Γλάρος προξενεί ατύχημα με superbike [video]

Τα πτηνά ξαναχτυπούν
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/10/2018

Το Grand Prix του Philip Island ως γνωστόν φιλοξενεί πολλούς αγώνες ταχύτητας από διάφορα πρωταθλήματα και βρίσκεται κοντά στη θάλασσα, ενώ μέσα στο χώρο της πίστας υπάρχει και μια λίμνη που προσφέρει τη δική της φυσική ομορφιά. Η τοποθεσία μπορεί να είναι γραφική όμως η απόστασή της από τη θάλασσα κάνει την επέλαση των γλάρων αρκετά συχνή ακόμη και κατά τη διάρκεια τον αγώνων. Η επίσκεψη των θαλάσσιων πτηνών έχει απασχολήσει τον Τύπο στο παρελθόν, καθώς έχουν εμπλακεί σε διάφορα αγωνιστικά ατυχήματα. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα ήταν η εμφάνιση του Gavin (ενός ανυποψίαστου γλάρου) που βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, που είχαμε αναφερθεί και παλιότερα. Συγκεκριμένα, ήταν στον αγώνα της μεγάλης κατηγορίας το 2015 που αποφάσισε στο δεύτερο γύρο να χαρεί την ηλιόλουστη μέρα μέσα στη μέση της πίστας. Ο καημένος γλάρος δεν γνώριζε πως λίγο αργότερα θα περνούσε ο “Maniac” με την Ducati του σε φρενήρεις ρυθμούς, ενώ μόλις τον είδε να ‘ρχεται προσπάθησε να πετάξει εκτός πίστας, δυστυχώς όμως προς τη λάθος κατεύθυνση με αποτέλεσμα να βρεθεί αντιμέτωπος σε μια άνιση μάχη έναντι της Ducati και το κράνος του Iannone. “Νικητής” της μάχης στέφθηκε ο Andrea με ελάχιστες υλικές ζημιές στο μπροστινό φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας του, τερματίζοντας κιόλας στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Gavin απ’ τη μεριά του πέρασε στην “αντίπερα όχθη” μετά την κουτουλιά που δέχτηκε απ’ τον “Maniac”, ενώ μετέπειτα ο Ιταλός αναβάτης φρόντισε να τιμήσει τη μνήμη του με μια αερογραφία στο κράνος του.

Αυτό ήταν το πιο light σενάριο της υπόθεσης από πλευράς υλικών ζημιώνΤο χειρότερο σενάριο όμως διαδραματίστηκε χθες στα πλαίσια ενός track day στο μαγευτικό Phillip Island. Το σκηνικό αυτή τη φορά ήταν λίγο διαφορετικό καθώς ο άτυχος γλάρος δεν καθόταν μέσα στη μέση, αλλά προσπάθησε να πετάξει κάθετα στην πίστα παρέα με έναν φίλο του σε χαμηλό ύψος. Συγκεκριμένα όταν έγινε η πρόσκρουση, οι δύο μοτοσυκλέτες, βρισκόταν στην επιτάχυνση στην ευθεία με πάνω από 170 χιλιόμετρα την ώρα. Οι RSV4 και R1 είχαν απόσταση μεταξύ τους, με την Aprilia να βρίσκεται μπροστά και αριστερά απ’ τη Yamaha που ακολουθούσε κατά πόδας και επάνω στην επιτάχυνση εμφανίζονται στα πλάνα του βίντεο τα δύο πτηνά που διέσχισαν την πίστα. Το πρώτο κατάφερε να περάσει, όμως το δεύτερο δεν στάθηκε τόσο τυχερό καθώς καρφώθηκε πάνω στον αναβάτη της RSV4 που κινούνταν με 180 χιλιόμετρα την ώρα εκείνη τη στιγμή, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να χάσει τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και επιβραδύνοντας, να συγκρουστεί με την R1 που ακολουθούσε

Το βίντεο βρίσκεται στο τέλος του άρθρου

Η αντίδραση του αναβάτη της R1 ήταν άμεση πατώντας τα φρένα όμως δεν ήταν αρκετή καθώς όλα εξελίχθηκαν πολύ γρήγορα. Οι δύο μοτοσυκλέτες ήρθαν σε επαφή με το μπροστινό τροχός της R1 να χτυπάει τον πίσω της Aprilia και να πέφτει στην αμμοπαγίδα, ενώ ο αναβάτης της Aprilia κατάφερε να διατηρήσει οριακά την ισορροπία του γλυτώνοντας τη πτώση οδηγώντας παράλληλα με τον άτυχο γλάρο αγκαλιά. Τα κομμάτια της R1 εξαπλώθηκαν σε μεγάλη έκταση στη πίστα, ενώ η ζημιά της πιθανότατα να αγγίζει τα πέντε ψηφία στην λίστα των ανταλλακτικών…χωρίς να είναι γνωστό σε τι κατάσταση βρίσκεται η υγεία του αναβάτη… Ελπίζουμε οι ζημιές να είναι μονάχα υλικές χωρίς με τον αναβάτη να στεναχωριέται μόνο για το λογαριασμό.

Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχονται αυστηρότεροι έλεγχοι και νέα νομοθετική ρύθμιση

Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στην Ηλεία - Την απαγόρευσή τους θέλει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη!
ΕΠΗΟ
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/5/2026

Νέα νομοθετική παρέμβαση για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα προανήγγειλε ο διαχρονικός υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με φόντο τα αυξανόμενα περιστατικά ατυχημάτων αλλά και τον προβληματισμό γύρω από την ασφαλή συνύπαρξη των συγκεκριμένων μέσων μικροκινητικότητας με πεζούς, ποδηλάτες και όλων των υπόλοιπων οχημάτων στο αστικό περιβάλλον.

Μιλώντας σήμερα το πρωί (Τρίτη 5 Μαΐου) στο Mega Channel, ο υπουργός αποκάλυψε πως βρίσκεται υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά ειδικά τα ηλεκτρικά πατίνια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "με νόμο θα καθιερώσουμε πεζόδρομους για πατίνια", διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Οι δηλώσεις έρχονται ως επακόλουθο της σωρείας ατυχημάτων και δυστυχημάτων που προκύπτουν από την άναρχη κίνηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), με πολλούς χρήστες τους, ανήλικους και μη, να μην είναι εκπαιδευμένοι στο να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια, ενώ αγνοούν και τον Κ.Ο.Κ. (παιδιά, έφηβοι, τουρίστες) ή συνειδητά επιλέγουν αντικοινωνικές και παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές, αγνοώντας σημάνσεις, διαβάσεις, μονοδρομήσεις, φανάρια και προτεραιότητες ακόμα και μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού.

ΕΠΗΟ

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Χρυσοχοΐδης , η Τροχαία ήδη επιχειρεί να επιβάλει βασικούς κανόνες χρήσης, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους και η τήρηση ορίων ταχύτητας, ωστόσο το υπάρχον πλαίσιο θεωρείται ανεπαρκές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη χρήση από ανηλίκους. Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι ανήλικοι δεν επιτρέπεται να κινούνται με πατίνια στο οδικό δίκτυο και προανήγγειλε επιπλέον περιορισμούς μέσα από τη νέα ρύθμιση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η προσωπική τοποθέτηση του υπουργού, καθώς σημείωσε πως κατά την προσωπική του άποψή τα πατίνια θα έπρεπε ακόμη και να απαγορευτούν από τους δρόμους, τονίζοντας ότι "είναι κρίμα να χάνονται παιδιά σε δρόμους από πατίνια". Παράλληλα ξεκαθάρισε πως αντιλαμβάνεται τη χρήση τους ως μέσο αναψυχής σε ελεγχόμενους χώρους, όπως πλατείες ή ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, όμως θεωρεί επικίνδυνη την κυκλοφορία τους στο μικτό οδικό δίκτυο χωρίς αποκλειστικές υποδομές.

Χρυσοχοϊδης

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις, θα κινείται προς τη δημιουργία ειδικών διαδρόμων κυκλοφορίας για ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια, αλλά και προς αυστηρότερο έλεγχο της χρήσης τους από ανήλικους και μη εκπαιδευμένους χρήστες.

Για αυτό που δεν έγινε κανένας λόγος είναι για τυχόν εκπαίδευση όλων εκείνων που έβαλαν στη ζωή τους το πατίνι τα τελευταία χρόνια -ανήλικων και μη-, όπως και κάποιου τρόπου πιστοποίησης οδηγικής ικανότητας για όλους εκείνους που θέλουν να τα χρησιμοποιούν νόμιμα στους δρόμους και να μοιράζονται το οδόστρωμα με οχήματα που είναι πολύ πιο γρήγορα, αλλά και για τα εκατοντάδες "πειραγμένα" ηλεκτρικά πατίνια (κάποια από αυτά δεν χρειάζονταν καν πείραγμα αφού έχουν τη σχετική ρύθμιση στο μενού τους!), τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα πάνω από τα νόμιμα 25 χλμ./ώρα, με τους χρήστες τους να κυκλοφορούν παράνομα και σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.