Αλλαγή πλεύσης για την Harley Davidson

Σε δύσκολη θέση μετά την πανδημία
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/5/2020

Η Harley Davidson, όπως και το σύνολο των εργοστασίων της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, έχει "χτυπηθεί" σφόδρα από την πανδημία και τα μέτρα περιορισμού της μετάδοσης του κορωνοϊού, σε σημείο που να αντιμετωπίζει μια δυνατή οικονομική κρίση. Σε μια προσπάθεια να αναστρέψει αυτή την δυσχερή κατάσταση στην οποία βρίσκεται, η εταιρεία από το Milwaukee αναθεωρεί πλήρως την στρατηγική "περισσότεροι δρόμοι για την Harley Davidson", την οποία είχε εμπνευσθεί και εφαρμόσει ο πρώην CEO του εργοστασίου.

Το συγκεκριμένο πλάνο ήταν εστιασμένο σε νέα προϊόντα που θα διεύρυναν το αγοραστικό κοινό της Harley, αναζητώντας λύσεις σε νέα μονοπάτια για την αμερικάνικη εταιρεία. Η νέα πολιτική που κατέστρωσε η καινούργια διεύθυνση, στοχεύει στο ακριβώς αντίστροφο!

Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσε που εξέδωσε η εταιρεία τονίζονται τα εξής βασικά στοιχεία του σχεδιασμού:

Ενίσχυση των δεσμών με τον "πυρήνα" των πελατών της και καλύτερη διαχείριση της επέκτασης σε νέες κατηγορίες. Προτεραιότητα στις αγορές που έχουν μεγαλύτερα κέρδη. Επαναξιολόγηση των παρουσιάσεων νέων προϊόντων και την υφιστάμενης γκάμας, με στόχο την απλότητα και την ευρύτερη απήχηση. Ανάπτυξη του τομέα των ανταλλακτικών και των αξεσουάρ, ώστε να εκμεταλλευθούν την πλήρη δυναμική του. Αναθεώρηση των λειτουργικών δομών, του κόστους και του μοντέλου λειτουργίας, με στόχο την μείωση της πολυπλοκότητας και την αύξηση της αποτελεσματικότητας, για να επιστρέψει ξανά η εταιρεία στα κέρδη.

Η ουσιαστική είδηση σε όλα τα παραπάνω, είναι ότι η Harley εγκαταλείπει όλα τα νέα project με τα οποία ασχολούνταν. Είναι αμφίβολο βέβαια αν αυτό αποτελεί μια ορθή πολιτική, καθώς –για παράδειγμα- το project των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών είναι κάτι που μακροπρόθεσμα θα την βοηθούσε να αυξήσει το πελατολόγιό της. Ήδη οι πρώτες αντιδράσεις από την άλλη μεριά του Ατλαντικού, κάνουν λόγο για ένα μεγάλο λάθος που πρόκειται να διαπράξουν οι διοικούντες της Harley Davidson. Ο λόγος, σύμφωνα με όσους την προσάπτουν κάτι τέτοιο, είναι ότι η Harley βρίσκεται εδώ που βρίσκεται γιατί η βάση του αγοραστικού της κοινού γερνάει κι η εμμονή της στην άρνηση της εξέλιξης δεν την βοηθάει. Μια νέα γενιά προϊόντων θα έφερνε φρέσκο αγοραστικό κοινό, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί σωτήριο.

Παρόλα αυτά, οι τρεις τελευταίοι πυλώνες της νέας στρατηγικής, θα μπορούσαν να δώσουν μια ώθηση στην εταιρεία. Η Harley Davidson πουλά πολλές διαφορετικές εκδόσεις που στην ουσία είναι η ίδια μοτοσυκλέτα. Θα είχε περισσότερο νόημα να πουλά μερικές διαφορετικές εκδόσεις των Sportster, Softail και των Touring μοντέλων της παράγοντας όμως και πουλώντας παράλληλα αμέτρητα εξαρτήματα και αξεσουάρ γι' αυτές. Το να υπάρχουν, για παράδειγμα 11 (!) διαφορετικά Softail στην γκάμα της δεν είναι και τόσο λογικό. Από την άλλη, το να μειώσει τον εσωτερικό ανταγωνισμό θα ήταν μια σαφώς πιο ορθολογιστική κίνηση.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα των αξεσουάρ, η στρατηγική ανάπτυξής του ποτέ δεν ζημίωσε όποιον το υιοθέτησε, αν και στην περίπτωση των Harley, δεν υπάρχουν και πάρα πολλά περιθώρια, καθώς ήδη το περιβάλλον είναι σχεδόν κορεσμένο από όλα αυτά που κατασκευάζει μέρι σήμερα. Ούτε και η αναδιάρθρωση των δομών της είναι κακή ιδέα, ειδικά σε μια εταιρεία που χαρακτηρίζεται από την πολυπλοκότητα του οργανωγράμματός της, όπου υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης.

Αυτό που μένει πλέον, είναι να δούμε πώς τελικά θα αποδώσει αυτή η νέα στρατηγική και αν θα καταφέρει μια από τις ιστοικότερες φίρμες της μοτοσυκλέτας να ορθοποδήσει και να φύγει μακριά από τον οικονομικό  κυκεώνα που βρίσκεται σήμερα.

 

 

Βρετανία: Κάμερα έπιασε μοτοσυκλετιστή με 254 χλμ/ώρα – 12 μήνες στέρηση διπλώματος

Ο Βρετανός αναβάτης θα κάνει καιρό να ξανά οδηγήσει
rider
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/5/2026

Ο Dale Gooderham έχασε την άδεια οδήγησης του για ένα χρόνο, αφού εντοπίστηκε να κινείται με τη μοτοσυκλέτα του με ταχύτητα 254 χλμ/ώρα.

Ο Βρετανός αναβάτης ομολόγησε την ενοχή του για υπερβολική ταχύτητα στο δικαστήριο του Ipswich, αφού πιάστηκε να οδηγεί με 254 χλμ/ώρα το περασμένο καλοκαίρι.

Το περιστατικό έλαβε χώρα στον αυτοκινητόδρομο Α14 στο Creeting St Peter, στις 2:35 μ.μ. στις 29 Ιουλίου 2025, γεγονός που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.

Ο 41χρονος εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 11 Μαΐου 2026 και ομολόγησε την ενοχή του για την κατηγορία της υπερβολικής ταχύτητας. Του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης για 12 μήνες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 120 λιρών, ενώ θα πληρώσει 168 λίρες για έξοδα και επιπλέον χρεώσεις.

Στην Αγγλία οι αναβάτες γνωρίζουν πως υπάρχουν αμέτρητες κάμερες στους δημόσιους δρόμους και έτσι είναι πολύ πιθανό σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων να έχουν και τις ανάλογες κυρώσεις. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η χώρα μας με την τοποθέτηση νέων καμερών στο οδικό δίκτυο, αλλά και με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Για το ίδιο παράπτωμα στην Ελλάδα, βέβαια, ο παραπάνω αναβάτης θα είχε πληρώσει 2.000 ευρώ πρόστιμο και έναν χρόνο αφαίρεση διπλώματος χωρίς καν να πάει σε δικαστήριο.