Η Honda φτιάχνει εργοστάσιο παραγωγής μοτοσυκλετών στην Τουρκία

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα θα είναι 100.000 μοτοσυκλέτες
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/8/2025

Η Honda Turkiye A.S. (HTR) αποφάσισε να ιδρύσει ένα νέο εργοστάσιο μοτοσυκλετών στην Aliaga της Σμύρνης, με στόχο την υποστήριξη της ανάπτυξης της τοπικής αγοράς μοτοσυκλετών και την ενίσχυση των παγκόσμιων πωλήσεων.

Τα τελευταία πέντε χρόνια σημειώνεται σημαντική ανάπτυξη της τουρκικής αγοράς μοτοσυκλετών. Ως αποτέλεσμα, η Honda Τουρκίας σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2024, φτάνοντας τις 162.000 μοτοσυκλέτες. Εννοείται πως μιλάμε για δίκυκλα μικρού κυβισμού, όμως με δεδομένο πως όλη η αγορά της Ελλάδας είναι περίπου 80.000 μονάδες και το μεγαλύτερο ποσοστό της είναι σκούτερ και μοτοσυκλέτες έως 500 κυβικά, αντιλαμβάνεται κανείς την δυναμική που κρύβει το νούμερο της προηγούμενης πρότασης...

Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2026. Αρχικά, το εργοστάσιο θα λειτουργεί με ετήσια παραγωγική ικανότητα 100.000 μοτοσυκλετών, με σχέδια να αυξηθεί η παραγωγική ικανότητα σε 200.000 μονάδες στο μέλλον. Το συνολικό ποσό της επένδυσης για τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό ανέρχεται σε περίπου 17,5 εκατομμύρια ευρώ. Το εργοστάσιο αναμένεται να δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης για περίπου 300 άτομα.

Στο πρώτο στάδιο μιλάμε για μέθοδο knock-down δηλαδή την γνωστή λειτουργία Complete Knocked Down (CKD) κατά την οποία απλά συναρμολογείται το τελικό μοντέλο από λίγα κομμάτια που έχουν δημιουργηθεί σε άλλο εργοστάσιο με σκοπό να προσπεράσουν τις όποιες φορολογικές επιβαρύνσεις επιβάλλει ένα κράτος που έχει μεγάλη αγορά για να μπορεί να ζητήσει να φτιαχτεί εγχώριο εργοστάσιο.

Η μέθοδος CKD είναι όμως το πρώτο βήμα που θα ακολουθήσει η Honda και ο μόνος σωστός τρόπος να ξεκινήσει από την στιγμή που δεν έχει στηθεί δίκτυο προμηθευτών. Αυτό θα αρχίσει να δημιουργείται μόλις ξεκινήσει και η γραμμή παραγωγής και σταδιακά μειώνει τα αντικείμενα μέσα στην... κούτα του CKD! 

Με αυτή τη νέα επένδυση, η Honda Τουρκίας στοχεύει να ενισχύσει σε δεύτερο στάδιο τις τοπικές παραγωγικές δραστηριότητες και να συμβάλει στην ανάπτυξη της βιομηχανίας μοτοσυκλετών στην Τουρκία, κυρίως στα μοντέλα που χρειάζονται εκεί αλλά και στις γύρω ασιατικές αγορές που επίσης μεγαλώνουν με γρήγορο ρυθμό.
 

 

Για την Ελλάδα μεγάλη ευκαιρία θα είναι αν αρχίσουν να φτιάχνουν παπιά, γιατί τα παπιά της Honda που έρχονται εδώ σε εμάς είναι από Μαλαισία και Ινδονησία και έχουν αυξημένο κόστος, όχι μόνο για την μεταφορά τους αλλά και για τις μετατροπές που έπειτα χρειάζονται για να μπορούν να κυκλοφορούν εδώ.

 

Ετικέτες

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες