Ανάκληση Ducati Panigale 1199/1299 (2014-2018)

Πιθανή υπερχείλιση λαδιών από το φιλτροκούτι
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/10/2019

Προβλήματα που αφορούν 651 μοτοσυκλέτες μέχρι στιγμής, έχουν παρουσιάσει superbike της αναμεσά τους οι Ducati 1199 Superleggera, Ducati 1299 Superleggera, Ducati Panigale R και Ducati 1299 Panigale R. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του αμερικάνικου κρατικού οργανισμού NHTSA που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου, η Ducati πρόκειται να ξεκινήσει ανάκληση για τις δικύλινδρες Panigale 1199 και 1299 από τις 28 Οκτωβρίου. Εμείς επικοινωνήσαμε με την ελληνική αντιπροσωπεία της Ducati για να ενημερωθούμε αν στη συγκεκριμένη τεχνική οδηγία περιλαμβάνονται μοτοσυκλέτες που έχουν πουληθεί στην δική μας χώρα, καθώς ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός οργανισμός δεν έχει κάνει καμία επίσημη ανακοίνωση ακόμα.

Η ελληνική αντιπροσωπεία μας επιβεβαίωσε πως ούτε αυτή έχει λάβει κάποια επίσημη οδηγία από την ιταλική εταιρεία. Προς το παρόν, η ανάκληση αυτή αφορά τις μοτοσυκλέτες που έχουν πωληθεί στην αμερικανική αγορά, και αναμένεται να ανακοινωθεί και για την ευρωπαϊκή αργότερα.

Η ανάκληση αφορά την πιθανή υπερβολική συσσώρευση λαδιού στο φιλτροκούτι της μοτοσυκλέτας σε ακραίες συνθήκες οδήγησης, που με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει στην υπερχείλιση του λαδιού από το φιλτροκούτι. Σε αυτή την περίπτωση, αν υπάρξει διαρροή από την υπερχείλιση, το λάδι μπορεί να καταλήξει στον πίσω τροχό της μοτοσυκλέτας και να προκαλέσει ξαφνική απώλεια πρόσφυσης. Οι ιδιοκτήτες αυτών των μοτοσυκλετών θα ενημερωθούν από την ιταλική εταιρεία ώστε να μεταβούν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο, το οποίο θα αλλάξει την προβληματική βαλβίδα ρύθμισης ροής του λαδιού από τον κινητήρα προς το φιλτροκούτι.

Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών Ducati μπορούν να ενημερώνονται για τις τεχνικές οδηγίες που αφορούν την προσωπική τους μοτοσυκλέτα βάσει αριθμού πλαισίου στο ακόλουθο link: :  https://www.ducati.com/ww/en/service-maintenance/recall-campaign

Ετικέτες

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Ακολουθώντας τα χνάρια του R6, το superbike της Yamaha θα πωλείται μόνο για αγωνιστική χρήση
motomag Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/2/2024

Διαβάσατε στο ΜΟΤΟ πως η Yamaha σκοπεύει να μην προχωρήσει στην εξέλιξη των YZF-R1 και YZF-R1M προκειμένου αυτά να συμμορφωθούν με τις Euro5+ προδιαγραφές, σημαίνοντας ταυτόχρονα το τέλος των πωλήσεων του μοντέλου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2025.

Μετά τον ντόρο που σήκωσε η συγκεκριμένη είδηση ήρθε και η απάντηση από την ίδια την Yamaha, με την ιαπωνική εταιρεία να επιβεβαιώνει πως τo superbike της θα ακολουθήσει το δρόμο που χάραξε από το 2020 και μετά το YZF-R6. Με απλά λόγια το R1 θα συνεχίσει να πωλείται ωστόσο από το 2025 και μετά θα χρησιμοποιείται μόνο για αγωνιστική χρήση χωρίς αυτό να μπορεί να βγάλει πινακίδες για το δρόμο.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Η συγκεκριμένη απόφαση της Yamaha έγκειται αφενός στην αλλαγή των προτεραιοτήτων του αγοραστικού κοινού καθώς βλέπουμε πως οι Adventure μοτοσυκλέτες αποτελούν τα τελευταία χρόνια την πρώτη επιλογή των αγοραστών και αφετέρου πως η αγωνιστική εμπλοκή της Yamaha στο WSBK απαιτεί την ύπαρξη του YZF-R1 έστω και χωρίς αυτή να βγάζει πινακίδες (λόγω των κανονισμών που επιβάλουν η αγωνιστική μοτοσυκλέτα να βασίζεται σε έκδοση παραγωγής).

Η φετινή χρονιά ως εκ τούτου θα είναι η τελευταία που θα μπορεί κάποιος να αποκτήσει τα YZF-R1 και YZF-R1M με πινακίδες ωστόσο το θετικό είναι πως το κεφάλαιο του R1 θα συνεχιστεί έστω και αν αυτό σχετίζεται με την αποκλειστική χρήση του μοντέλου στις πίστες.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025