Brembo - Έβαλε φρένο στην επένδυσή της στην Pirelli

Πούλησε όλο το μερίδιο που είχε έναντι 282,9 εκατ. ευρώ
motomag Brembo - Για πρώτη φορά σε ένα τρίμηνο τα έσοδα ξεπέρασαν το ένα δις ευρώ
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/10/2024

Στην πώληση όλων των κοινών μετοχών της Pirelli που είχε στη διάθεσή της προχώρησε η Brembo έναντι 282,9 εκατ. ευρώ.

Οι δύο ιταλικές εταιρείες χωρίζουν τους επενδυτικούς τους δρόμους με την Brembo να προχωρά σε επιτυχημένη πώληση του 5,6% που κατείχε στην Pirelli, το οποίο αντιστοιχεί σε 55,8 εκατομμύρια κοινές μετοχές της ιταλικής εταιρείας ελαστικών. Η Brembo είχε ξεκινήσει να επενδύει σε μετοχές τις Pirelli το 2020 και έφτασε να κατέχει έως και το 6% της εταιρείας.

Η πώληση των μετοχών έγινε μέσω της διαδικασίας accelerated book building (ABB) κατά την οποία μια εταιρεία προχωρά σε αύξηση του κεφαλαίου της σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πουλώντας μετοχές σε θεσμικούς επενδυτές, συνήθως σε προκαθορισμένη τιμή.

Το ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση βρίσκεται στο γεγονός ότι οι μισές από αυτές τις μετοχές, που πωλήθηκαν στην τιμή των 5,07 ευρώ έκαστη, πήγαν στην εταιρεία συμμετοχών Camfin που ελέγχεται και ανήκει κατά το ήμισυ στον Marco Tronchetti Provera, τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Pirelli.

Ο Ιταλός μεγαλοεπιχειρηματίας αύξησε για τρίτη φορά φέτος το μερίδιο που έχει στην Pirelli και αυτή τη στιγμή είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος επενδυτής στην ιταλική εταιρεία μετά την κινέζικη και κρατική Sinochem Holdings που κατέχει το 37%, κάτι που δεν καλοβλέπει η ιταλική κυβέρνηση λόγω της μεγάλης επιρροής που έχουν οι Κινέζοι. 

Ήδη πέρσι το καλοκαίρι η ιταλική κυβέρνηση μπλόκαρε το δικαίωμα της Sinochem να επιλέξει αυτή τον διευθύνοντα σύμβουλο της Pirelli παρά το γεγονός ότι έχει τα περισσότερα μέλη στο δ.σ. υποδεικνύοντας την Camfin ως εκείνη που θα μπορούσε να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια. 

Πλέον το συνολικό ποσοστό που κατέχει ο Tronchetti Provera στην Pirelli βρίσκεται στο 25,28% και αναμένεται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να ανέβει έως και το 29,9% έπειτα και από σχετική έγκριση που του έδωσαν οι επενδυτικές του εταιρείες.

Κοσμοϊστορική αλλαγή KTM : Τέρμα ο Kiska! Προσέλαβε υπεύθυνο σχεδιασμού τον Christof Taubl

Επιστρέφει τον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών της σε εσωτερική διαδικασία
KTM Design
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

O πολυετής δεσμός της αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών με τον σχεδιαστικό οίκο KISKA έχει περάσει από πολλά στάδια και για πρώτη φορά φτάνει στον τέλος του!

Ο δεσμός της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το Αυστριακό εργοστάσιο είχε δημιουργήσει διαγωνισμό με στόχο την ανεύρεση σχεδιαστή, για το τότε νέο LC4.

Η εταιρεία του Gerald KISKA κατόρθωσε να ξεχωρίσει θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας μακράς συνεργασίας που έφτασε μέχρι και τον σχεδιασμό το 1994, από την KISKA, του πλέον γνωστού σε όλους μας λογότυπου της KTM που η εταιρεία διατηρεί έως τώρα.

Το μεγάλο όμως ζήτημα για εμάς στο MOTO είναι πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της ΚΤΜ, Stefan Pierer μοιραζόταν μια πολύ στενή, φιλική σχέση με τον Gerald KISKA, με τις απόψεις του δεύτερου να έχουν βάρος στην πλεύση της ΚΤΜ, ακόμα και πέρα από το σχεδιαστικό σκέλος. Γεγονός ίσως όχι πάντα θετικό για την πορεία των Αυστριακών, όπως μερίδα των στελεχών έχει σχολιάσει και απευθείας στον Pierer σε διαφορετικές στιγμές αυτής της μακροχρόνιας πορείας.

KTM Design

Η συνεργασία επεκτάθηκε σταδιακά, με πληθώρα μοντέλων της ΚΤΜ να επιμελούνται από την KISKA και την ανάπτυξη και εδραίωση της μίας, να συμπαρασύρει και την άλλη, ισχυροποιώντας τον δεσμό τους και φτάνοντας μέχρι την μερική εξαγορά του σχεδιαστικού οίκου από τον κατασκευαστή αρχικά σε ποσοστό 13,4%, με αύξηση στο 26% το 2017 και σε 50% στην συνέχεια.

Το κέντρο της σχεδιαστικής εταιρείας μεταφέρθηκε δίπλα στο εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattighofen αποτελώντας ουσιαστικά πλέον μέρος του ομίλου Pierer Mobility, μαζί με τις KTM, Husqvarna και GasGas. Οι οικονομικές δυσκολίες της Pierer Mobility οδήγησαν σε απόσχιση θυγατρικών όπως η KTM Sportcar GmbH, η MV Agusta αλλά και η KISKA καθώς η Loxone μια εταιρεία αυτοματισμών, απέκτησε το 51% των μετοχών της KISKA , το πλειοψηφικό δηλαδή μετοχικό πακέτο και κατ’ επέκταση, τον έλεγχο του σχεδιαστικού κέντρου, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον και την σχεδιαστική γραμμή των επερχόμενων μοντέλων της ΚΤΜ.

KTM Design
ο Christof Taubl, αντιπρόεδρος στο νέο τμήμα σχεδιασμού​​​ της KTM

Η τελευταία εξέλιξη είναι πως η ΚΤΜ, υπό τον ινδικό πλέον έλεγχο της Bajaj, επαναφέρει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων της σε εσωτερική διαδικασία απομακρύνοντας τον επίσημα από την KISKA , προσλαμβάνoντας και θέτοντας αντιπρόεδρο στο τμήμα σχεδιασμού τον Christof Taubl.

Ο νέος αντιπρόεδρος σχεδιασμού, Christof Taubl, με σπουδές στην βιομηχανική σχεδίαση και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχεδίαση μεταφορών, κατόρθωσε μέσα από μια 17ετή πορεία, να ανελιχθεί από junior designer σε υψηλόβαθμο στέλεχος στην… καλά το μαντέψατε... KISKA.

Φυσικά και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για την αισθητική συνέχεια των μοντέλων της πορτοκαλί εταιρείας, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε σε μια ομαλή μετάβαση στην νέα εποχή, υπό την διοίκηση ενός ανθρώπου που συμμετείχε στην παλιά, έστω και από άλλη πλέον σκοπιά.