Αναγέννηση Norton και BSA από την Mahindra(;)

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

31/5/2016

Φήμες θέλουν την ινδική Mahindra να επενδύει στην αγορά των διάσημων βρετανικών εταιρειών Norton και BSA με σκοπό να τις αναγεννήσει. Η τεράστια αγορά της Ινδίας είναι η μόνη που συνεχίζει να αναπτύσσεται με απίστευτους ρυθμούς, με αποτέλεσμα οι τοπικές εταιρείες κατασκευής οχημάτων να έχουν γιγαντωθεί και να έχουν συσσωρεύσει τεράστια κεφάλαια. Ως πρώην βρετανική αποικία, οι Ινδοί έχουν σε πολύ μεγάλη εκτίμηση τις βρετανικές εταιρείες που τις δεκαετίες του '50 και του '60 ήταν οι κυρίαρχες δυνάμεις στη βιομηχανία οχημάτων και τις έβλεπαν να κυκλοφορούν στα χέρια ευγενών και αξιωματούχων. Έτσι οι Ινδοί έχουν ξεκινήσει τα τελευταία δέκα χρόνια μια οργανωμένη επίθεση εξαγοράς των ανενεργών ή μισο-πεθαμένων  πρώην θρυλικών εταιρειών. Μετά την Jaguar και την Land Rover που ανήκουν στην ΤΑΤΑ, o αντίπαλός τους Mahindra, κινείται για την αγορά της BSA και της Norton. Η Norton είναι η μόνη από τις δύο που μπορούμε να πούμε ότι είναι "ενεργή" καθώς υπάρχει στις ΗΠΑ μια μικρή βιοτεχνία που κατασκευάζει στο χέρι κατά παραγγελία μια εκσυγχρονισμένη ρετρό μοτοσυκλέτα. Αντίθετα η BSA είναι ουσιαστικά νεκρή και η τελευταία καινούρια μοτοσυκλέτα που πουλήθηκε με το σήμα της ήταν κάπου στα τέλη των '70ies.

Σε κάθε περίπτωση, καμία από τις δύο εταιρείες δεν έχουν εργοστάσιο ή έστω μια στοιχειώδη γραμμή παραγωγής, κάτι που σημαίνει ότι αν οι φήμες γίνουν πραγματικότητα, θα πρέπει να φτιαχτούν καινούρια εργοστάσια και φυσικά να σχεδιαστούν και να κατασκευαστούν σύγχρονων προδιαγραφών μοτοσυκλέτες. Στην καλύτερη των περιπτώσεων αυτό σημαίνει ότι η πρώτη μοτοσυκλέτα που θα δούμε στο δρόμο θα είναι σε δύο ή τρία χρόνια. Βέβαια εδώ υπάρχει μια λεπτομέρεια που δεν πρέπει να ξεχάσουμε. Η Mahindra έχει αγοράσει ένα μέρος του τμήματος δικύκλων της Peugeot, οπότε μην ξαφνιστείτε αν δείτε μικρά μοτοσυκλετάκια της γαλλικής εταιρείας να φοράνε τα σήματα των βρετανικών εταιρειών και να πωλούνται στην Ινδία.   

Mahindra Mojo... προσεχώς και σε BSA!

Ήρθαν τα 500άρια Honda με E-Clutch! - Μείωση τιμών NX500, CB500 Hornet, CBR500R άνευ E-Clutch

Συμπιέζει και άλλο την τιμολογιακή της πολιτική η Honda
Honda 500άρια E-Clutch οι τιμές τους στην Ελλάδα 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/5/2026

Τα δικύλινδρα 500άρια Honda με το σύστημα αυτοματοπoίησης του συμπλέκτη E-Clutch είναι πλέον διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με την αντιπροσωπεία να προχωρά σε μείωση των τιμών των στάνταρ εκδόσεων με την έλευσή τους.

Στην δεύτερη κατά σειρά μείωση τιμών προχωρά η Honda για τα μοντέλα της που τοποθετούνται στη δημοφιλή μεσαία κατηγορία των 500 κ.εκ. με το παράδοξο για την εποχή μας, τα νέα μοντέλα να φέρνουν μαζί τους μείωση τιμής.

Ο αυξημένος ανταγωνισμός συμπιέζει τα περιθώρια και έτσι το Honda NX500 κοστίζει τώρα €6.990 από €7.190. Αντίστοιχα το μοντέλο E-Clutch, το οποίο με βάση τα ερωτήματα και τις προπαραγγελίες αναμένεται να αποτελέσει βασικό ποσοστό των πωλήσεων, κοστίζει €7.490.

Αντίστοιχα κυμαίνονται και οι τιμές των βασικών και E-Clutch εκδόσεων για τις street μοτοσυκλέτες της οικογένειας με το CB500 Hornet να κοστίζει €6.650 και €7.150 είναι η τιμή της έκδοσης με E-Clutch.

Τέλος, το CBR500R κοστίζει πλέον €7.400 στην βασική του έκδοση και €7.900 στην έκδοση με το σύστημα E-Clutch.