Η Rihanna φέρνει το Motocross στη μόδα

Ροζ χρυσόσκονη αντί για άμμο…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/9/2017

Έγινε κι αυτό, πρέπει να γράψουμε για την Rihanna, για πασαρέλες και για την εβδομάδα μόδας στην Νέα Υόρκη! Και το «πρέπει» το λέμε ευδιάθετα, γιατί η συνεργασία της Rihanna με την Puma για ένδυση εμπνευσμένη από το Motocross, είναι μία δυνατή ένεση προς την ενδυνάμωση της ιδέας της μοτοσυκλέτας στους νέους. Περίεργο, αλλά έτσι είναι. Το κοινό της μοτοσυκλέτας συρρικνώνεται παγκοσμίως και κινήσεις που εντάσσουν κράνη και στολές στο επίκεντρο, από όπου κι αν προέρχονται, είναι ένα καλό στοιχείο.

Μπορεί για τους παλαιότερους μοτοσυκλετιστές, για όσους δεν ακούν αμερικάνικη pop ή δεν έχουν ανάγκη από σύμβολα, μία τέτοια κίνηση να είναι από αδιάφορη έως και αρνητική ακόμα. Ωστόσο για μία μεγάλη μερίδα νέων ανθρώπων, όταν η εικόνα της μοτοσυκλέτας ανάγεται σε μόδα και περισσότερο μάλιστα τα κράνη και οι στολές, τότε καλοβλέπουν τον μοτοσυκλετισμό χωρίς να του αποδίδουν την έννοια του περιθωρίου που ακόμα δεν έχει ξεφτίσει πλήρως.

Στο MOTO πιστεύουμε πως η απόκτηση μοτοσυκλέτας δεν οδηγεί απαραιτήτως και στον μοτοσυκλετισμό, δεν δημιουργείται έτσι απλά μοτοσυκλετιστική κουλτούρα. Όμως επίσης πιστεύουμε ότι χρειάζεται το πρώτο βήμα να γίνει από περισσότερους ανθρώπους, ώστε στο τέλος μεγαλύτερο ποσοστό να γίνονται μοτοσυκλετιστές. Με αυτή την έννοια, η εικόνα των Motocross μοτοσυκλετών, να απογειώνονται πάνω από πασαρέλες και οι περίεργες στολές είναι κάτι το θετικό, ακόμα κι αν απογειώνονται από ΡΟΖ στίβες, αστραφτερής χρυσόσκονης…

Ίσως η κίνηση της NIKE να είναι περισσότερο διφορούμενη: Η NIKE σχεδίασε ένα παπούτσι για τους 12 O’Clock Boys με την επιγραφή «σήκωσέ το» για να προσεγγίσει την τεράστια κίνηση που δημιουργείται από παρόμοιες ομάδες με τους 12 O’Clock Boys, που κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους σουζάροντας Motocross μοτοσυκλέτες. Στις ΗΠΑ για σχεδόν μία δεκαετία τώρα, γίνεται κουβέντα για το αν θα πρέπει να κυνηγούσουν περισσότερο αυτές τις πρακτικές, ή να τους αφήσουν να κινούνται σε ένα καθεστώς ημι-παρανομίας (με την έννοια ότι η πρακτική απαγορεύεται, αλλά δεν αστυνομεύεται δυνατά) καθώς υπάρχουν στοιχεία πως η ένταξή τους σε μία τέτοια ομάδα τους αποτρέπει από άλλες πολύ χειρότερες συμμορίες. Η NIKE έχει χρησιμοποιήσει ακριβώς αυτή την πλευρά της συζήτησης, σχεδιάζοντας ένα παπούτσι ακριβώς για εκείνους, και φυσικά προβλέποντας στο κέρδος…

Το ζήτημα εδώ, είναι πως η μοτοσυκλέτα στις ΗΠΑ αρχίζει να έρχεται στο προσκήνιο με ένα τρόπο διαφορετικό από εκείνο που έκανε μέχρι τώρα…

 

 

 

 

 

 

LiveWire: Ψαλιδίζει την τιμή του One στην Ευρώπη ενόψει Honda WN7 – Φέρνει εσωτερικό ανταγωνισμό στη γκάμα της

Μεγάλες μειώσεις στην ευρωπαϊκή τιμή του LiveWire One για να σταθεί απέναντι στην Honda WN7
Livewire One
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/3/2026

Η αγορά των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών αρχίζει να ζεσταίνεται και η LiveWire αναπροσαρμόζει επιθετικά την τιμολογιακή πολιτική της για να σταθεί απέναντι στη WN7 της Honda, εγείροντας προβληματισμό για τη στρωμάτωση της δικής της γκάμας.

Η LiveWire προχωρά σε μια εντυπωσιακή μείωση τιμής για το κορυφαίο της μοντέλο One στην ευρωπαϊκή αγορά στα 14.790 ευρώ, περίπου 10.000 ευρώ κάτω από την αρχική του τιμή όταν παρουσιάστηκε. Η κίνηση αυτή έρχεται ως άμεση απάντηση στο νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda, WN7, που έχει ήδη αρχίσει να ταράζει τα νερά.

WN7

Η Honda WN7, που παρουσιάστηκε στην EICMA 2025, αποτελεί την είσοδο της Honda στην κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Με απόδοση περίπου 67 ίππων και αυτονομία που κυμαίνεται στα 140 χιλιόμετρα, μπορεί να μην ξεπερνά την LiveWire One σε απόλυτες επιδόσεις, όμως η τιμή της στη Γερμανία, στα €15.409 την καθιστά εξαιρετικά ανταγωνιστική.

Η One εξακολουθεί να υπερέχει σε ισχύ, φτάνοντας περίπου τους 100 ίππους, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερη αυτονομία που σε ιδανικές συνθήκες αγγίζει τα 180 χιλιόμετρα. Με τη νέα τιμολόγηση η LiveWire επιχειρεί να κάνει προσιτή την επιλογή της σε γκάμα αναβατών που δεν βρίσκονταν πριν σε δίλημμα λόγω της σημαντικής διαφοράς κόστους.

S2

Πέρα από απάντηση στην ιαπωνική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα όμως, η κίνηση αυτή φαίνεται να χτυπά και εσωτερικά τη γκάμα της εταιρείας. Η LiveWire S2, που ξεκινά από τα 12.290 ευρώ στην Γερμανία, βρίσκεται πλέον επικίνδυνα κοντά τιμολογιακώς στην One σε τιμή, χωρίς να προσφέρει τα ίδια επίπεδα επιδόσεων και εξοπλισμού. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε δύο μοντέλα με μικρή διαφορά κόστους αλλά αισθητή διαφορά “μεγέθους” και δυνατοτήτων.

Η στρατηγική της LiveWire εγείρει ερωτήματα με την επιθετική μείωση τιμής της One, αντί της τοποθέτησης της S2 ως άμεση αντίπαλο του Honda να προβληματίζει, κάνοντας δύσκολο να επιλέξει κάποιος πλέον την S2, όταν με λίγα παραπάνω χρήματα μπορεί να αποκτήσει ένα σαφώς ανώτερο μοντέλο.

Livewire One

Σε μια αγορά που ακόμα παλεύει να πείσει το ευρύ κοινό να περάσει στην ηλεκτροκίνηση, τέτοιες κινήσεις μπορεί να φέρουν βραχυπρόθεσμα οφέλη σε πωλήσεις, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν εσωτερικές πιέσεις. Το αν η LiveWire θα καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα στον ανταγωνισμό και τη συνοχή της γκάμας της μένει να φανεί και πιθανότατα να καθορίσει τη θέση της στη εποχή των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.