Honda Africa Twin: Πίσω από τις κάμερες με Κουζή & Πετρετζίκη
Ο Κουζής μιλά για το άλμα με την Africa
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
12/7/2018
Ο Παναγιώτης Κουζής, φετινός Πρωταθλητής στην MX1 και συνολικά 16 φορές πρωταθλητής Ελλάδας, περιγράφει την εμπειρία της οδήγησης στην πίστα motocross του Άργους, δηλώνοντας εντυπωσιασμένος από το αποτέλεσμα. Παράλληλα είχε και τον Πετρετζίκη να του κάνει παρατηρήσεις:
«Σε εκείνο το άλμα προσγειώθηκες με τον εμπρός τροχό» - «Έκανα ένα λάθος εκεί» του απαντά ο Κουζής και συνεχίζει: «καλά τα λες για μένα, το λουκάνικο όμως μάστορα δεν ήταν καλά ψημένο»
Από την πίστα και τα πειράγματα κατέληξαν όμως στο στούντιο του Πετρετζίκη με τον μάγειρα να παίρνει συνέντευξη στον Παναγιώτη Κουζή για το πότε ξεκίνησε να οδηγεί, με τι κυκλοφορεί κάθε μέρα κτλ.. Στο τέλος βέβαια ο Πετρετζίκης δήλωσε πως δεν είναι δουλειά να πληρώνεσαι για να οδηγείς αλλά και βέβαιος πως θα περάσει τον Κουζή κάποια μέρα, όχι βέβαια στο ύψος που απέχουν δύο κεφάλια, αλλά στην οδήγηση!
Η συνεργασία του Παναγιώτη Κουζή και του Άκη Πετρετζίκη, μας είχε στην αρχή να αναρωτιόμαστε αν υπάρχει κάποιο νέο ταλέντο, μέχρι που σιγά-σιγά αποκαλύφθηκε πως πρόκειται για τον «ψηλό» του Motocross!
Τελικά η Honda έντυσε με έναν ευφάνταστο τρόπο το διπλό άλμα της Africa Twin, στην πίστα Motocross του Άργους πράγμα για το οποίο ο Παναγιώτης Κουζής αξίζει πολλά συγχαρητήρια, καθώς το έφερε εις πέρας χωρίς καμιά δυσκολία και κυρίως χωρίς κανένα απρόοπτο! Παράλληλα ανέδειξε την μοτοσυκλέτα συνολικά, σε ένα κοινό που λίγο έως πολύ, θεωρεί πως οι μοτοσυκλέτες είναι εκείνα τα «σατανικά» κατασκευάσματα που προσφέρουν μονάχα κίνδυνο και τίποτα περισσότερο.
Αυτό βλέπουμε πως είναι το πραγματικό κέρδος της συγκεκριμένης ενέργειας, που αναδεικνύει την μοτοσυκλέτα συνολικά και όχι μονάχα την Africa Twin, φέρνοντας τον μοτοσυκλετισμό στο προσκήνιο. Στην Ελλάδα τέτοιες ενέργειες προς το ευρύ κοινό είναι σπάνιες κι έτσι όταν συμβαίνουν λειτουργούν θετικά προς όλους μας, αφαιρώντας λίγο από το πέπλο του φόβου και της δεισιδαιμονίας με την οποία αντιμετωπίζει ο ευρύς πληθυσμός την μεγάλη μας αγάπη, την μοτοσυκλέτα!
Πρώτη μέρα INTERMOT 2024: Η δεύτερη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας ξεκίνησε νέο κεφάλαιο
Εκκίνηση για την ετήσια διοργάνωσή της από εδώ και πέρα
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
5/12/2024
Η πρώτη μέρα της INTERMOT 2024 ξεκίνησε δυναμικά με αρκετές επισκέψεις παρόλο που η Έκθεση δεν έχει το μέγεθος και την αίγλη των προηγούμενων ετών. Με την Ducati να επιστρέφει στην INTERMOT μετά από έξι χρόνια, είναι και η μόνη από τις μεγάλες εταιρείες που την τιμήσαν με τον καλύτερο τρόπο, με το να κρατήσει δηλαδή ένα σημαντικό μοντέλο και να το αποκαλύψει εδώ, στην Γερμανία για πρώτη φορά.
Ταυτόχρονα βοηθά και εμάς να δικαιολογήσουμε το έξοδο της κάλυψης της Έκθεσης προσφέροντας κάτι νέο στους αναγνώστες, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα είχε υποβιβαστεί σε μία τοπική Έκθεση Μοτοσυκλέτας όπως όλες όσες συμβαίνουν διάσπαρτες στην Ευρώπη.
Στην μεγαλύτερη όμως αγορά μοτοσυκλέτας η Έκθεση έχει μία σημαντική θέση στον εμπορικό κόσμο, ιδιαίτερα από την στιγμή που υπάρχει τοπική βιομηχανία και όχι μόνο λιανική πώληση. Στην INTERMOT εκτός από τους μεγάλους κατασκευαστές υπάρχουν πολλές εταιρείες εξαρτημάτων και ανταλλακτικών που επιζητούν την επόμενη ευκαιρία, και σε αυτό το κομμάτι όμως είναι σημαντικά μικρότερη από το ένδοξο παρελθόν της. Αντικατοπτρίζοντας την πορεία της γερμανικής οικονομίας, το νέο ξεκίνημα της INTERMOT που ανακοινώθηκε φέτος, γίνεται με αργή εκκίνηση αλλά με στόχο να κάνει σίγουρα βήματα εμπρός, όπως τόνισαν στο ΜΟΤΟ, στελέχη της διοργανώτριας εταιρείας. Δεν υπάρχει και άλλο μέσο από την Ελλάδα, τουλάχιστον δεν έχουμε πετύχει κάποιο, για να μεταφέρει τον παλμό από την δεύτερη μεγαλύτερη Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Ευρώπης.
Οι μεγάλες εταιρείες έχουν όλες παρουσία, ελάχιστες από Κίνα, σε αντίθεση με την EICMA που είναι και η μεγαλύτερη Έκθεση Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, όπως και γενικά περιορισμένη είναι η παρουσία μικρότερων κατασκευαστών που δεν έχουν ήδη ισχυρή αντιπροσώπευση στην γερμανική αγορά ή δεν έχουν στοχευμένο κοινό με υποστήριξη για να φτάσουν σε αυτό. Για αυτό υπάρχει παρουσία της Horwin και της Zero που στηρίζονται στην ισχυρή τοπική αντιπροσωπεία και απουσιάζουν άλλοι μικροί κατασκευαστές που συνολικά έχουν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων.
Η Ducati λοιπόν έκανε την διαφορά με την στήριξη της INTERMOT να είναι ένας από τους λόγους αυτής της επιλογής αλλά όχι ο κυρίαρχος. Με τον τρόπο αυτό το νέο Multistrada V2, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα εδώ, εισπράττει το μεγάλο μερίδιο της προσοχής του κόσμου παρουσιαζόμενο σήμερα χωρίς κάτι άλλο στην επικαιρότητα και ταυτόχρονα σε μία πολύ βασική αγορά με ισχυρό τοπικό ανταγωνισμό. Αυτοί οι δύο λόγοι είναι κυρίαρχοι για την επιλογή των Ιταλών, παράλληλα με την στήριξη στην INTERMOT. Ας μην ξεχνάμε πως σχεδόν δέκα χρόνια πριν, από εδώ ξεκίνησαν την επικοινωνία των Scrambler και όχι στην Ιταλία. Μία εξαιρετικά σημαντική κίνηση στην ιστορία της Ducati είχε εκκίνηση εδώ, στην Γερμανία.
Συνομιλώντας με στελέχη της Γερμανικής αγοράς, τα πράγματα εδώ είναι δύσκολα και θα συνεχίσουν να είναι τουλάχιστον για την επόμενη χρονιά που το πολιτικό σκηνικό δεν θα είναι σταθερό. Κλυδωνισμός στην μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σημαίνει πως επηρεάζονται και οι υπόλοιποι, ιδιαίτερα στις κατηγορίες άνω των πεντακοσίων κυβικών γιατί δυσκολεύει την οικονομία κλίμακας, πάνω στην οποία βασίζονται οι μικρές αγορές που δεν μπορούν να στηρίξουν από μόνες τους το σύνολο των πωλήσεων που απαιτεί η εξέλιξη των ακριβών μοτοσυκλετών. Η Kawasaki για παράδειγμα στόχευσε την γερμανική αγορά για να βγάλει την ZX-4RR, μία ακριβή μοτοσυκλέτα που γυρίζει τον χρόνο 40 χρόνια πίσω και δεν γίνεται παρά να έρχεται κοντά σε τιμή με την αμέσως επόμενη κατηγορία. Αυτό από μόνο του την καθιστά μία δύσκολη κίνηση που μπορεί να πετύχει μόνο αν στηριχθεί από μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία. Οι 20-30 ακριβές μοτοσυκλέτες της μικρο-μεσαίας κατηγορίας που θα πωληθούν στην ελληνική αγορά δεν μπορούν να στηρίξουν την ύπαρξη του μοντέλου και το καλό είναι πως στην Γερμανία εξαντλήθηκαν όλα τα ZX και στις τρεις κατηγορίες φέτος αλλά και το ΄23. Αν δεν γινόταν αυτό δεν θα είχαμε ούτε supersport, ούτε superbike και αυτός είναι και άλλος ένας λόγος που το τι κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους δεν αποτυπώνει την εικόνα που έχει η πλειοψηφία στην Ευρώπη.
Θα συνεχίσουμε την περιήγησή μας στους διαδρόμους της INTERMOT για όλες τις λεπτομέρειες που υπάρχουν στις γωνιές των περιπτέρων.