Νέα προσθήκη στη γκάμα της CFMoto: CFMoto 650MT

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/11/2016

Έχει αρχίσει να γίνεται πολλή κουβέντα γύρω από τη νέα δικύλινδρη μοτοσυκλέτα που θα προστεθεί στη γκάμα της CFMoto και κατά πάσα πιθανότητα θα την δούμε σε λίγες μέρες στην προσεχή EICMA στο Μιλάνο, και όπως συμβαίνει συνήθως η πραγματικότητα εμπλουτίζεται με φήμες και παραφιλολογία, με αποτέλεσμα να χάνεται η αλήθεια κάπου στη μετάφραση…


Το νέο μοντέλο λοιπόν θα ονομάζεται 650ΜΤ και θα συμπεριλαμβάνεται στον ανταγωνισμό των Tracer 700, Kawasaki Versys 650 και Suzuki V-Strom 650. Στην ουσία είναι μια ακόμη έκδοση που βασίζεται στην πλατφόρμα των 650NK και 650TR, με σχεδίαση που φέρει την υπογραφή του Kiska, του ανθρώπου που έχει γίνει συνώνυμο του σχεδιασμού των μοτοσυκλετών της ΚΤΜ και ο οποίος εδώ και μερικά χρόνια έχει δημιουργήσει την δική του ανεξάρτητη εταιρεία, με συνεργασίες με μεγάλες φίρμες και εκτός του χώρου της μοτοσυκλέτας. Άλλωστε, η CFMoto έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό μια συνεργασία με την ΚΤΜ προκειμένου να κατασκευάζονται μοντέλα από την οικογένεια των Duke (200 και 390) στην Κίνα με προορισμό την εγχώρια αγορά. Ο Kiska βρίσκεται πίσω και από την ανανεωμένη εμφάνιση των υπόλοιπων δικύλινδρων της εταιρείας, τα οποία μάλιστα είδαμε από κοντά στην Intermot της Κολονίας, μένοντας εντυπωσιασμένοι από το αποτέλεσμα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι.

Το ανανεωμένο CF650NK


Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας και το πλαίσιο του 650ΜΤ –το οποίο κρύβεται επιμελώς κάτω από πλαστικά κομμάτια- είναι πανομοιότυπα, όπως συμβαίνει στα ΝΚ και TR, με του Kawasaki ER-6 με διαστάσεις 83 x 60mm που δίνουν χωρητικότητα 649,3cc αποδίδοντας, όπως ανακοινώνει η CFMoto, 69,73 ίππους στις 8.500 στροφές και 6,32 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 7.000 στροφές αντίστοιχα. Ο στρόφαλος είναι 180 μοιρών και διαθέτει και αντικραδασμικό άξονα. Το ψαλίδι είναι καινούργιο όπως και το ανεστραμμένο πιρούνι και οι τροχοί (ίδιες αλλαγές έχουν γίνει και στο επανασχεδιασμένο 650TR), ενώ και η σέλα διαθέτει μεγαλύτερο ύψος δημιουργώντας μια εντελώς διαφορετική θέση οδήγησης στα πρότυπα της νέας οπτικής για τα adventure bikes. Το βάρος του ενδεχομένως να είναι λίγο μεγαλύτερο από του ΝΚ, λόγω των αλλαγών και των περισσότερων πλαστικών, με το γυμνό μοντέλο να ζυγίζει 206 κιλά γεμάτο.
Ο συνεργάτης μας Alan Cathcart, είχε επισκεφθεί την περασμένη άνοιξη το εργοστάσιο της CFMoto, ενώ είχε οδηγήσει το 650NK στους δρόμους της Αυστραλίας, χαρακτηρίζοντάς το ως "τον παίκτη που θα αλλάξει τα δεδομένα". Διαθέτει μπόλικη ροπή από χαμηλά, σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς, ενώ το εξάρι κιβώτιό του δουλεύει άψογα, στα επίπεδα των αντίστοιχων ιαπωνικών. Από τις 3.000 στροφές παρέχει αρκετή δύναμη μέσω μια γραμμικής παροχής που σταματά 10.800 στροφές που επεμβαίνει ο κόφτης, απελευθερώνοντας παράλληλα έναν ήχο που ικανοποιεί πολύ περισσότερο απ' ό,τι θα περίμενε κανείς από μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Αντίστοιχα άνω των προσδοκιών ήταν και η συμπεριφορά του γυμνού δικύλινδρου, παρότι θυμίζουμε ότι διαθέτει συμβατικό πιρούνι και διαφορετικό ψαλίδι από την έκδοση ΜΤ. Πλαίσιο και αναρτήσεις συνεργάζονται άριστα, με αποτέλεσμα που θα ταίριαζε ακόμη και σε μοτοσυκλέτα με ακριβότερο πακέτο περιφερειακών.
Η τιμή του 650ΜΤ δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, το 650ΝΚ κοστίζει στην Γερμανία 5.399 ευρώ, ενώ θα υπάρξει διαθέσιμη και έκδοση με 400cc, βασισμένη αντίστοιχα στον κινητήρα του Ninja 400 όπως ονομάζεται το ER-4 στην Ιαπωνία η οποία θα αποδίδει 40 ίππους και 4,7 χιλιογραμμόμετρα ροπής. Προς το παρόν, δεν έχει επιβεβαιωθεί η εισαγωγή του 650ΜΤ στην Ευρώπη και κατόπιν επικοινωνίας μας με την ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε., που αντιπροσωπεύει στην χώρα μας την CFMoto εισάγοντας τα ATV του εργοστασίου, δεν περιλαμβάνεται στα άμεσα πλάνα τους η εισαγωγή των δικύλινδρων μοτοσυκλετών της κινέζικης εταιρείας στη χώρα μας.

Η έκδοση των 400cc του γυμνού δικύλινδρου της CFMoto

KTM Tech3-Lando Norris: Πρόσκληση στον νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή F1 να οδηγήσει MotoGP

Ευπρόσδεκτος λέει το αφεντικό της KTM Tech3 - Και ο Norris είναι λάτρης των μοτοσυκλετών
Lando Norris KTM Tech3
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

15/12/2025

Η Formula 1 έχει νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή τον Lando Norris, με τον Βρετανό που λατρεύει τις μοτοσυκλέτες και έχει ως ινδαλμά του τον Valentino Rossi να παίρνει ανεπίσημη πρόσκληση από το νέο αφεντικό της KTM Tech3, Guenther Steiner, να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα της KTM.

Ο Lando Norris κατάφερε να σπάσει φέτος την κυριαρχία του Max Verstappen και να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 έπειτα από τέσσερα σερί πρωταθλήματα του Ολλανδού με τον Βρετανό να κατακτά τον τίτλο με την McLaren.

O Norris είναι μία ακόμη περίπτωση όπου οι τέσσερεις τροχοί τον κέρδισαν αγωνιστικά σε μικρή ηλικία καθώς στα επτά του μόλις χρόνια άφησε στην άκρη το mini bike του και ξεκίνησε καρτ φτάνοντας έπειτα από 19 χρόνια στην κορυφή των τεσσάρων τροχών. Αυτό που δεν κατάφεραν είναι να σβήσουν το πάθος του για τους δύο τροχούς με τον 26χρονο να έχει δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν τη λατρεία του για τη μοτοσυκλέτα, ενώ έχει ως ίνδαλμα τον Valentino Rossi, το οποίο και γνώρισε από κοντά όταν ήταν 19 ετών (βλ. σχετική φωτογραφία)

Ως ο πρώην ιδιοκτήτης της Hass F1, o Guenther Steiner γνωρίζει πολύ καλά τον Norris και μίλησε για αυτόν με τα καλύτερα λόγια έπειτα από την πρόσφατη κατάκτηση του τίτλου των Οδηγών στη Formula 1, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. 

Μάλιστα, o Steiner σε πρόσφατη συνέντευξή του δεν παρέλειψε να αποστείλλει και μία ανοιχτή πρόσκληση στον Norris λέγοντας ότι είναι ευπρόσεκτος να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα της KTM την ερχόμενη χρονιά, η οποία έχει και σχεδόν το ίδιο... χρώμα με τη McLaren του Βρετανού. "Μπορεί να έρθει και να την οδηγήσει, θα βρούμε έναν τρόπο να το κανονίσουμε. Θα είναι κάτι ωραίο για αυτόν, αν και δεν νομίζω ότι ο Zak Brown (σ.σ. ο επικεφαλής της McLaren Racing) θα χαρεί να τον δει στη σέλα μιας MotoGP μοτοσυκλέτας."

Φυσικά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία που ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 δηλώνει θιασώτης των δύο τροχών, αφού δύο από τους κορυφαίους όλων των εποχών οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton, με επτά παγκόσμιους τίτλους ο καθένας, έχουν δηλώσει επίσης την αγάπη τους. Μάλιστα ο Schumacher μετά το τέλος της καριέρας του έτρεξε και σε αγώνες στη Γερμανία!