Η Alta Motors έβαλε προσωρινά λουκέτο!

Αβέβαιο το μέλλον της εταιρείας
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/10/2018

Από το κακό στο χειρότερο εξελίσσονται τα πράγματα για την αμερικάνικη κατασκευάστρια ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Alta Motors, πρίν καλά-καλά κλείσει μια δεκαετία στο ενεργητικό της.

Τα πράγματα ξεκίνησαν να χωλαίνουν από τη στιγμή που ήρθε το διαζύγιο της με την Harley Davidson, μιας συνεργασίας που είχαν ξεκινήσει για τη κατασκευή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με το λογότυπο της Harley, που όμως έληξε απότομα και πολύ νωρίς. Ο λόγος ήταν πως η Alta ζήτησε περισσότερα κονδύλια για την ανάπτυξη μοτοσυκλετών, με αποτέλεσμα να ωθήσει τη Harley στο να σκεφτεί και εν τέλει να δημιουργήσει ένα δικό της τμήμα έρευνας και εξέλιξης ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, καθώς πλέον το μέγεθος της επένδυσης σε εξωτερικό συνεργάτη ήταν δυσανάλογο κι έτσι προτίμησαν τα κεφάλαια αυτά να μένουν εντός εργοστασίου.

Με την Alta να μένει χωρίς επενδυτές επί της ουσίας, ξεκίνησε μία αναζήτηση προς ανεύρεση κεφαλαίων αλλά και το ενδεχόμενο της πλήρης εξαγοράς της. Οι προτάσεις για την εξαγορά της ξεκίνησαν να έρχονται πρώτες, όμως η ίδια εταιρεία δεν τις δέχτηκε. Συγκεκριμένα έχοντας ήδη ένα δίκτυο 70 σημείων πώλησης που προωθούσαν τα χωμάτινα μοντέλα της και σε συνάρτηση με τις 1.000 πωλήσεις που σημείωσε φέτος, βάζοντάς τες σε τιμή κόστους, οι ιδιοκτήτες κατάφεραν να κρατήσουν την εταιρεία καλύπτοντας τα λειτουργικά έξοδα χωρίς να την πουλήσουν. Στην απόφαση αυτή βοήθησε και το ύψος των πωλήσεων –ασχέτως αν πουλήθηκαν στο κόστος- καθώς έγινε διακριτό πως υπάρχει κοινό που ενδιαφέρεται για την αγορά των μοτοσυκλετών της.

Βέβαια, αυτό την έφερε στη κατάσταση που βρίσκεται τώρα κλείνοντας ολοκληρωτικά, καθώς δεν κατάφερε να βρει κάποιον επενδυτή κι άφησε τους εργαζομένους της άνεργους. Με αυτή τη κίνηση όμως, κατάφερε να κερδίσει λίγο χρόνο παγώνοντας τα πάγια έξοδα και να καταστρώσει σχέδια ανάκαμψης και προσέλκυσης νέων επενδυτών βασιζόμενη στη πορεία των πωλήσεων της φέτος. Το αν θα δούμε την Alta Motors να επανακάμπτει από τη κρίση που περνάει αυτή τη στιγμή παραμένει ακόμα άγνωστο, ενώ όσον αφορά την μοίρα των εργαζομένων σε περίπτωση που ξανανοίξει είναι πως πιθανότατα θα επιστρέψουν, αν δεν τους έχει προσλάβει το νέο τμήμα της έρευνα και εξέλιξης της Harley Davidson που βρίσκεται σχεδόν δίπλα τους...

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες