H Hero αναλαμβάνει την παραγωγή Harley Davidson στην Ινδία!

Αλλάζει ο εμπορικός χάρτης στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/9/2020

Η Ινδία, όπως έχουμε τονίσει πολλές φορές και στο παρελθόν, είναι η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου από πλευράς μεγεθών, ξεπερνώντας ακόμη και αυτή της Κίνας, έχοντας μεγάλα εγχώρια ονόματα κατασκευαστών. Το μεγαλύτερο από αυτά είναι η Hero, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών παγκοσμίως, με την οποία σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται σε συζητήσεις η Harley, ώστε να αναλάβει αυτή τις δραστηριότητές της στην Ινδία!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα ιστορικά, για να δούμε πώς καταλήξαμε σε αυτήν την κίνηση, που δεδομένου των αριθμών και του μεγέθους της ινδικής αγοράς, μπορεί να αλλάξει παγκόσμιες ισορροπίες. Η Harley Davidson, λοιπόν, μπήκε στην αγορά την Ινδίας για πρώτη φορά το 2009 και η πρώτη της αντιπροσωπεία ιδρύθηκε έναν χρόνο αργότερα. Στην αρχή η αμερικάνικη εταιρεία πουλούσε μοτοσυκλέτες που εισάγονταν στην Ινδία, ενώ λίγο αργότερα δημιούργησε το εργοστάσιο στο Bawal, όπου γινόταν η συναρμολόγηση των μοντέλων με έτοιμα προ-συναρμολογημένα εξαρτήματα από την Αμερική (CKD – Completely Knocked Down). Μέσα σε μία δεκαετία, η Harley δεν κατάφερε να πουλήσει πάνω από 25.000 μονάδες κι αυτό ήταν ένας σημαντικό παράγοντας που επηρέασε την απόφαση της εταιρείας να αποσυρθεί εντελώς από την ινδική αγορά. Μάλιστα, είναι μια απόφαση που εντάσσεται στα πλαίσια της εγκατάλειψης ενός φιλόδοξου πλάνου για επέκταση σε αγορές εκτός Αμερικής προκειμένου να επικεντρωθεί το εργοστάσιο του Milwaukee στην εγχώρια αγορά της Αμερικής, το οποίο είχε οραματιστεί ο πρώην CEO, Matt Levatich. Αυτό το πλάνο ήταν και η αιτία για την αιφνίδια απομάκρυνσή του από την εταιρεία, με τον αντικαταστάτη του Jochen Zeitz και τη νέα CFO (Οικονομική Διευθύντρια) Gina Goetter –η οποία ειδικεύεται στην δημιουργία προσοδοφόρων οικονομικών μοντέλων- να επιλέγουν την στροφή στο παραδοσιακό πελατολόγιο της Harley.

Πρόσφατα όμως ήρθαν στο φως οι συζητήσεις μεταξύ της Harley Davidson και της Hero MotoCorp, προκειμένου η τελευταία να αναλάβει τις δραστηριότητες της Harley στην Ινδία, συμπεριλαμβανομένων και των 33 καταστημάτων που είχαν δημιουργηθεί μέσα στην τελευταία δεκαετία. Το πιο σημαντικό όμως κομμάτι της συμφωνίας, είναι ότι η Harley Davidson θα δώσει την άδεια στην Hero να κατασκευάζει μοντέλα 300 και 600cc της Harley στην Ινδία. Μάλιστα, όπως διέρρευσε από τις συζητήσεις, η Hero δεν ενδιαφέρεται να πάρει και το εργοστάσιο της Harley στο Bawal, καθώς οι τεράστιες δικές της εγκαταστάσεις μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση το καινούργιο project. Αν η συμφωνία επικυρωθεί, με την τελική απόφαση να αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, τότε αυτό θα σημαίνει αφενός ότι η Harley θα μπορεί να συνεχίσει την παρουσία της στην ινδική αγορά με σημαντικά μειωμένο κόστος, αφετέρου ότι ο παγκόσμιος γίγαντας που ακούει στο όνομα Hero MotoCorp, θα ενισχύσει σημαντικά την δυναμική του σε ότι αφορά το στάτους της εταιρείας με ένα τόσο μεγάλο όνομα στις γραμμές παραγωγής του.

Την τεράστια δυναμική που έχει αποκτήσει η αγορά της Ινδίας, μπορούμε να την διακρίνουμε και σε μια άλλη σημαντική κίνηση που ετοιμάζει τώρα η Honda. Πριν από λίγες μέρες βγήκε στην δημοσιότητα ένα video teaser σχετικά με ένα νέο μοντέλο που θα παρουσιάσει η Honda στην Ινδία, με το όνομα "Highness" (Αυτού Μεγαλειότης σε ελεύθερη μετάφραση). Θα είναι ένα cruiser μοντέλο –προφανώς το Rebel 300- με το όχι και τόσο επιτυχημένο όνομά του να παραπέμπει απευθείας στον ανταγωνισμό των Royal Enfield! Η Honda εξάλλου είχε ανακοινώσει ευθαρσώς ότι ήθελε να "χτυπήσει" την Royal Enfield στην Ινδία και αυτό είναι μια ισχυρή ένδειξη για το πόσο πολύ επηρεάζει η ινδική αγορά τις παγκόσμιες ισορροπίες στον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Δείτε εδώ το video teaser του Honda Highness

 

Βρετανία: Κάμερα έπιασε μοτοσυκλετιστή με 254 χλμ/ώρα – 12 μήνες στέρηση διπλώματος

Ο Βρετανός αναβάτης θα κάνει καιρό να ξανά οδηγήσει
rider
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/5/2026

Ο Dale Gooderham έχασε την άδεια οδήγησης του για ένα χρόνο, αφού εντοπίστηκε να κινείται με τη μοτοσυκλέτα του με ταχύτητα 254 χλμ/ώρα.

Ο Βρετανός αναβάτης ομολόγησε την ενοχή του για υπερβολική ταχύτητα στο δικαστήριο του Ipswich, αφού πιάστηκε να οδηγεί με 254 χλμ/ώρα το περασμένο καλοκαίρι.

Το περιστατικό έλαβε χώρα στον αυτοκινητόδρομο Α14 στο Creeting St Peter, στις 2:35 μ.μ. στις 29 Ιουλίου 2025, γεγονός που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.

Ο 41χρονος εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 11 Μαΐου 2026 και ομολόγησε την ενοχή του για την κατηγορία της υπερβολικής ταχύτητας. Του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης για 12 μήνες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 120 λιρών, ενώ θα πληρώσει 168 λίρες για έξοδα και επιπλέον χρεώσεις.

Στην Αγγλία οι αναβάτες γνωρίζουν πως υπάρχουν αμέτρητες κάμερες στους δημόσιους δρόμους και έτσι είναι πολύ πιθανό σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων να έχουν και τις ανάλογες κυρώσεις. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η χώρα μας με την τοποθέτηση νέων καμερών στο οδικό δίκτυο, αλλά και με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Για το ίδιο παράπτωμα στην Ελλάδα, βέβαια, ο παραπάνω αναβάτης θα είχε πληρώσει 2.000 ευρώ πρόστιμο και έναν χρόνο αφαίρεση διπλώματος χωρίς καν να πάει σε δικαστήριο.