Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.

ΕΛ.ΑΣ: 38η εβδομάδα δράσης “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους” με πάνω από 1.200 παραβάσεις

Μία στις τέσσερις παραβάσεις αφορά ηλεκτρικά πατίνια και μικρά ηλεκτρικά σκούτερ!
elas_
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/3/2026

Συνεχίστηκε για 38η εβδομάδα η δράση “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους” της αστυνομίας με τα περιστατικά αναβατών που πιάστηκαν να οδηγούν χωρίς κράνος να κυμαίνονται πάνω από τα χίλια τις τελευταίες εβδομάδες

Ειδικότερα, το διάστημα από 16 έως 22 Μαρτίου 2026 πραγματοποιήθηκαν 15.703 έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν 1.235 παραβάσεις. Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι 841 αφορούσαν αναβάτες δίκυκλων (από τους οποίους 31 διανομείς), 102 συνεπιβάτες δίκυκλων και 292 οδηγούς Ε.Π.Η.Ο (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:

712 στην Αττική,

79 στη Θεσσαλονίκη,

76 στη Δυτική Ελλάδα,

71 στα Ιόνια Νησιά,

63 στην Κρήτη,

60 στο Νότιο Αιγαίο,

50 στη Θεσσαλία,

27 στη Στερεά Ελλάδα,

27 στην Κεντρική Μακεδονία,

24 στην Πελοπόννησο,

21 στην Ήπειρο,

20 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και

5 στο Βόρειο Αιγαίο.

Οι ποινές για τη μη χρήση κράνους έχουν αυστηροποιηθεί βάση του νέου ΚΟΚ και πιο συγκεκριμένα είναι: 

350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30ημέρες για τον αναβάτη δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον αναβάτη που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του συνεπιβάτη). 

350 ευρώ πρόστιμο για τον συνεπιβάτη δικύκλων. 

30 ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο. 

Υπενθυμίζεται ότι στις περιπτώσεις υποτροπής, οι ποινές αυξάνονται σημαντικά.