Ιταλία: Όλα τα ραντάρ ταχύτητας πιθανό να απενεργοποιηθούν λόγω γραφειοκρατίας

Ένα πολύ περίεργο και σπάνιο γεγονός ίσως συμβεί στην γειτονική χώρα
radar
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/8/2025

Μέχρι τον Σεπτέμβριο, το MIT θα ξεκινήσει την εθνική απογραφή των ραντάρ. Οι τοπικές αρχές θα έχουν 60 ημέρες για να παρέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να απενεργοποιήσουν τις συσκευές.

Το Ιταλικό Υπουργείο Υποδομών ανακοινώνει ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο θα είναι λειτουργική μια νέα εφαρμογή στον θεσμικό του ιστότοπο. Οι τοπικές αρχές θα έχουν δύο μήνες για να εισάγουν όλα τα δεδομένα των καμερών ελέγχου ταχύτητας: συμμόρφωση, μάρκα, μοντέλο και τοποθεσία.

Το Ιταλικό υπουργείο μιλά για “εξαιρετική επιχείρηση αλήθειας”, απαραίτητη λόγω της “πλήρους έλλειψης ακριβών χαρτογραφήσεων των καμερών ελέγχου ταχύτητας”.

Ο στόχος: να διασφαλιστεί ότι θα λειτουργούν μόνο συσκευές που αυξάνουν την οδική ασφάλεια, εξαλείφοντας εκείνες που είναι πιο χρήσιμες για την είσπραξη εσόδων παρά για την πρόληψη της παράνομης συμπεριφοράς.

Όμως μετά από αυτή την εξέλιξη, όλα τα ραντάρ ταχύτητας της χώρας ενδέχεται να απενεργοποιηθούν λόγω μιας παράδοξης γραφειοκρατικής κατάστασης:

Ο νόμος ορίζει ότι η κοινοποίηση των δεδομένων στο MIT είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρήση των συσκευών. Όσοι δεν παρέχουν τα δεδομένα δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τα ραντάρ.

Το εκτελεστικό διάταγμα με το ψηφιακό έντυπο έπρεπε να είναι έτοιμο έως τις 19 Αυγούστου και οι λεπτομέρειες παραμένουν εμπιστευτικές. Μόλις δημοσιευτεί, οι φορείς θα έχουν 60 ημέρες για να συμμορφωθούν.

Εάν δεν τηρηθούν οι προθεσμίες, από τις 18 Οκτωβρίου, όλα τα ιταλικά ραντάρ θα πρέπει να απενεργοποιηθούν, ανεξάρτητα από την έγκρισή τους.

Είναι μία κατάσταση που διαρκεί ήδη 16 μήνες, από όταν το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε άκυρες τις κλήσεις από μη εγκεκριμένα μηχανήματα. Σχεδόν το 60% των σταθερών και πάνω από το 67% των κινητών ραντάρ δεν είναι εγκεκριμένα και έχουν εγκριθεί πριν από το 2017, ημερομηνία-ορόσημο για την έγκριση.

Μοτοσυκλετιστική συγκέντρωση στο Λονδίνο για το βρετανικό ζευγάρι που βρίσκεται φυλακισμένο στο Ιράν

Ως μέτρο άσκησης πίεσης στη βρετανική κυβέρνηση
foreman
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/5/2026

Μοτοσυκλετιστές καλούνται σε συγκέντρωση σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους κρατούμενους Βρετανούς υπηκόους Lindsay και Craig Foreman, οι οποίοι εκτίουν επί του παρόντος ποινή δέκα ετών σε μία από τις πιο διαβόητες φυλακές του Ιράν με την κατηγορία της κατασκοπείας. 

Σας είχαμε ενημερώσει για το ζευγάρι από το Sussex που συνελήφθη τον Ιανουάριο του 2025, ενώ διέσχιζαν το Ιράν στο πλαίσιο του παγκόσμιου ταξιδιού τους και κατηγορήθηκαν για κατασκοπεία με ποινή φυλάκισης δέκα ετών. Το ζευγάρι μάλιστα βρίσκεται στη φυλακή Εβίν της Τεχεράνης, που έχει καταδικαστεί επανειλημμένα για συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

foreman

Για τον λόγο αυτόν μοτοσυκλετιστές καλούνται να συγκεντρωθούν στο Λονδίνο, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το ζευγάρι. Η δράση έχει προγραμματιστεί για τις 20 Μαΐου, σηματοδοτώντας τα 500 ημέρες κράτησης στη χώρα. Οι διοργανωτές θα παραδώσουν στην κυβέρνηση και τις 67.000 υπογραφές που έχουν μαζευτεί (μέχρι στιγμής) και ζητούν την ανάληψη πιο δυναμικών ενεργειών για την απελευθέρωση του ζευγαριού.

Ο Craig Foreman μίλησε στο MCN μέσω τηλεφώνου και δήλωσε: “Ο Joe (γιος του ζευγαριού) και εγώ σκεφτήκαμε την ιδέα να ενώσουμε την κοινότητα των μοτοσυκλετιστών. Θέλουμε [η κυβέρνηση] να συνειδητοποιήσει ότι είμαστε ακόμα εδώ. Ζούμε αυτή τη ζωή, φυλακισμένοι για κάτι που δεν έχουμε κάνει. Υπάρχουν φίλοι και συγγενείς που μας στηρίζουν και η κυβέρνηση ξέρει ότι είμαστε αθώοι, αλλά έχω την αίσθηση ότι επιλέγουν να μην αναλάβουν δράση. Πιστεύω ότι μπορούν να κάνουν κάτι. Δεν πρόκειται μόνο για μένα και τη Lindsay. Μόνο στο κτίριό μου υπάρχουν 150 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 18 ανθρώπων διαφορετικών εθνικοτήτων που βρίσκονται στην ίδια θέση με εμάς. Υπάρχει μια πολύ ευρύτερη εικόνα εδώ."

Η οικογένεια ελπίζει να δει 100 ή περισσότερες μοτοσυκλέτες να συμμετέχουν εκείνη την ημέρα και οι αναβάτες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ. Η συγκέντρωση θα γίνει στο φημισμένο Ace Cafe του Λονδίνου, θα περάσει από την Ιρανική Πρεσβεία, στη συνέχεια από το Hyde Park Corner και θα καταλήξει στο Westminster πριν από τη συνάντηση με την κυβέρνηση.

Η εκστρατεία διοργανώνει επίσης μια καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων για την κάλυψη των τρεχουσών δαπανών και μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί 14.700 λίρες.

 

Ετικέτες