Φρένο στην παραγωγή τουλάχιστον τριών ιταλικών εργοστασίων!

Οι συνέπειες του κορωνοϊού στη βιομηχανία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

9/3/2020

Λίγο πριν το τέλος του Φεβρουαρίου τα πράγματα δεν είχαν κλιμακωθεί τόσο στην Ιταλία σχετικά με τον κορωνοϊό και η παραγωγή των εργοστασίων δεν είχε επηρεαστεί. Αυτό που είχε συμβεί ήταν να κλείσουν μερικά μουσεία στις εγκαταστάσεις τους, όπως της Ducati και της Piaggio, ενώ τα εργοστάσια συνέχιζαν κανονικά την παραγωγή τους, με τον έλεγχο των υπαλλήλων που περνούν από ανιχνευτές μέτρησης της θερμοκρασίας τους και την διοίκηση να τους δίνει περισσότερο χώρο και εντολές να αποφεύγουν τις πολλές επαφές με τους συναδέλφους τους, για την εκμηδένιση των πιθανοτήτων της εξάπλωσης του COVID-19 (όπως ονομάζεται ο κορωνοϊός).

Τώρα, δύο εταιρείες του Ομίλου Piaggio, οι Aprilia και Moto Guzzi, βλέπουν την παραγωγή των εργοστασίων τους να επηρεάζεται κατόπιν εντολής της Κυβέρνησης, που στόχος της είναι να μειώσει τις συγκεντρώσεις ανθρώπων στις βορειότερες περιοχές, υπό τον φόβο εξάπλωσης του ιού. Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε, οι θάνατοι που οφείλονταν στον COVID-19 αυξήθηκαν από τους 133 στους 366 στην Ιταλία και ο αριθμός των νέων κρουσμάτων αυξήθηκε κατά 25% φτάνοντας του 7.375, με αποτέλεσμα ο Πρωθυπουργός Giuseppe Conte να κλείσει σχολεία, γυμναστήρια, μουσεία, clubs κλπ. σε ολόκληρη τη Λομβαρδία και άλλες 14 περιφέρειες στις βόρειες περιοχές της Ιταλίας μέχρι τις 3 Απριλίου. Μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονται το Μιλάνο και η Βενετία με αποτέλεσμα πάνω από 16 εκατομμύρια άνθρωποι να μην μπορούν να φύγουν από εκεί.

Όπως αναφέραμε, αυτό επηρεάζει τις Aprilia και Moto Guzzi αλλά και την MV Agusta που βρίσκεται στη Schiranna, ενώ το εργοστάσιο της Ducati στο Borgo Panigale συνεχίζει κανονικά την παραγωγή του παρότι δεν βρίσκεται μακριά από αυτές τις περιοχές. Η καραντίνα θα συνεχιστεί επηρεάζοντας μάλιστα και έναν μεγάλο αριθμό ομάδων των MotoGP, διάφορους αναβάτες και προσωπικό – συμπεριλαμβανομένων των Yamaha Factory Racing και Aprilia Racing – που έχουν την έδρα τους βόρεια της Ιταλίας. Αυτό σημαίνει πως οι αναβάτες και οι ομάδες δεν θα μπορούν να φύγουν απ’ την Ιταλία μέχρι τις 03 Απριλίου, ενώ την ίδια ώρα ο αγώνας στο Austin που θα γίνει στις 05 Απριλίου, απειλείται να ακυρωθεί. Ακόμη και αν ο αγώνας στο Texas δεν ακυρωθεί τελικά, οι Ιταλοί ενδεχομένως να έρθουν αντιμέτωποι με ένα άλλο πρόβλημα. Όταν προσγειωθούν στο Texas –αν τελικά γίνει ο αγώνας- πιθανότατα να μπουν σε καραντίνα, που σημαίνει ότι θα χάσουν τον αγώνα όπως και να ‘χει αν η κατάσταση με τον ιό παραμείνει ως έχει. Μέχρι τις αρχές του Απριλίου βέβαια, τίποτα δεν είναι σίγουρο. Ακόμη και αν το πρωτάθλημα των MotoGP υιοθετήσει την ίδια στρατηγική με αυτό της Formula 1, που αναβάτες ομάδες κλπ. ταξιδεύουν με απευθείας πτήσεις και ελέγχονται επιτόπου, όσοι προέρχονται απ’ την Ιταλία είναι πολύ πιθανό να μην τα καταφέρουν λόγω της κατάστασης που επικρατεί στη γειτονική χώρα.

Ετικέτες

Έξυπνες κάμερες – Νέος διαγωνισμός με μικρότερο προϋπολογισμό, σιγή ιχθύος για λάθος ενδείξεις στην πιλοτική φάση

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκήρυξε νέο διαγωνισμό μετά την ακύρωση του πρώτου λόγω προσφυγών
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Ο νέος διαγωνισμός γίνεται “για τη σύναψη μεικτής σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσιών για την Προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση δικτύου Καμερών Καταγραφής Παραβάσεων Κ.Ο.Κ.” και έχει συνολικό προϋπολογισμό 44.055.805 ευρώ, ενώ το κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.

Το αντικείμενό του τώρα αφορά μόνο τις 1.000 σταθερές κάμερες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε σταθερά σημεία ανά τη χώρα και όλα τα συμπαραμαρτυρούντα τους: βάσεις στήριξης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, δικτύωση, συντήρηση, εκπαίδευση αστυνομικών στη χρήση τους. Δεν περιλαμβάνει δηλαδή τις κινητές κάμερες που θα μπουν σε λεωφορεία, οι οποίες πιθανότατα θα ανατεθούν σε διαφορετικό διαγωνισμό.

Ο νέος διαγωνισμός θέτει ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών την 27η Ιουλίου 2026 και την ηλεκτρονική τους αποσφράγιση την 28η Ιουλίου, ωστόσο προβλέπει σχεδόν το μισό κόστος από πριν και η αιτία είναι η αφαίρεση του όρου προαίρεσης, δηλαδή της δυνατότητας επέκτασης της παραγγελίας σε μετέπειτα χρόνο. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο λόγος που δεν ενσωματώθηκε ξανά η προαίρεση είναι πως δεν μπορούν να είναι γνωστές εκ των προτέρων οι τεχνικές προδιαγραφές που θα ισχύουν σε μερικά χρόνια, έτσι η κυβέρνηση δεν ήθελε να δεσμευτεί με ένα πακέτο συγκεκριμένων προδιαγραφών που ενδεχομένως να έχει ξεπεραστεί ή βελτιωθεί ως την επόμενη προμήθεια.

Θυμίζουμε πως ο πρώτος διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί ματαιώθηκε στα τέλη Μαΐου μετά από αρκετές προσφυγές εταιρειών που επικαλούνταν είτε ασαφείς τεχνικές προδιαγραφές ή υπονοούσαν φωτογραφικό διαγωνισμό που πρακτικά περιέγραφε τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου κατασκευαστή.

Στο μεταξύ η επικαιρότητα έχει γεμίσει από δημοσιεύματα στον ημερήσιο Τύπο που μιλούν για τεράστιο ποσοστό λανθασμένων καταγραφών από τις “έξυπνες” κάμερες. Με εκτιμήσεις για αστοχία σε πάνω από 90% των βεβαιωμένων παραβάσεων, τα σχετικά δημοσιεύματα επικαλούνται αστυνομικές πηγές, γεγονός που κάνει ιδιαίτερα ανησυχητικό το όλο ζήτημα καθώς, από τη στιγμή που οι κάμερες θα έχουν δικτυωθεί ως προβλέπεται, θα λειτουργούν αυτόνομα. Αυτό σημαίνει πως όποιοι δεχτούν κλήση για παράβαση που κρίνουν πως ήταν λανθασμένη, θα πρέπει να πληρώσουν το πρόστιμο και να προσφύγουν κατά της καταγραφής, γεγονός που μπορεί να πλημμυρίσει τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Στην παρούσα φάση, οι λιγοστές κάμερες που έχουν εγκατασταθεί πιλοτικά δεν υποστηρίζονται από σέρβερς τεχνητής νοημοσύνης, αλλά τα ευρήματά τους περνούν από την κλασική μέθοδο, έλεγχο από αστυνομικό. Προφανέστατα όμως δεν υπάρχουν αρκετοί αστυνομικοί να τσεκάρουν τι κατέγραψε κάθε μια από τις κάμερες που διαφημίζονται πως θα πιάνουν χιλιάδες παραβάτες κάθε μέρα.