Bajaj Mobility - Ιστορική ημέρα καθώς σβήνει η Pierer Mobility! Οι άνθρωποι που υπογράφουν το νέο κεφάλαιο της ΚΤΜ

Gottfried Neumeister CEO, 3 Ινδοί στο Εποπτικό Συμβούλιο! Ανακοίνωση πρώτων οικονομικών στοιχείων
Bajaj Mobility
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/1/2026

Η αλλαγή του ονόματος της Pierer Mobility σε Bajaj Mobility είναι πλέον γεγονός, σύμφωνα με το πλάνο που είχε ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο, όταν η Bajaj Auto είχε ολοκληρώσει την εξαγορά της ΚΤΜ. Νέο είναι και το site της εταιρείας, που θα το βρείτε πλέον υπό νέα ονομασία.

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης της ΚΤΜ προχωρά, με τους Ινδούς ιδιοκτήτες να επιβλέπουν τον εξορθολογισμό του γκρουπ, που περιλαμβάνει τις KTM, Husqvarna και GASGAS στις μοτοσυκλέτες, την WP στις αναρτήσεις, και τις Husqvarna και GASGAS στα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ως σύμβολο της συνέχειας της πορείας της ΚΤΜ στη νέα εποχή, ο Αυστριακός Gottfried Neumeister είναι ο νέος CEO της εταιρείας, με τρία από τα τέσσερα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Bajaj Mobility να είναι Ινδοί (Srinivasan Ravikumar επικεφαλής του Συμβουλίου, Dinesh Thapar Αντιπρόεδρος, Pradeep Shrivastava, μέλος). Το τέταρτο μέλος είναι ο Αυστριακός δικηγόρος Dr. Wulf Gordian Hauser LL.M.

Μερικές σημειώσεις σε σχέση με την αλλαγή. Το ότι ο Neumeister βρέθηκε στη θέση του CEO ήταν εξαρχής στο πρόγραμμα και συνεννοημένο, με τον Αυστριακό να βρίσκει τον δρόμο του προς τα πάνω ως άνθρωπος της Bajaj παράλληλα με τον ινδικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του γκρουπ. Αν τώρα η Bajaj απέλυσε τα περισσότερα στελέχη της ΚΤΜ, την ίδια ώρα κράτησε στη θέση τους όλους τους ανθρώπους που αποτελούσαν την “ψυχή” της αυστριακής εταιρείας ως R&D και τεχνικό προσωπικό.

Το μέλλον θα δείξει αν αυτοί θα παραμείνουν στις θέσεις τους, ή αν κάποια στιγμή αντικατασταθούν από άλλους, Ινδούς ή Αυστριακούς. Τέλος, αν οι Hero και ΤVS έχουν ξεκινήσει προσφάτως την “απόβαση” τους στην Ευρώπη, κάνοντας παρέα στην Royal Enfield, έρχεται τώρα η Bajaj να κάνει τη δική της κίνηση “ματ”, βάζοντας το όνομά της ως σφραγίδα ιδιοκτήτη στις KTM, Husqvarna και GASGAS, κερδίζοντας τους υπόλοιπους Ινδούς με μεγάλη διαφορά σε κύρος και στρατηγική, αφήνοντας τις δικές της μοτοσυκλέτες χαμηλού budget να αφορούν κυρίως την Ινδία και ένα πολύ μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς ως... συμπλήρωμα.

Ας μην ξεχνάμε πως η Bajaj έχει επενδύσει και στην Triumph κατασκευάζοντας μαζί τους τα μικρά 400άρια. Με τον τρόπο αυτό η Ευρωπαϊκή πορεία της Bajaj, κάτι πάρα πολύ σημαντικό για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης στην μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλέτας του κόσμου, προχωρά με τρόπο διαφορετικό των υπολοίπων δύο βασικών παικτών.

Η Hero είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη ρευστότητα που έχει υπάρξει στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Βρίσκονται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως μετά την Honda, έχοντας ξεπεράσει σε μονάδες συνολικής παραγωγής την Yamaha και έχουν τέτοιο ποσό διαθέσιμο ΑΜΕΣΑ που θα μπορούσαν να εξαγοράσουν αύριο, την δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Ιαπωνίας. Για αυτούς η Ευρωπαϊκή πορεία είναι ένα ανοικτό ενδεχόμενο εδώ και χρόνια και φέτος το ξεκινούν με τρόπο που κανείς, ποτέ, δεν έχει ξανά κάνει. Ως marketing στις υπόλοιπες αγορές! Μία τεράστια επένδυση λοιπόν, όπως αυτή της εξάπλωσης στην ήπειρο με τον υψηλότερο ανταγωνισμό στη μοτοσυκλέτα, γίνεται για λόγους προώθησης. Αργότερα θα δουν πώς θα εξελιχθεί, προς το παρόν όμως, είναι για εκείνους ζήτημα κύρους το να έρθουν εδώ στην Ευρώπη. Είναι τέτοια η ζύμωση της αγοράς της Ινδίας που διοχοτεύουν πλέον τον ανταγωνισμό τους σε ένα νέο τελείος πεδίο μάχης. Ως προς απάντηση σε αυτό η Bajaj έχει κάνει μία κίνηση τελείως διαφορετική από την Hero και την TVS και μάλιστα είναι πιο κοντά από εκείνους στο να έχει και κέρδος από αυτή την κίνηση. Προς το παρόν -φυσικά- απλά επενδύει:

Παράλληλα με τη μετονομασία του Pierer Mobility Group, τόσο στα χαρτιά όσο και στο διαδίκτυο, όπου άλλαξε όνομα ο ιστότοπος του γκρουπ, η Bajaj Mobility AG έδωσε στη δημοσιότητα ως πρώτο ανακοινωθέν στη νέα εποχή τα προκαταρκτικά στοιχεία εσόδων και πωλήσεων για το 2025.

Τα σημαντικότερα σημεία έχουν ως εξής:

  • Έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ (-46 %)
  • Πωλήσεις μοτοσικλετών: 209.704 μοτοσικλέτες (-28 %) με θετική τάση στο δεύτερο εξάμηνο
  • Επιτυχής μείωση αποθεμάτων κατά περισσότερο από 100.000 μοτοσυκλέτες
  • Πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων και ποδηλάτων: 64.110 (-40 %)
  • Μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον όμιλο κατά περίπου 500

Πιο αναλυτικά, η Bajaj Mobility AG αναμένει ενοποιημένα έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ για το προηγούμενο οικονομικό έτος 2025, το οποίο αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 46 %.

Εστιάζοντας στα θετικά, ο όμιλος Bajaj Mobility πούλησε 80.464 μοτοσυκλέτες το δεύτερο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους (H1: 50.334 μονάδες). Επιπλέον, 43.956 μοτοσυκλέτες πωλήθηκαν μέσω του στρατηγικού συνεργάτη Bajaj Auto το δεύτερο εξάμηνο του έτους (H1: 34.950 μονάδες). Οι συνολικές πωλήσεις μοτοσυκλετών του ομίλου για το οικονομικό έτος 2025 ανήλθαν έτσι σε 209.704 μονάδες (-28%).

Η μείωση των αποθεμάτων μοτοσυκλετών κατά 101.153 μονάδες (στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ήταν 248.580, με το αδιάθετο στοκ να μειώνεται στις 147.427 μοτοσυκλέτες στις 31 Δεκεμβρίου 2025) αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην αναδιάρθρωση της KTM.

Στο πλαίσιο του κλεισίματος του τμήματος ποδηλάτων, πωλήθηκαν 64.110 ηλεκτρικά ποδήλατα και ποδήλατα (προηγούμενο έτος: 106.311).

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης το 2025, η KTM AG θα ξεκινήσει μια παγκόσμια αναδιάρθρωση. Ο στόχος είναι η βιώσιμη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της μείωσης των σταθερών εξόδων, της εξορθολογισμού των δομών, της εστίασης στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και έργων και της βελτιστοποίησης του διεθνούς δικτύου εγκαταστάσεων και διαχείρισης. Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης αναδιάρθρωσης, είναι αναπόφευκτη η μείωση περίπου 500 θέσεων εργασίας, κυρίως σε θέσεις μισθωτών και μεσαίων στελεχών. Ο αριθμός των εργαζομένων στις 31 Δεκεμβρίου 2025 ήταν 3.794 (προηγούμενο έτος: 5.310).

Τα προκαταρκτικά βασικά μεγέθη του Bajaj Mobility Group για το οικονομικό έτος 2025 θα δημοσιευθούν στις 29 Ιανουαρίου 2026.

Ετικέτες

Ελληνική Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας: 18o Hand Shift Rally - Με τον λεβιέ στο χέρι

Από 19 ως 21 Ιουνίου σε Εύβοια και Σκύρο
hand shift rally
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Η Λέσχη Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας διοργανώνει στις 19 - 21 Ιουνίου το 18o Hand Shift Rally. Πρόκειται για μια ξεχωριστή εκδήλωση, με την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία μοτοσυκλετών με τον ρυθμικό ήχο και τον λεβιέ στο χέρι!

Μια μοναδική διήμερη περιήγηση, για εκείνους που έχουν τη γνώση και την εμπειρία στον χειρισμό ταχυτήτων στο χέρι και αγαπούν τις κλασικές, αμερικάνικες κατά κανόνα μοτοσυκλέτες, με πιο δημοφιλείς τις Harley-Davidson.

Hand Shift Rally

Η εκδήλωση καλύπτει 140 χιλιόμετρα, με διαμονή στην Κύμη και μονοήμερη επίσκεψη το Σάββατο στο νησί της Σκύρου, με τυπωμένο road book και ιδανικούς χρόνους στις "ειδικές" διαδρομές. Τη διαδρομή μπορεί να ακολουθήσει ως συνοδός όποιο μέλος ή φίλος της Λέσχης το επιθυμεί. 

Η διαδρομή ξεκινά την Παρασκευή 19 Ιουνίου από τον παράδρομο της Εθνικής στον Άγιο Στέφανο προς Κύμη, για διανυκτέρευση. Η εκδήλωση ξεκινά από εκεί το Σάββατο το πρωί, περνά στη Σκύρο για περιήγηση στο νησί με επιστροφή στην Κύμη το βράδυ. Την Κυριακή η εκδήλωση θα κινηθεί στα χωριά κοντά στην Κύμη, με ανασυγκρότηση στις Κονίστρες, όπου θα τιμήσουμε την εκτέλεση αθώων κατοίκων από τους Ναζί. Εν συνεχεία παίρνει πορεία προς Νέα Στύρα, όπου είναι και το τέλος της εκδήλωσης.

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στον Τζίμη τον Αμερικάνο.