Ανάκληση Suzuki DR-Z400S και DR-Z400SM – Έφτασε και στην Αμερική

Ελλιπής ροπή σύσφιξης στο κάλυμμά του δοχείου υγρών φρένων της πίσω αντλίας
Recall DR-Z4S / SM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/12/2025

Διαρροή υγρού φρένων λόγω της ελλιπούς ροπής σύσφιξης στο κάλυμμά του δοχείου υγρών φρένων της πίσω αντλίας ενδέχεται να μειώσει την απόδοση πέδησης και να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Η Suzuki ανακοίνωσε την ανάκληση ασφαλείας για την οποία σας είχαμε ενημερώσει που αφορά μοτοσυκλέτες Suzuki DR-Z400S ετών 2025-2026 και DR-Z400SM έτους 2025, στην Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA).

Η ανάκληση φέρει τον αριθμό καμπάνιας NHTSA 25V873000 και αφορά συνολικά 3.003 μοτοσυκλέτες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι βίδες στερέωσης του καπακιού στο δοχείο υγρού φρένων της πίσω αντλίας ενδέχεται να μην έχουν σφιχτεί επαρκώς κατά την παραγωγή. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή υγρού φρένων, με αποτέλεσμα τη μείωση της απόδοσης πέδησης και την αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης.

recall suzuki dr-z4s/sm

Η Suzuki θα προχωρήσει σε έλεγχο και σωστή σύσφιξη των βιδών, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες.
Οι επιστολές ενημέρωσης προς τους κατόχους αναμένεται να αποσταλούν στις 9 Ιανουαρίου 2026.

Οι κάτοχοι των παραπάνω μοτοσυκλετών καλούνται να απευθυνθούν άμεσα στο επίσημο δίκτυο Suzuki για τον απαραίτητο έλεγχο και την αποκατάσταση του προβλήματος.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, θα τοποθετείται πράσινο αναγνωριστικό αυτοκόλλητο στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, κοντά στη σφράγιση του αριθμού πλαισίου, ως ένδειξη ότι η ανάκληση έχει πραγματοποιηθεί.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπάρχει στην Ελλάδα οι παρτίδες μοτοσυκλετών που έχουν εισαχθεί εδώ δεν επηρεάζονται από την ανωτέρω ανάκληση καθώς έχουν θα έχουν όλες περάσει από την σωστή διαδικασία. Οπότε σε περίπτωση που δείτε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ενημέρωση περί ανάκληση για το πίσω φρένο, θα γνωρίζετε ότι έχει ήδη επιλυθεί για την χώρα μας.

Πόλεμος διαγωνισμών δημιουργεί έλλειψη πινακίδων κυκλοφορίας: Τεράστιες ευθύνες στο Υπουργείο Μεταφορών

Προσπάθησαν με απευθείας αναθέσεις να λύσουν το πρόβλημα
Πόλεμος διαγωνισμών δημιουργεί έλλειψη πινακίδων κυκλοφορίας: Τεράστιες ευθύνες στο Υπουργείο Μεταφορών
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/2/2026

Το κόλπο των απευθείας αναθέσεων που σκαρφίστηκε το Υπουργείο Μεταφορών για να μετριάσει το πρόβλημα της έλλειψης πινακίδων δεν λειτούργησε και πλέον με την πάροδο του χρόνου το ζήτημα γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο.

Στις νέες μοτοσυκλέτες η Πολιτεία επιβάλλει πρόσθετη φορολογία κατά παράβαση των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μάλιστα μέρος των εσόδων που εισπράττονται από αυτή την τακτική δεν καταλήγει στα Ταμεία του Κράτους, αλλά φεύγει στην Ε.Ε. για να καλύψει το πρόστιμο που μας επιβάλλουν.

Στο παραπάνω που αποτελεί παγιωμένη τακτική, προστίθεται και το νέο πρόβλημα στην πώληση νέων μοτοσυκλετών, να μην μπορούν να πάρουν πινακίδα κυκλοφορίας. Αν πραγματικά ήθελε η Πολιτεία να πολεμήσει για κάποιο λόγο την αγορά της μοτοσυκλέτας, δεν θα χρειαζόταν να κάνει περισσότερα από όσα προβλήματα δημιουργεί ήδη με τους χειρισμούς της.

Το ζήτημα το έχουμε αναδείξει από το τελευταίο τετράμηνο του 2025, όταν κυκλοφόρησε η φήμη πως ξέμεινε από «τσίγκο» ο προμηθευτής και δημιουργείται έλλειψη πινακίδων.

Οι πινακίδες δεν είναι τσίγκινες και ο προμηθευτής δεν είχε ξεμείνει από πρώτες ύλες, ο διαγωνισμός του Υπουργείου Μεταφορών δεν είχε προχωρήσει, αυτό ήταν το πρόβλημα. Αρχικά φάνηκε αυτό στην Αττική και πολύ γρήγορα το πρόβλημα εξαπλώθηκε σε όλη την χώρα. Για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την πώληση και να προχωρήσουν σε είσπραξη καθώς είχαν ήδη αποδώσει ΦΠΑ και μάλιστα ορισμένα καταστήματα έχοντας πληρώσει και την μοτοσυκλέτα στην εισαγωγική εταιρεία, μερίδα επαγγελματιών άρχισε να εκδίδει πινακίδες από άλλες περιοχές. Εκτός από την αλλοίωση των στατιστικών για το που κυκλοφορούν τα οχήματα, το πρόβλημα της έλλειψης πινακίδων γρήγορα γιγαντώθηκε.

Στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου όμως ο ανάδοχος ξεκίνησε να κόβει και να εκδίδει νέες πινακίδες, θυμίζουμε εδώ την ανάσα που δόθηκε εκείνη την περίοδο.

Αυτό συνέβη με απευθείας ανάθεση του Υπουργείου Μεταφορών με ένα σχετικά μικρό ποσό, που είναι κάτω από το όριο στο οποίο επιβάλλονται οι διαγωνισμοί.

Το πρόβλημα ήταν πως η εταιρεία που δεν κέρδισε τον διαγωνισμό έκανε ένσταση, κάτι αναμενόμενο όμως, και φυσικά συνέχισε να κάνει ενστάσεις, μεταφέροντας τις προσφυγές της ολοένα και σε ψηλότερο επίπεδο.

Αυτός ο πόλεμος για το ποιος θα πάρει την δουλειά, δεν γίνεται να αποτελεί δικαιολογία από την μεριά του Υπουργείου Μεταφορών, διότι είναι αναμενόμενο και θα έπρεπε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες προτού στερέψει η αγορά.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο λοιπόν προχώρησαν σε απευθείας αναθέσεις ενώ παράλληλα μαινόταν ο πόλεμος των αναδόχων εταιρειών με την συγκεκριμένη ενέργεια να ανακοινώνεται από τον κ. Κυρανάκη ως επιτυχία, την στιγμή που όχι μόνο άργησε -θα μπορούσε να γίνει πριν δημιουργηθεί αυτή η τεχνική έλλειψη- αλλά δεν ήταν και μόνιμη λύση.

Με το νέο πλαίσιο οι απευθείας αναθέσεις προς έναν συγκεκριμένο ανάδοχο για μία συγκεκριμένη ενέργεια δεν γίνεται να έχουν την μορφή της παράκαμψης του διαγωνισμού, όπως ξεκάθαρα συνέβη στην προκειμένη περίπτωση και έτσι πάγωσαν και αυτές.

Τα Ιόνια Νησιά, Νομοί στην Β. Ελλάδα και σε άλλες περιοχές που έχουμε καταγράψει, το πρόβλημα είναι απόλυτο, ενώ ελάχιστες είναι αυτή την στιγμή οι πινακίδες κυκλοφορίας που εκδίδονται, ενώ βαδίζουμε στην πλήρη διακοπή λίγο πριν την έναρξη της εμπορικής σεζόν.

Η ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών ξεκινά από την καθυστέρηση έναρξης της διαδικασίας και έπειτα στον χειρισμό της υπόθεσης και χρειάζεται να δοθεί άμεση λύση.