Χρόνια πολλά στον “Fast Freddie"!

Γενέθλια για τον βασιλιά της δεκαετίας του ‘80
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/12/2017

Σαν σήμερα, 20 Δεκεμβρίου 1961, γεννήθηκε ο Freddie Spencer ή "Fast Freddie", όπως άρχισαν να τον αποκαλούν οι οπαδοί των MotoGP, στο Shreveport της Louisiana. Ο Spencer αγαπά πολύ την Ελλάδα για τις διακοπές του και οι αναγνώστες του MOTO, θα θυμούνται πως τα τελευταία δύο χρόνια μας έχει δοθεί τρεις φορές η ευκαιρία, να οδηγήσουμε μαζί του σε δρόμο και πίστα!

θυμηθείτε:

Δοκιμάζουμε στην Πορτογαλία τα νέα Bridgestone με πλοηγό τον Freddie Spencer!

Οδηγούμε στο Portimao Honda CBR1000RR & CBR1000RR SP

O Freddie Spencer στέλνει χαιρετίσματα στο MRCG, την μεγάλη ελληνική ομάδα Restoring & Customizing όπως και φέτος, εδώ, αδυνατισμένος από την υποχρεωτική δίετα της χορτοφάγου συντρόφου του -όπως τόνισε με μία αψάδα πίκρας-

Ο Spencer αυτή την στιγμή διοργανώνει μαθήματα ασφαλούς οδήγησης με έδρα την Ν. Γαλλία, ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, και παράλληλα τελεί πρεσβευτής εταιρικής παρουσίας για αρκετούς κατασκευαστές, όπως η Bridgestone και η Honda. Αποσύρθηκε επίσημα από την αγωνιστική δράση το 1996 και πλέον συζεί με την νεότερη κατά σχεδόν είκοσι χρόνια γραμματέα του, αν και σε όλη την πορεία της καριέρας του προσπαθούσε να μην δίνει αναφορές για την προσωπική του ζωή.

Ο Freddie Spencer ξεκίνησε να οδηγεί τεσσάρων χρονών και πήρε μέρος στον πρώτο του αγώνα ένα χρόνο μετά, ενώ μέχρι τα 11 μετρούσε ήδη μία σειρά από πρωταθλήματα σε dirt track αγώνες στο Τέξας και την Λουισιάνα. Σιγά – σιγά πέρασε στους αγώνες ταχύτητας και μόλις το ’79 κέρδισε τον πρώτο του αγώνα και αμέσως μετά έκλεψε κυριολεκτικά το πρωτάθλημα των 250 από τον Eddie Lawson! Εκείνη η σεζόν ήταν καθοριστική, καθώς δοκίμασε και τις superbike, αποφασίζοντας πλέον τον τρόπο που ήθελε να κινηθεί η καριέρα του. Η νίκη του με Kawasaki τον έκανε τον νεαρότερο πρωταθλητή στην ιστορία  του αμερικάνικου Superbike, ήταν μόλις 18,8 ετών.

Η Honda αμέσως του έδωσε την ευκαιρία την επόμενη χρονιά να αγωνιστεί μαζί της και ο Spencer ανταπέδωσε με μία νίκη, ενώ την ίδια χρονιά θα νικούσε τους θρύλους Barry Sheene και Kenny Roberts ξεχωρίζοντας μία για πάντα, παρόλο που εκείνη την χρονιά τερμάτισε τρίτος. Πλέον θεωρείται πως οι μάχες του με τον Lawson το ΄81 έφεραν τον κόσμο στο άθλημα και ευθύνονται για την απήχησή του σε πιο ευρύ κοινό. Ήδη όμως από το ’81 ο Spencer δοκίμαζε τους αγώνες στην Ευρώπη, ενώ συμμετείχε στην εξέλιξη της NR500, οπότε το ’82 φυσικά και υπέγραψε για να αγωνιστεί στα GP. Στην διάρκεια της καριέρας του ο Spencer θα κέρδιζε τρία παγκόσμια πρωταθλήματα και το ’85 θα κατάφερνε κάτι απλά εξωπραγματικό, θα κέρδιζε ταυτόχρονα τους τίτλους στα 250 και 500!

 

 

 

φωτογραφία από την αποστολή του MOTO στην παγκόσμια παρουσίαση της νέας Honda Fireblade CBR1000RR, όπου ο Spencer απόλαυσε ιδιαίτερα...

Θα θυμίσουμε κάτι που έχουμε γράψει λίγο καιρό πριν. Ο Freddie Spencer, ο άνθρωπος που δάμασε ατίθασες μοτοσυκλέτες, δηλώνει πλέον υποστηρικτής των ηλεκτρονικών, τινάσσοντας θεωρίες «αγωνιστών του internet» για περιορισμένη απόλαυση κτλ.. Απλά θεωρεί πως η αγωνιστική εκμάθηση, σε πίστα και όχι σε δρόμο, θα πρέπει να ξεκινά με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα και ο αναβάτης να συνεχίζει στις ιπποδυνάμεις των 200 και βάλε αλόγων, με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά.

Χρόνια Πολλά στον "Fast Freddie" λοιπόν, τον θρύλο μίας τόσο σημαντικής δεκαετίας για τους αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο!

Ετικέτες

Κ. Κυρανάκης για κυκλοφοριακό χάος Αθήνας – “Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους”!

Προκλητικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών - Προτείνει στους κατοίκους να φύγουν για να λυθεί το πρόβλημα
Kiranakis Kifisos
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Αποκέντρωση πρότεινε αστειευόμενος ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης για να λυθεί το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην Αθήνα και τους γύρω δήμους.  

"Οι δρόμοι είναι γεμάτοι, τα λεωφορεία είναι γεμάτα, το μετρό είναι γεμάτο, ο ηλεκτρικός είναι γεμάτος, τα σπίτια είναι γεμάτα. Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους", απάντησε χθες, 1η Νοεμβρίου ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών στην πρωινή εκπομπή "ACTION ΤΩΡΑ" του τηλεοπτικού σταθμού Action 24 σε ερώτηση για το αν το υπουργείο θα κάνει κάνει για να αντιμετωπίσει το χάος της Αθήνας, έχοντας προτείνει λίγο νωρίτερα και την αποκέντρωση ως μέτρο για να αδειάσουν οι δρόμοι, ώστε να γίνει χώρος για τους... τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα σε μεγαλύτερους αριθμούς και αυτή την περίοδο επειδή η χώρα προωθεί τον τουρισμό όλον τον χρόνο. 

Συνέχισε μάλιστα να εκφράζεται ως στέλεχος του Υπουργείου Τουρισμού και πρόσθεσε ότι ο Υπουργός Μεταφορών δεν είναι ικανός από μόνος του να επιβάλλει ποιοι θα έρθουν στην πόλη για να εργαστούν ή πόσο τουρισμό θα έχει αποφεύγοντας να πει κάτι για την τραγική κατάσταση που επικρατεί τις ώρες αιχμής και στους δρόμους των δήμων που βρίσκονται γύρω από εκείνον της Αθήνας. Πρόσθεσε επίσης ότι ο τουρισμός είναι πηγή εσόδων για την οικονομία της χώρας με… “αρνητικές συνέπειες” το κυκλοφοριακό και το οικιστικό ζήτημα.

kiranakis

Αναφορικά με τα μέτρα που θα πάρει το υπουργείο του ο κ. Κυρανάκης υποσχέθηκε ανανεώσεις σε συρμούς μετρό και ηλεκτρικού με στόχο την αύξηση της συχνότητας και τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετούνται, ενώ όταν ερωτήθηκε για το ζήτημα της λεωφόρου Κηφισού απάντησε πως ήδη “μετράμε με drone πόσα φορτηγά κυκλοφορούν και τι χώρο πιάνουν στον Κηφισό μεταξύ 7 και 10 το πρωί, για να δούμε πόσο επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα” καθώς εξετάζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων το συγκεκριμένο τρίωρο. Για μέτρα που θα επηρέαζαν άμεσα τους οδηγούς αυτοκινήτου και θα τους ανάγκαζαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και να σκεφτούν εναλλακτικούς τρόπους ούτε λόγος σοβαρός.

Υπό συζήτηση λοιπόν το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί, καθώς εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, ο οποίος ωστόσο παραδέχτηκε την ανεπάρκεια του μέτρου που εξετάζεται λέγοντας ότι πάλι θα υπάρχει κυκλοφοριακό χάος, ακόμη περισσότερο μετά τη λήξη του τρίωρου. Είπε επίσης και για το έξτρα κόστος που θα έχει αυτό για τους πολίτες λόγω του επιπλέον προσωπικού που ενδέχεται να προσλάβει μια επιχείρηση για να εργάζεται νωρίτερα, ενώ και εδώ επέλεξε να κοστολογήσει αντίστοιχα την οικονομική ζημιά που γίνεται ήδη σε επίπεδο χαμένων ωρών και άσκοπης κατανάλωσης καυσίμων όπως και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών.