Γίνονται και αλλού: Αντιδράσεις μοτοσυκλετιστών για τον «Μεγάλο Περίπατο» Βαρκελώνης.

Μοτοσυκλετιστές και 54 ομάδες πωλητών
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/9/2020

Οι μοτοσυκλετιστές της Βαρκελώνης και συνολικά 54 ομάδες πωλητών αντιδρούν οργανωμένα και συνολικά όλοι μαζί, στις αλλαγές που έκανε η δήμαρχος Βαρκελώνης στην πόλη τους, κόβοντας το πλάτος των δρόμων με τσιμεντένιους κύβους και χρωματιστές διαγραμμίσεις. Πρώτα από όλα, μιας και μιλάμε για την Βαρκελώνη την πόλη που μεταμόρφωσε ο Αντόνι Γκαουντί, οι χρωματισμοί στους δρόμους είναι πολύ πιο εντυπωσιακοί και εκλεπτυσμένοι. Έπειτα απλά μας κάνει να μην αισθανόμαστε μόνοι μας, συμβαίνουν και αλλού αυτά τα λάθη και φέρνουν και το ίδιο αποτέλεσμα, ταλαιπωρία οδηγών δίχως άλλο όφελος.

Όπως είχε συμβεί και εδώ σε εμάς με οργανωμένη αντίδραση της ΛΕΜΟΤ, οι μοτοσυκλετιστές στην Βαρκελώνη ενώθηκαν με άλλες οργανώσεις πωλητών, λεσχών, εμπόρων λιανικής κτλ και συγκρότησαν μία ομάδα 54 φορέων που εξέδωσαν ένα μανιφέστο με τελικό αποδέκτη την δήμαρχο Ada Colau.

Ξεκινώντας από τους μοτοσυκλετιστές που μας απασχολούν περισσότερο ως μέσο, εκτός από τον ζωτικό χώρο κίνησης που επηρεάζει όλους, μιας και πολλοί δρόμοι έμειναν με μία λωρίδα, ελαχιστοποιήθηκαν και οι χώροι παρκαρίσματος. Σε μία πόλη όπως η Βαρκελώνη, που οι μοτοσυκλέτες δεν παρκάρουν πάνω σε όλα τα πεζοδρόμια και ο «Μεγάλος Περίπατος» δεν έγινε σε έναν δρόμο αλλά σχεδόν σε όλες τις αρτηρίες του κέντρου, άρχισε ξαφνικά να δημιουργείται πρόβλημα παρκαρίσματος εν μέσω μάλιστα περιορισμένης κίνησης. Αργότερα θα είναι χειρότερα.

Ο εκπρόσωπος μοτοσυκλετιστών Βαρκελώνης, τόνισε: «Η Βαρκελώνη μπορεί και δουλεύει εξαιτίας των χιλιάδων μοτοσυκλετών, γιατί είναι το όχημα που αποσυμφορίζει τους δρόμους και μολύνει λιγότερο. Η μοτοσυκλέτα μειώνει τους ρύπους, κόβει τα χρονικά διαστήματα και συμβάλει στην διατήρηση των αποστάσεων ασφαλείας στην εποχή της πανδημίας. Αποτελούμε μεγάλο μέρος της πόλης, των πολιτών και ευθύνη των δημοτικών αρχών είναι να δίνει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όχι να μας δημιουργεί καινούρια ή να περιπλέκει την καθημερινότητά μας».

Ταυτόχρονα από το σύνολο των φορέων αναγνωρίστηκε η επικινδυνότητα των τσιμεντένιων κύβων που τοποθετήθηκαν, όπως είχε συμβεί και εδώ με τις ζαρτινιέρες από λαμαρίνα. Το μανιφέστο συντάχθηκε, υπογράφηκε και εκδόθηκε πριν από δύο εβδομάδες και διαβάστηκε εμπρός στο Regidora de Movilidad del Ayuntamiento, το συμβούλιο για την μετακίνηση που συγκάλεσε η Δήμαρχος. Ήταν μία θυελλώδης σύσκεψη με την αγόρευση εκπροσώπων των 54 να κρατά για πάνω από δύο ώρες.

Μέσα σε αυτό το διάστημα που έχει μεσολαβήσει, το μανιφέστο έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ακόμη περισσότερους υποστηρικτές και να προκαλέσει τον δημόσιο διάλογο με τον υπεύθυνο δημοσιών συγκοινωνιών, που ας πούμε πως είναι ένα επίπεδο επάνω από το συμβούλιο που διαβάστηκε πριν 15 μέρες… Δεν έχει καταφέρει κάποια αλλαγή. Παρότι πιο οργανωμένη αντίδραση από εμάς εδώ, που δεν υπήρχε σύσταση φορέων αλλά μονάχα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα, οι 54 της Βαρκελώνης βλέπουν πως χτυπούν σε έναν τοίχο πολύ-πολύ συγκεκριμένο: Το σχέδιο του δημοτικού συμβουλίου Βαρκελώνης να δώσει το κέντρο στους πεζούς. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό αν γίνεται μέριμνα προς όλες τις κατευθύνσης όμως. Έτσι κι αλλιώς η Βαρκελώνη είναι μία πόλη που ακολουθεί ως επί το πλείστον Ιπποδάμεια ρυμοτομία και οι αλλαγές εκεί είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν. Έχει ξεκάθαρους ανοικτούς χώρους, πεζοδρόμια που η συνέχειά τους δεν διακόπτεται από κολόνες, κάδους, ταμπέλες, παρκαρισμένα οχήματα, κτλ και όλο αυτό που κάνουν το σχεδιάζουν καιρό τώρα. Ακόμη κι έτσι όμως έχουν δημιουργηθεί προβλήματα. Φανταστείτε πόσο πιο άσχημα γίνονται τα πράγματα σε μία πόλη με όψη και οργάνωση… Βαγδάτης.

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.