Γαλλία - Άκυρη η απόφαση για υποχρεωτικό ΚΤΕΟ μοτοσυκλετών από το 2023
Μετά από έντονες αντιδράσεις και πιέσεις των τοπικών Ομοσπονδιών Μοτοσυκλέτας
Από τον
Κώστα Γκαζή
28/7/2022
Η πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης για να περνούν υποχρεωτικά ΚΤΕΟ οι μοτοσυκλέτες από 1ης Ιανουαρίου 2023 τελικά έμεινε στα χαρτιά, μετά από τις έντονες αντιδράσεις των τοπικών ενώσεων μοτοσυκλετιστών.
Η απόφαση για υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους ΚΤΕΟ στις μοτοσυκλέτες στη Γαλλία είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο του 2021, με την έναρξη του μέτρου να έχει προγραμματιστεί για την 1η Ιανουαρίου 2023.
Όμως μετά από μεγάλες αντιδράσεις και σκληρό αγώνα των ενώσεων FFMC (French Federation of Angry Bikers ήτοι Γαλλική Ομοσπονδία των Θυμωμένων Μοοτσυκλετιστών) και FFM (French Motorcycling Federation, δηλαδή Γαλλική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία), ένας νέος νόμος ακυρώνει την απόφαση.
Θυμίζουμε πως η οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης του 2014 παρέχει στα κράτη μέλη της τη δυνατότητα να μην κάνουν τα ΚΤΕΟ υποχρεωτικά για τις μοτοσυκλέτες, αν υιοθετήσουν διαφορετικά μέτρα για την ασφάλεια τους.
Η γαλλική κυβέρνηση έστειλε έξι εναλλακτικά μέτρα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κάποιες από τις οποίες ισχύουν ήδη από το 2022.
Τα μέτρα αυτά είναι τα εξής:
Επιδότηση έως 6.000 ευρώ για την αντικατάσταση της παλαιότερης μοτοσυκλέτας του αναβάτη με ένα ηλεκτρικό δίκυκλο, ή μιας νεότερης θερμικής μοτοσυκλέτας που ρυπαίνει λιγότερο.
Εγκατάσταση ραντάρ ηχομέτρησης και πρόστιμα για μη εγκεκριμένες / πειραγμένες εξατμίσεις.
Καλύτερη επικοινωνία πάνω στην ασφάλεια των δικύκλων, ειδικά στον τεχνικό εξοπλισμό των αναβατών.
Συμπερίληψη των δικύκλων και τρικύκλων στα κρατικά σχέδια για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Ενσωμάτωση του θέματος της ασφάλειας των αναβατών δικύκλου στις εξετάσεις οδήγησης των οδηγών αυτοκινήτων, και οδηγίες συντήρησης, οικολογικής οδήγησης και θορύβου στις εξετάσεις οδήγησης δικύκλου Α1 και Α2 κατηγοριών.
Ενίσχυση της προστασίας των χρηστών, χάρη στην υποχρεωτική χρήση τεχνολογιών ανίχνευσης οχημάτων στα τυφλά σημεία από τα βαρέα οχήματα.
Stark Future: Νέο Traction Control λογισμικό για όλα τα VARG [VIDEO]
Παρέχεται δωρεάν μέσω αναβάθμισης Over The Air
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
24/6/2026
Η Stark Future συνεχίζει να εμπλουτίζει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών VARG MX, EX και SM, διαθέτοντας πλέον Traction Control μέσω δωρεάν αναβάθμισης over-the-air (OTA) σε όλους τους κατόχους των μοντέλων της.
Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που επεμβαίνουν κόβοντας απότομα την ισχύ, το νέο σύστημα της Stark λειτουργεί ως ένα "έξυπνο φίλτρο" στο γκάζι. Ρυθμίζει τη σχέση ανάμεσα στη γωνία περιστροφής του δεξιού grip και την παρεχόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί όπου προηγουμένως ο πίσω τροχός έχανε την επαφή με το έδαφος.
Σε χαμηλές ρυθμίσεις, η απόκριση παραμένει άμεση και επιθετική, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Όσο αυξάνεται το ποσοστό παρέμβασης, το σύστημα εξομαλύνει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ότι απενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα βρεθεί στον αέρα. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό για έλεγχο της στάσης της μοτοσυκλέτας στα άλματα, ενώ στην επαφή του ελαστικού με το έδαφος επανέρχεται άμεσα η πλήρης απόδοση ισχύος.
Οι ρυθμίσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε Power Mode μέσω της εφαρμογής Stark App, με δυνατότητα επιλογής από 0 έως 100%. Σε πίστες motocross ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χαμηλή παρέμβαση για μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο hard enduro, με πέτρες, κορμούς και ρίζες, μια μεσαία ρύθμιση βοηθά στον περιορισμό των απότομων αντιδράσεων του πίσω τροχού. Στην έκδοση supermoto και σε βρεγμένη άσφαλτο, υψηλές ρυθμίσεις προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε γλιστερές επιφάνειες όπως διαγραμμίσεις και μεταλλικά καπάκια φρεατίων.
Η ενεργοποίηση γίνεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή, επιλέγοντας το επιθυμητό Power Mode, μετακινώντας το σχετικό slider και αποθηκεύοντας τη νέα ρύθμιση.
Το νέο Traction Control αποτελεί μία από τις νέες λειτουργίες που η Stark Future σχεδιάζει να προσθέσει στα VARG μέσω συνεχών ασύρματων OTA ενημερώσεων λογισμικού, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πλατφόρμας της.