Honda XR650R Baja1000: Φόρος τιμής φτιαγμένος από τα χέρια του Skyler Howes [Video]

Αποτίνοντας έτσι φόρο τιμής στην ιστορική XR και στον αγώνα Baja 1000
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

29/12/2025

Ο Skyler Howes, εργοστασιακός αναβάτης της Honda είναι από εκείνους που “λερώνουν” τα χέρια τους και “σκαλίζουν” τις μοτοσυκλέτες τους, ειδικότερα όσο συμμετείχε στους αγώνες σαν ιδιώτης, ενώ όταν έγινε εργοστασιακός αναβάτης η ενασχόλησή του αυτή δεν σταμάτησε, αλλά περιορίστηκε στις προσωπικές του μοτοσυκλέτες. Μία τέτοια περίπτωση αφορά και η παρακάτω ιστορία.

Μάλιστα, ένα κλασσικό μπουφάν Honda ήταν η σπίθα για το τελευταίο του δημιούργημα, με τον ίδιο να γράφει στα κοινωνικά δίκτυα “ Χρειάζομαι μια κλασική μοτοσυκλέτα για να ταιριάζει με αυτό το κλασικό μπουφάν. Ποια μοτοσυκλέτα να φτιάξω, μια XR650R ή μια CR500;”

Η XR650R κέρδισε την άτυπη αυτή δημοσκόπηση και ο Αμερικανός αποφάσισε να μην προδώσει το κοινό του. Το τελευταίο δημιούργημα του Skyler αποτελεί φόρο τιμής στον ιστορικό αγώνα Baja 1000, αναβιώνοντας παράλληλα και μία μοτοσυκλέτα που πρωταγωνίστησε στον συγκεκριμένο θεσμό για 7 συναπτά έτη (1999-2005).

 

XR650R

Η XR650R λοιπόν φέρει έναν υγρόψυκτο τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 644 κ.εκ., που αποδίδει υπό κανονικές συνθήκες 45 ίππους. Όμως οι άνθρωποι της Honda έκαναν τα μαγικά τους και η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα αποδίδει 67 ίππους, με την τελική της να περιορίζεται στα 170 χλμ/ώρα.

Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, με τις διαδρομές των αναρτήσεων να βρίσκονται στα 280 mm μπροστά και στα 300 mm πίσω, με το ύψος της σέλας να είναι στα 940 mm και το βάρος χωρίς υγρά στα 127 κιλά.

 Η κατασκευή μιας XR650R Baja 1000 ήταν η ιδανική επιλογή για έναν εργοστασιακό αναβάτη της Honda όπως ο Skyler Howes, την στιγμή μάλιστα που υπάρχει η πρόσβαση στον 11 φορές πρωταθλητή του Baja 1000, Johnny Campbell.

Η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιήθηκε ως βάση είναι μία XR650R του 2002, που ήταν σε άριστη κατάσταση και ανήκε στον φίλο του Skyler, Brett Stevens. Από εκεί και πέρα, την κατασκευή της ανέλαβαν οι Skyler, Johnny και μερικοί άλλοι βετεράνοι αγώνων της Honda.

650

Στο επίκεντρό της βρίσκεται ένας ελαφρώς τροποποιημένος κινητήρας XR650R που φέρει σύστημα εξάτμισης Pro Circuit T4. Στο εσωτερικό της μοτοσυκλέτας βρίσκουμε εκκεντροφόρο Stage2 HotCam, ενώ στην εισαγωγή ένα φίλτρο Twin Air.

Η ανάρτηση παραμένει πιστή στην εποχή. Η μοτοσυκλέτα διατηρεί τα τυπικά συμβατικά πιρούνια 46 mm, αλλά στο πίσω μέρος ο Skyler χρησιμοποιεί ένα αμορτισέρ που προέρχεται από Honda CR500, με μεγαλύτερη αντοχή στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται από την συνεχή καταπόνηση. Η Precision Concepts, με μακρά πορεία στον χώρο, ανέλαβε τη ρύθμιση, δίνοντας στη μοτοσυκλέτα τις ίδιες ρυθμίσεις και τα ίδια εσωτερικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούσαν οι αναβάτες πριν από δύο δεκαετίες.

XR650R

Στο τιμόνι συναντάμε BRP τιμονόπλακα που συνδυάζεται με σταμπιλιζατέρ τιμονιού Scotts. Το ντεπόζιτο είναι αυξημένης χωρητικότητας και χωρά 12 λίτρα καυσίμου, το τιμόνι προέρχεται από την Renthal, ενώ οι τροχοί είναι φυσικά διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω είναι κάπως δευτερεύοντα, καθώς το χαρακτηριστικό που κλέβει την παράσταση είναι οι διπλοί προβολείς που φέρει η μοτοσυκλέτα, μάλιστα δεν πρόκειται αντίγραφα, αλλά για τους αυθεντικούς, που δόθηκαν στον Skyler από τον ίδιο τον Johnny Campbell.

XR650R

Από αισθητική άποψη, ο Skyler διατήρησε τα πράγματα απλά, ακολουθώντας την τότε εποχή με ένα σετ γραφικά, ενώ τα πλαστικά και τα καλώδια παραμένουν γνήσια της Honda.

Ο Skyler δήλωσε “Πολλοί λένε ότι η XR650R είναι μία από τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Δεν έχουν άδικο. Είναι μεγάλη, στιβαρή και τέλεια για την έρημο - καταβροχθίζει τα πάντα. Αν θέλετε να την οδηγήσετε σε μονοπάτια, είναι λίγο βαριά. Αλλά για την έρημο είναι φοβερή”.

Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες off-road μπορεί να είναι ελαφρύτερες, ταχύτερες και ευκολότερες στην οδήγηση, αλλά η τεράστια κληρονομιά της 650R μιλά από μόνη της. Ακούστε τον ήχο της και δείτε την εμβληματική XR650R στο παρακάτω βίντεο.

 

ΕΛΜΟΤΟ: Τέσσερα προβληματικά σημεία στον νέο ΚΟΚ

H Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία καταθέτει τη θέση της για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
elmoto
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

6/4/2026

Τον περασμένο Ιούνιο ο Νόμος 5209/2025 μας σύστησε τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με αρκετές αλλαγές και βασικό γνώμονα την αυστηροποίηση των ποινών για τους παραβάτες.

Η Ελληνική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (ΕΛΜΟΤΟ) σε συνεργασία με τον νομικό της σύμβουλο, Θεόδωρο Γαζούλη, και τον σύμβουλό της σε θέματα οδικής ασφάλειας, Θανάση Χούντρα, παίρνει θέση με ένα δελτίο Τύπου στο οποίο σχολιάζει τα σημεία που θεωρεί προβληματικά και κάνει τις ανάλογες αντιπροτάσεις.

Προκύπτουν τέσσερα θέματα στα οποία η ΕΛΜΟΤΟ δηλώνει πως “αντιτάσσεται σθεναρά”:

1. Στις άδικες κυρώσεις του ΚΟΚ (πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες) για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο, όταν εμφανώς δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).

2. Στις μη ρεαλιστικές ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες. Στην πράξη ο νέος ΚΟΚ μας κάνει παραβάτες “με το ζόρι” αγνοώντας ότι το δίκυκλο συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, όπως αποδεικνύουν σοβαρές έρευνες.

3. Στις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.

4. Στην απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες. Αναφερόμαστε στην αφαίρεση της δυνατότητας αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

elmoto

ΘΕΜΑ 1 - Κυρώσεις του ΚΟΚ, άρθρο 38 που ορίζει πρόστιμο 75€ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 20 ημέρες για στάθμευση δίκυκλου σε πεζοδρόμιο.

Όσον αφορά στο πρώτο σημείο, η λογική της ΕΛΜΟΤΟ είναι φυσικότατη και εκφράζει αυτό που σκεφτόμαστε όλοι οι μοτοσυκλετιστές επί του θέματος. Περιγράφει μια “άστοχη προσέγγιση” από πλευράς νομοθέτη που βάλλει επί του συνόλου με αφορμή μια μερίδα μοτοσυκλετιστών που όντως δημιουργεί πρόβλημα.

Η πρότασή της είναι προφανώς να επιτρέπεται η στάθμευση μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια, υπό την προϋπόθεση να μην ενοχλεί τη διέλευση πεζών και να μην κλείνει τις διαγραμμίσεις κίνησης τυφλών και τις ράμπες ΑΜΕΑ. Επιπλέον, τονίζει ένα παράδοξο που δημιουργείται, καθώς ο ίδιος ΚΟΚ επιτρέπει τη χρήση του πεζοδρομίου από ποδήλατα και Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ), παρότι αυτά είναι συγκρίσιμα με μοτοσυκλέτα σε επίπεδο όγκου που απασχολούν στο πεζοδρόμιο.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ: Χρειάζεται διαμόρφωση και διευκρίνηση ώστε να αρθούν οι προφανείς αδικίες, οπότε όλα τα δίκυκλα, ποδήλατα μοτοσυκλέτες και ΕΠΗΟ, να έχουν την ίδια δυνατότητα χρήσης των πεζοδρομίων για τη στάθμευσή τους.

Με δεδομένο πάντα ότι η στάθμευσή τους δεν συνεπάγεται παρακώλυση των πεζών (ούτε βρίσκεται φυσικά σε διάδρομο τυφλών, ράμπα ΑΜΕΑ κλπ.).

diithisi

ΘΕΜΑ 2 - Ρυθμίσεις για την διήθηση δίκυκλων, η παράβαση των οποίων συνεπάγεται πρόστιμο 30€ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 10 ημέρες.

Η κίνηση των δικύκλων μεταξύ λωρίδων (διήθηση) νομιμοποιήθηκε για πρώτη φορά με αυτήν την αναθεώρηση του ΚΟΚ και την επιτρέπει μόνο όταν “η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου (πρακτικά, σε ακινητοποιημένη ή πολύ αργή κυκλοφορία)”.

Το πρώτο σημείο ασάφειας είναι ξεκάθαρο από τη διατύπωση: πόση είναι η “πολύ αργή” ταχύτητα; Στις προηγμένες χώρες που έχουν νομοθετήσει επί της διήθησης εδώ και δεκαετίες, ο ορισμός είναι σαφής και μπορεί να οριστεί αριθμητικά με σαφήνεια βάσει της ταχύτητας των αυτοκινήτων στον δρόμο.

Η ΕΛΜΟΤΟ τονίζει πως η διήθηση είναι πιο επικίνδυνη ανάμεσα σε σταματημένα οχήματα, γιατί τότε είναι που ανοίγουν πόρτες και τότε είναι που εμφανίζονται πεζοί από το πουθενά διασχίζοντας δρόμους μακριά από διαβάσεις απλά γιατί προέκυψε η ευκαιρία με όλα τα αυτοκίνητα ακινητοποιημένα.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ:

Να γίνει αναδιατύπωση σχετικά με τη διήθηση στα επίμαχα θέματα, ταχύτητας και συνθηκών:

Η διήθηση επιτρέπεται μόνο όταν η κυκλοφορία είναι πυκνή, τα οχήματα καταλαμβάνουν ολόκληρο το οδόστρωμα και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου.

Η ταχύτητα του δικύκλου δεν υπερβαίνει τα +20 χλμ./ώρα (επιπλέον) της ταχύτητας (η οποία θα είναι μικρή, δηλαδή έως 20 χλμ./ώρα) των οχημάτων στα οποία πραγματοποιεί τη διήθηση.

Οι οδηγοί πρέπει να έχουν αναμμένα τα φώτα διασταύρωσης, να παραχωρούν προτεραιότητα, να τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από άλλα οχήματα, να μειώνουν ταχύτητα και να ακινητοποιούνται αν χρειάζεται για αποφυγή κινδύνου.

Συμπληρωματικά και για λόγους ασφαλείας, θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει και ότι:

Με ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να γίνεται μεταξύ στοίχου αυτοκινήτων και πεζοδρομίων για ενδεχόμενες κακοτεχνίες των δρόμων, φρεάτια κλπ.

Απαγορεύεται η διήθηση σε οδούς έξω από σχολικές μονάδες και επί σημασμένων διαβάσεων πεζών όπου οι πεζοί έχουν προτεραιότητα.

Θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με υποχρεωτική στάση (STOP) όταν διασχίζουν διασταυρώσεις οδών όπου τα ακινητοποιημένα οχήματα έχουν αφήσει χώρο ώστε να μην μπλοκάρουν τη διασταύρωση.

cameras

ΘΕΜΑ 3 - Σχετικά με τις δρακόντειες κυρώσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας (το οποίο ο νέος ΚΟΚ μειώνει κατά 40% στις πόλεις) έστω και για 5 χλμ./ώρα.

Ένα από τα πιο καυτά θέματα του νέου ΚΟΚ, ειδικά σε συνδυασμό με τις νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση. Για την ΕΛΜΟΤΟ ένα πρόβλημα είναι πως η ακριβής τήρηση των ορίων ταχύτητας σημαίνει πως οι οδηγοί όλων των οχημάτων θα πρέπει να έχουν διαρκώς το βλέμμα στα όργανα – ώστε να μην εγκληματήσουν κινούμενοι με 31 km/h σε ζώνη των 30 – με αποτέλεσμα να αποσπάται συχνότερα η προσοχή τους από την οδήγηση.

Επιπλέον θέτει ένα θέμα με την ακρίβεια των οργάνων και το τι ακριβώς θα τιμωρείται, όταν συχνά το σφάλμα ενός κοντέρ ή ενός ραντάρ μπορεί να είναι μεγαλύτερο της υπέρβασης του ορίου για την οποία τιμωρείται κάποιος.

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ:

Καθώς δεν ορίζεται ρητά κάποιο όριο «ανοχής» στον νέο ΚΟΚ, να αναφερθεί ότι για την επιβολή προστίμου θα υπολογίζονται οι ενδεχόμενες αποκλίσεις των οργάνων μέτρησης και άλλων συνθηκών που επηρεάζουν την ακρίβεια της μέτρησης, ΑΛΛΑ μέχρι του ποσοστού 10% ή των 1Οχλμ/ώρα, ό,τι από τα δύο είναι ευνοϊκότερο για τον οδηγό.

Αυτό «επιτρέπει» τα μικρά και ακούσια λάθη, δίνει αίσθηση δικαίου και ταυτόχρονα κάνει αποδεκτή την αυστηροποίηση των μεγαλύτερων αποκλίσεων, που το πιθανότερο να γίνονται με επίγνωση από τον οδηγό.

Υπογραμμίζουμε ότι τα όρια ταχύτητας πρέπει να είναι εύλογα.

gavel

ΘΕΜΑ 4 - Απουσία κατάλληλης δικαστικής προστασίας για τους οδηγούς και τους αναβάτες, καθώς αφαιρέθηκε η δυνατότητα αμφισβήτησης της παράβασης σε πταισματοδικείο (δυνατότητα που υπήρχε παλαιότερα).

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο-πολύ ξεκάθαρα. Το Σύνταγμα της χώρας, αλλά και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζουν πως δικαίωμα δικαστικής προστασίας πρέπει να υπάρχει σε κάθε περίπτωση και για όλους.

Επίσης υπάρχει και το Δίκαιο της ανάγκης με βάση το οποίο όταν διακυβεύεται η ανθρώπινη ζωή επιτρέπονται παραβάσεις του ΚΟΚ (υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παράνομη στάθμευση κλπ.).

Η πρόταση της ΕΛΜΟΤΟ: Ναι στη δικαστική προστασία που υπήρχε παλαιότερα, με βελτιώσεις.

Ετικέτες