ΕΛ.ΑΣ: 21η εβδομάδα “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους” Μείωση με 1.100 παραβάσεις σε 16.611 ελέγχους

Αυστηροί έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ. με σχετική μείωση στον αριθμό των παραβάσεων
Police 21st week
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/11/2025

Περισσότερες από 1.200 παραβάσεις για μη χρήση κράνους καταγράφηκαν μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της 21ης εβδομάδας της εκστρατείας της ΕΛ.ΑΣ. για την οδική ασφάλεια.

Η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζει εντατικά τους ελέγχους στο πλαίσιο της εκστρατείας "Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους", με αυστηρές επιβολές προστίμων σε οδηγούς και επιβάτες δίκυκλων και Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων). Η εκστρατεία συνεχίζει σε πανελλαδικό επίπεδο, με τη συμμετοχή Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α.

Την εβδομάδα 17–23 Νοεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκαν 16.611 έλεγχοι, μέσα από τους οποίους βεβαιώθηκαν 1.105 παραβάσεις οδηγών, 48 εκ των οποίων αφορούσαν διανομείς και 126 παραβάσεις συνεπιβατών.

Μείωση παρατηρείται στον αριθμό των παραβάσεων, αλλά πριν βιαστούμε να μιλήσουμε για αλλαγή σκεπτικού πρέπει να επισημάνουμε και την πτώση των θερμοκρασιών, καθώς για μερίδα αναβατών οι υψηλές θερινές θερμοκρασίες είναι μια διαχρονική δικαιολογία για την μη χρήση κράνους, καθιστώντας το δυστυχώς “εποχιακό αξεσουάρ”.

Από το σύνολο των παραβάσεων, 906 αφορούσαν οδηγούς δικύκλων (συμπεριλαμβανομένων των 48 διανομέων), 122 συνεπιβάτες δικύκλων και 199 οδηγούς Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων, δηλαδή πατίνια.

Ανά περιφέρεια, οι περισσότερες παραβάσεις εντοπίστηκαν στην Αττική (599), ακολουθούμενη από τη Δυτική Ελλάδα (92), την Κρήτη (91), τη Θεσσαλονίκη (75) και τη Θεσσαλία (71). Οι χαμηλότερες καταγραφές σημειώθηκαν στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (20) και στην Ήπειρο (19).

Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), προβλέπεται αυστηροποίηση των κυρώσεων, αναλυτικότερα:

  • 350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλου που δεν φορά κράνος (ίδιες κυρώσεις επιβάλλονται και στον οδηγό που δεν μεριμνά για τον επιβάτη).
  • 350 ευρώ πρόστιμο για τον συεπιβάτη και μαζί επιπρόσθετο 50% πρόστιμο στον αναβάτη. Άρα αν και οι δύο δεν φορούν κράνος το συνολικό πρόστιμο είναι 350+175+350 Ευρώ
  • 30 ευρώ πρόστιμο για οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Σημαντικό είναι και το γεγονός πως σε περίπτωση υποτροπής, οι ποινές γίνονται ακόμη βαρύτερες.

Μακάρι το κράνος να το φορούσαν όλοι επειδή δεν θέλουν να οδηγούν δίχως αυτό και όχι γιατί τους επιβάλλεται και με την αλλαγή της συνολικής εικόνας τα πρόστιμα να υποχωρήσουν ξανά στο παλαιότερο ύψος τους που είχαν μόνο διοικητική ποινή χωρίς χρηματική επιβάρυνση.

Εξαρθρώθηκε σπείρα που έκλεβε μοτοσυκλέτες σε Αττική και Αιδηψό και τις διέλυε γι’ ανταλλακτικά

Ανήλικος το ένα εκ των τριών μελών της συμμορίας
κλέφτης
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/4/2026

Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πειραιά/Δ.Δ.Ε.Ε.Α./Γ.Α.Δ.Α. συνέλαβαν τα τρία μέλη συμμορίας που αφαιρούσαν μοτοσυκλέτες στις περιοχές του Πειραιά και της Αιδηψού και στη συνέχεια τις αποσυναρμολογούσαν και πουλούσαν τα ανταλλακτικά τους.

Η επιχείρηση έγινε την Τρίτη 14 Απριλίου και οδήγησε στη σύλληψη τριών ημεδαπών ηλικιών 17, 33 και 36 ετών. Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένες κλοπές και παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων και περί εξαρτησιογόνων ουσιών, ενώ δικογραφία σχηματίστηκε και σε βάρος των γονέων του ανηλίκου μέλους για παραμέληση της εποπτείας του.

κλέφτες φορτηγάκι

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αστυνομίας, οι κατηγορούμενοι έκλεβαν δίκυκλα από διάφορες περιοχές της Αττικής φορτώνοντάς τα σε λευκό φορτηγάκι και τα μετέφεραν σε αποθήκη στην περιοχή του Πειραιά, όπου τα απέκρυπταν για λίγες ημέρες, προκειμένου να αποφύγουν τον εντοπισμό τους μέσω τυχόν συστημάτων γεωεντοπισμού.

Στη συνέχεια, μετέφεραν τα οχήματα σε χώρο που διέθεταν σε υπόγειο πολυκατοικίας, αποσυναρμολογούσαν τις μοτοσυκλέτες και διέθεταν προς πώληση τα ανταλλακτικά τους.

κλέφτες μοτο

Μετά από έρευνα στην κατοχή και στις οικίες τους βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν:

  • Δύο κλεμμένες μοτοσυκλέτες και σκελετός από κλεμμένη μοτοσυκλέτα,
  • 30 γραμμ. κοκαΐνη,
  • μια ζυγαριά ακριβείας,
  • το χρηματικό ποσό των -950- ευρώ,
  • δύο περούκες που χρησιμοποιούσαν για να δυσχεράνουν την ταυτοποίηση και τον εντοπισμό τους,
  • ειδικός εξοπλισμός για την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων,
  • πλήθος εξαρτημάτων μοτοσυκλετών,
  • πινακίδες κυκλοφορίας και
  • τρία κινητά τηλέφωνα.

Επιπλέον κατασχέθηκε το φορτηγάκι που χρησιμοποιούσαν για τις κλοπές, καθώς και αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσαν για τις λοιπές μετακινήσεις τους και για κατοπτεύσεις των χώρων, προτού διαπράξουν την κλοπή.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.