Drylens.

Η ηλεκτρικά ελεγχόμενες φωτοχρωμικές LCD μεμβράνες δεν είναι κάτι καινούργιο και έχουν βρει εμπορική εφαρμογή εδώ και καιρό στα αυτοκίνητα με τη Shoei να φέρνει τώρα την τεχνολογία και στα κράνη μοτοσυκλέτας με την μεμβράνη e:Drylens.

Shoei e:drylens φωτοχρωμική LCD ζελατίνα 2025

Σύμφωνα με ιαπωνική εταιρεία η e:Drylens μπορεί να σκουραίνει αυτόματα στην ηλιακή ακτινοβολία λόγω του αισθητήρα φωτός που ενσωματώνει, με τον αναβάτη να μπορεί να ελέγξει και χειροκίνητα το ποσοστό, ενώ η τοποθέτησή της εσωτερικά εμποδίζει και το θάμπωμα που προκαλείται από την υγρασία αλλά και την πιθανότητα να γρατσουνιστεί, σε σχέση με την συμβατική φωτοχρωμική ζελατίνα που έχει στην γκάμα της η Shoei. 

Η μεμβράνη μπορεί να μειώσει το φως που φτάνει στα μάτια του αναβάτη κατά 35% στην χαμηλότερη ρύθμισή της και κατά 80% στην υψηλότερη, ενώ μπορεί να λειτουργήσει για έως και 20 ώρες. Η μπαταρία που έχει το controller της ζελατίνας επαναφορτίζεται μέσω θύρας USB.

Η e:Drylens θα είναι διαθέσιμη στην Ιαπωνία από τις 9 Ιανουαρίου του 2026 στην τιμή των 160 ευρώ περίπου χωρίς φόρο και αναμένεται έρθει και στην Ευρώπη σε εύλογο χρονικό διάστημα.