Graham Jarvis Θήβα: Πρώτες εντυπώσεις του “Extreme” σχολείου [GALLERY-VIDEO]

Το MOTO παρακολουθεί τον μεγάλο δάσκαλο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/3/2019

Η μεγάλη βόλτα της Κυριακής έχει μόλις ξεκινήσει από την βροχερή Θήβα, με ανοικτή πρόσκληση για όλους τους φίλους του Enduro έπειτα από το χθεσινό φροντιστήριο με λίγες συμμετοχές. Εκεί ο Graham ξεκίνησε με την σωστή στάση του σώματος στην μοτοσυκλέτα, προχωρώντας σε ασκήσεις με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας και τους ελιγμούς που είναι ένας από τους λόγους που έχει γίνει διάσημος, ο άλλος είναι οι σούζες, κι εκεί ακριβώς ήθελε να φτάσει στο πρώτο από τρία στάδια του σχολείου. Όλα όσα κάνει ο Jarvis είναι αποτέλεσμα ελέγχου γκαζιού, αναρτήσεων, συμπλέκτη, επιδεικνύοντας μία  επιδεξιότητα ισορροπίας στην οποία μπορείς να φτάσεις με πολλούς τρόπους που έχουν κοινό παρονομαστή: Την αφοσίωση.

μαθαίνουν οι Έλληνες αναβάτες γρήγορα είπε ο Jarvis!

Ο ίδιος μπορεί να ξεκίνησε με το Trial κι αυτός να είναι ένας τρόπος για να ξεκινήσουν όλοι, σε καμία περίπτωση όμως δεν αποτελεί πανάκεια, όπως ο ίδιος μας είπε. Αυτό που κέρδισαν όλοι όσοι ήταν στο χθεσινό μάθημα ήταν πραγματικά ανεκτίμητο με την έννοια πως είχες τον Jarvis να διορθώνει τον διπλανό σου κι έπειτα εσένα. Μπορείς να δεις ένα video και να πιάσεις την θεωρεία, μπορείς να ακούσεις κάποιον να στα εξηγεί, αλλά η μοτοσυκλέτα γενικά και το Extreme Enduro συγκεκριμένα χρειάζονται καθοδήγηση, όπως αυτή που είδαμε να συμβαίνει. Σε άλλον σήκωνε λίγο το πηγούνι, σε άλλον του τοποθετούσε τα χέρια, με όλους μιλούσε και εξηγούσε ασταμάτητα, σεβόμενος τον χρόνο που είχε στο έπακρο. Εμείς –ως δημοσιογράφοι με αυτή την εμπειρία- έχουμε πολλά παραδείγματα συμπεριφορών για να αντλήσουμε συμπεράσματα, κι ως αναγνώστες θα τα θυμάστε. Με τον Chris Birch κάναμε μαζί Mega Test, να ένα παράδειγμα. Ο Jarvis λοιπόν είναι από εκείνους που σέβονται εκείνον που συμμετέχει και του δίνουν πολύτιμο χρόνο και συμβουλές. Μπορεί να μην είναι ο πιο διαχυτικός σε μεγάλες συζητήσεις το βράδυ, μπορεί ως παρέα να έχει Σκωτσέζικο χιούμορ, όμως όλα αυτά δεν έχουν να κάνουν με το μάθημα ή με το γεγονός πως έκανε τον κόπο να δημιουργήσει ένα κενό στο ασφυκτικό πρόγραμμά του για να έρθει στην Ελλάδα και την Θήβα. Και του άρεσε εδώ, του άρεσε πολύ, όπως κι εκτίμησε τον κόπο που έκαναν τα παιδιά του Enduro Festival Thivas που από το πουθενά όπως εξηγήσαμε, βρέθηκαν να φέρνουν τον παγκόσμιο στην Ελλάδα. Σε κάποια πράγματα εκείνα που έκαναν ξεπερνούν κατά πολύ όχι απλά τον μέσο όρο αλλά και όλα όσα έχουν γίνει για μία εντουροβόλτα. Το τεράστιο video wall με live εικόνα από drone και κάμερες στην διαδρομή, είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Και σε όσα ήταν εκτός δυνατοτήτων, λόγο απειρίας ή πρώτης φοράς, υπερέβαλλαν εαυτό και τα έφεραν εις πέρας, τουλάχιστον ως αυτό το σημείο της Κυριακής. Το MOTO έχει δύο αναβάτες αυτή την στιγμή να ακολουθούν την διαδρομή των 80Km με τον Jarvis να κάνει ένα πέρασμα Race, όπως ο ίδιος είπε.. και θα ακολουθήσει κι άλλο, αμέσως μετά. Χθες ο Jarvis ολοκλήρωσε το μάθημα με ένα extreme πέρασμα που προέτρεψε όλους να ακολουθήσουν δίνοντας οδηγίες. Σήμερα θέλει στην βόλτα να ενσωματώσει ακριβώς κάτι τέτοιο… Το αν βγήκαν κερδισμένοι οι αναβάτες εχθές, τουλάχιστον όσους ρωτήσαμε η απάντηση ήταν με το παραπάνω, και στο extreme πέρασμα το είδαμε κιόλας… Η παρουσία του Jarvis στην Ελλάδα είναι σε εξέλιξη κι έχουμε πολλά να πούμε και για το σχολείο, και σίγουρα και για την βόλτα που ακόμη βρίσκεται στην αρχή της, το μόνο σίγουρο είναι πως πρέπει να ξανά γίνει, και ο ίδιος είναι ήδη σε σκέψεις…

Μία σημείωση για το τέλος, σχολείο με αναβάτη αυτού του επιπέδου δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο «φροντηστιριακά» τουλάχιστον για τους κοινούς θνητούς, από την στιγμή που το κόστους παρουσίας του Jarvis είναι πάντα ίδιο. Όσο ποιο λίγοι το μοιράζονται, τόσο περισσότερο ανεβαίνει και το αντίτιμο…

Δείτε μία πλούσια συλλογή από τις πρώτες φωτογραφίες του Graham Jarvis στην Ελλάδα

Το πιο περίεργο ατύχημα έγινε στον Καναδά – Το ιπτάμενο GSX-R [Video]

Τροχαίο με μάλλον θετική κατάληξη αν σκεφτούμε τι χρειάστηκε ώστε η μοτοσυκλέτα να πετάξει ως τον δεύτερο όροφο
canada accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/5/2026

Το ατύχημα που συνέβη το πρωί του Σαββάτου 9 Μαΐου στα περίχωρα του Βανκούβερ στον Καναδά είχε τέτοια κατάληξη που σήμερα κάνει τον γύρο του κόσμου και μια οποιαδήποτε φωτογραφία από αυτό αρκεί για να δικαιολογήσει το γεγονός.

Κεντρική διασταύρωση, αυτοκίνητο συγκρούεται με μοτοσυκλέτα υπό άγνωστες συνθήκες, τραυματισμός αναβάτη. Θα μπορούσε να είναι από το καθημερινό ειδησεογραφικό δελτίο οποιασδήποτε σύγχρονης πόλης, αλλά το συγκεκριμένο καταφέρνει να ξεχωρίσει χάρη στην κατάληξη της μοτοσυκλέτας, η οποία βρέθηκε να … κρέμεται ψηλά από την οριζόντια δοκό του φωτεινού σηματοδότη της διασταύρωσης, ελαφρωμένη από φέρινγκ και υποπλαίσιο μάλιστα!

Και πρέπει να ήταν πολύ καινούργια η μοτοσυκλέτα, Suzuki GSX-R1000R με την επετειακή βαφή των 40 ετών, κρίμα.

canada accident

Άγνωστο το πώς φτάσαμε εδώ και με ποιου την υπαιτιότητα, πάντως η Φυσική έχει μερικά δεδομένα να συνεισφέρει. Για να φτάσεις ψηλά στο άλμα χρειάζεσαι σωστή ταχύτητα και επίσης σωστή γωνία στη ράμπα - ρόλο που ανέλαβε το αυτοκίνητο – και δύσκολα θα πειστούμε πως ο μοτοσυκλετιστής διέσχιζε τη διασταύρωση με 30.

Σε κάθε περίπτωση, ο αναβάτης τραυματίστηκε αρκετά σοβαρά, κατά το καναδικό ρεπορτάζ, αλλά δεν διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του.