Η Μινεσότα γίνεται η έκτη πολιτεία των Η.Π.Α. που νομιμοποιεί τη διήθηση

Ιστορικής σημασίας απόφαση, που αναμένεται να μπει σε εφαρμογή την 1η Ιουλίου του 2025
motomagΗ.Π.Α. – Η Μινεσότα γίνεται η έκτη πολιτεία που περνά νόμο για την διήθηση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

28/5/2024

Αν και μέχρι πρότινος η Μινεσότα ανήκε στις πολιτείες που απαγόρευαν την διήθηση, με ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο που υπεγράφη από τον Κυβερνήτη Tim Walz, η πολιτεία των βόρειων μεσοδυτικών Η.Π.Α. γίνεται η έκτη από τις 50 πολιτείες που νομιμοποιεί την διήθηση.

Την αρχή είχε κάνει η Καλιφόρνια το 2016, με τις Γιούτα, Μοντάνα, Αριζόνα και Κολοράντο να ακολουθούν. Τώρα, στον κατάλογο έρχεται να προστεθεί και η Μινεσότα, η οποία μέχρι πρότινος είχε νόμο που απαγόρευε την διήθηση, ενώ από την 1η Ιουλίου του 2025 αυτό αναμένεται να αλλάξει. Όπως γνωρίζουμε, η κάθε πολιτεία στην Αμερική είναι κάπως σαν ξεχωριστό κράτος, επομένως ορισμένες χώρες δεν έχουν ασχοληθεί καν με την διήθηση, όπως η Βόρεια Καρολίνα, το Τέξας, η Δυτική Βιρτζίνια κ.α., ενώ άλλες όπως το Κολοράντο, η Αλαμπάμα, η Αλάσκα ανήκαν μέχρι πρότινος στην ομάδα της Μινεσότα, απαγορεύοντας ρητά κάθε είδους διήθηση.

Η.Π.Α. – Η Μινεσότα γίνεται η έκτη πολιτεία που περνά νόμο για την διήθηση

Η νέα δυνατότητα που δίνεται στους μοτοσυκλετιστές με τη νομιμοποίηση της διήθησης, ανάμεσα σε αργά κινούμενα ή σταματημένα οχήματα, έχει ως στόχο να αυξήσει την ασφάλειά τους. Παράλληλα, μετά το Κολοράντο -το οποίο επίσης ανήκε στις πολιτείες που απαγόρευαν την διήθηση μέχρι αρκετά πρόσφατα- η Μινεσότα αποτελεί μία ακόμα νίκη της American Motorcyclist Association, η οποία πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς θεωρεί ότι αποτελεί σημείο-κλειδί για την ασφαλέστερη συνύπαρξη των μοτοσυκλετών με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Η.Π.Α. – Η Μινεσότα γίνεται η έκτη πολιτεία που περνά νόμο για την διήθηση

Ο εν λόγω νόμος ήρθε στα πλαίσια ενός συμπληρωματικού νομοσχεδίου για τον προϋπολογισμό, ο οποίος επηρέασε μεταξύ άλλων και το Υπουργείο Μεταφορών της Μινεσότα. Σύμφωνα με την τροπολογία των Γερουσιαστή Scott Dibble και τα μέλη της Βουλής των Αντιπροσώπων Frank Hornstein, Brad Tabke και Erin Koegel, οι μοτοσυκλετιστές που κάνουν διήθηση δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 25 μ.α.ω. (40 χ.α.ω.), ενώ ταυτόχρονα η ταχύτητα δεν μπορεί να ξεπερνά τα 15 μ.α.ω (24 χ.α.ω.) σε σχέση με την ταχύτητα που κινούνται οι υπόλοιποι χρήστες της λωρίδας.

Εκτός όμως από τις υποχρεώσεις των μοτοσυκλετιστών, το νομοσχέδιο προβλέπει και ποινές για τους οδηγούς των αυτοκινήτων. Αν και στη Ελλάδα δεν το έχουμε τόσο συχνά, στην Αμερική είναι σύνηθες ορισμένοι οδηγοί να επιχειρούν σκοπίμως να ανακόψουν την πορεία της μοτοσυκλέτας, κάνοντας απότομη κίνηση και κλείνοντάς της τον δρόμο. Κάτι τέτοιο, όπως καταλαβαίνουμε όλοι όσοι οδηγούμε μοτοσυκλέτα ενέχει τεράστιο κίνδυνο και αυξάνει κατά πολύ τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος. Γι’ αυτό λοιπόν και η συμπερίληψη των οδηγών, οι οποίοι σύμφωνα με άρθρο εντός του νομοσχεδίου, απαγορεύεται να αποπειραθούν να ανακόψουν εσκεμμένα την πορεία μίας μοτοσυκλέτας, όταν αυτή προβαίνει σε διήθηση.

Η.Π.Α. – Η Μινεσότα γίνεται η έκτη πολιτεία που περνά νόμο για την διήθηση

Πέρα από τις 6 πολιτείες με νόμους που πλαισιώνουν την διήθηση, οι υπόλοιπες είτε δεν έχουν κάποιο νόμο, αφήνοντας την εκάστοτε περίπτωση στην κρίση των αρχών, είτε οι νόμοι τους είναι απαγορευτικοί. Συνολικά, 12 πολιτείες δεν αναφέρουν πουθενά στον Κ.Ο.Κ τους κάτι για τη διήθηση, ενώ 34 ακόμα -από τις 50 πολιτείες- απαγορεύουν ρητά την οδήγηση μοτοσυκλέτας ανάμεσα στα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της πρωτεύουσας, Ουάσινγκτον. Μακρύς ο δρόμος ακόμα, λοιπόν, που όμως όπως φαίνεται έχει αρχίσει να στρώνεται στην αντίπερα πλευρά του ατλαντικού.

Όσο για εμάς εδώ στην Ελλάδα η διήθηση είναι ακόμα παράνομη, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες χώρες (και πολιτείες στην περίπτωση των Η.Π.Α.) να την νομιμοποιούν, και ελπίζουμε να δούμε στο άμεσο μέλλον ανάλογες διατάξεις και στον δικό μας Κ.Ο.Κ.

Aprilia Racing MotoGP και Monster Energy ανακοίνωσαν πολυετή συνεργασία από το 2026

Ξεκινάει επίσημα από το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello
Aprilia Monster Energy
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η συμφωνία προβλέπει πως η Monster Energy θα αποτελέσει βασικό χορηγό της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia από το 2026, ενώ από το 2027 θα αναβαθμιστεί με το brand να εμφανίζεται και στο όνομα της ομάδας.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας, το χαρακτηριστικό λογότυπο της Monster Energy θα εμφανίζεται στις εργοστασιακές RS-GP, στις αγωνιστικές φόρμες των αναβατών και στα υπόλοιπα βασικά στοιχεία της ομάδας.

Η Aprilia Racing χαρακτηρίζει τη συμφωνία ως ένα σημαντικό στρατηγικό βήμα για το αγωνιστικό της πρόγραμμα σε μια περίοδο όπου η ομάδα βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. Μάλιστα υπογραμμίζει ότι πρόκειται για τον πρώτο title sponsor στην ιστορία της εργοστασιακής της ομάδας στα MotoGP.

Aprilia Monster Energy

Η ιταλική εταιρεία από το Noale σημειώνει πως η συνεργασία με έναν παγκόσμιο συνεργάτη όπως η Monster Energy ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων μοτοσυκλέτας.

Aprilia Monster Energy

Συνεχής αγωνιστική άνοδος για την Aprilia

Η ανακοίνωση της συνεργασίας έρχεται σε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη αγωνιστική περίοδο για την Aprilia Racing.

Aprilia Monster Energy

Το 2025 αποτέλεσε την πιο επιτυχημένη σεζόν της ιστορίας της στα MotoGP, με τις περισσότερες νίκες σε μία χρονιά, την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα αναβατών με τον Marco Bezzecchi και τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Aprilia Monster Energy

Η ανοδική πορεία συνεχίζεται και το 2026, με την Aprilia να έχει κατακτήσει τις τρεις πρώτες νίκες της χρονιάς, να έχει βρεθεί στο βάθρο στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν και να πετυχαίνει για πρώτη φορά τριπλή παρουσία στο βάθρο με το 1-2-3 στο Grand Prix Γαλλίας.

Aprilia Monster Energy

Η ομάδα βρίσκεται επίσης στην κορυφή της βαθμολογίας αναβατών με τους Marco Bezzecchi και Jorge Martin, ενώ προηγείται τόσο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όσο και στο πρωτάθλημα ομάδων.

Aprilia Monster Energy

Δηλώσεις Rivola και Monster Energy

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola, δήλωσε: "Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που ανακοινώνουμε αυτή τη συνεργασία με μια παγκόσμια εταιρεία όπως η Monster Energy, η οποία θα βρίσκεται δίπλα μας το 2026 ως βασικός χορηγός και από το 2027 θα μπει και στον τίτλο της ομάδας. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για την Aprilia και επισφραγίζει την πορεία επιτυχιών της ομάδας μας."

Aprilia Monster Energy

Από την πλευρά της Monster Energy, ο Αθλητικός Εμπορικός Διευθυντής, Mitch Covington, συμπλήρωσε πως, "η συνεργασία με την Aprilia αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Monster Energy στα MotoGP. Η ομάδα έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές και εξελισσόμενες δυνάμεις του πρωταθλήματος και ανυπομονούμε να αποτελέσουμε μέρος αυτής της πορείας."

Aprilia Monster EnergyAprilia Monster Energy