Καταδίωξη με «μπόμπο» στην Λαμία καταλήγει σε πρόστιμο €10.000 [video]

Ξέφυγε χθες, παραδόθηκε σήμερα…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/3/2018

Το απόγευμα της Πέμπτης (29/3) στην κεντρική πλατεία της Λαμίας, οι αστυνομικοί είχαν στήσει μπλόκο σταματώντας κυρίως μοτοσυκλέτες για παραβάσεις κράνους. Κάνοντας σήμα και σε έναν νεαρό, 19 ετών όπως αναφέρει σήμερα το lamiareport που έχει και το video, εκείνος όμως το αγνόησε φεύγοντας ανάμεσα στα αυτοκίνητα με τον «μπόμπο». Οι αστυνομικοί έδωσαν τότε σήμα και ξεκίνησε η καταδίωξή του. Μονάχα που μέσα στην γεμάτη από κόσμο πλατεία, οι σειρήνες έστρεψαν την προσοχή και φυσικά το περιστατικό όχι μόνο καταγράφτηκε από κάμερες κινητών, αλλά έγινε και αντικείμενο συζήτησης. Πόσο μάλιστα, όταν ο νεαρός αποφάσισε να γυρίσει προς τα πίσω, ξεκινώντας νέο κύκλο της καταδίωξής του.

Το αποτέλεσμα ήταν οι σειρήνες και τα περιπολικά που τον κατεδίωκαν, να αναστατώσουν την πόλη με τον κόσμο να αναρωτιέται τι ακριβώς συμβαίνει. Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποια σύγκρουση ή τραυματισμός, από τον νεαρό που οδηγούσε χωρίς κράνος, συμπληρώνοντας μία τεράστια λίστα παραβάσεων, όπως τελικά φάνηκε σήμερα που παραδόθηκε.

Στην δικογραφία που σχηματίστηκε σήμερα, τον βαραίνουν οι κατηγορίες της απείθειας, εξύβρισης, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, αντικανονικής οδήγησης, είσοδο σε μονόδρομο, και πολλαπλές παραβιάσεις σημάτων STOP και φωτεινών σηματοδοτών. Κι όλα αυτά είναι ένα κομμάτι, καθώς στην προσπάθειά του να ξεφύγει ανέβηκε σε πεζόδρομους και πέρασε και μέσα στις γραμμές του τρένου, λίγο πριν εγκαταλείψει το μηχανάκι σε παρακείμενο χωράφι και διαφύγει της σύλληψης πεζός.

Ο 19χρονος που έζησε για λίγο "το προσωπικό του GTA" ευτυχώς δεν δημιούργησε κάποιο ατύχημα, ιδιαίτερα με κάποιον πεζό ή άλλον διερχόμενο οδηγό κι όχι μόνο ο ίδιος του, αλλά και οι αστυνομικοί που τον καταδίωκαν, καθώς κι εκείνοι θα μπορούσαν να είχαν εμπλακεί σε ατύχημα. Ο νεαρός παραδόθηκε σήμερα το πρωί με τους γονείς του και τον δικηγόρο να τον συνοδεύουν, και οδηγήθηκε στον Εισαγγελέα.

Η καταδίωξη κράτησε περίπου 45 λεπτά και εξελίχθηκε σε μία ακτίνα τριών χιλιομέτρων μέσα στους πιο πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Θα θεωρούταν ένα συνηθισμένο φαινόμενο, αν δεν υπήρχε το video, το μεγάλο ποσό του προστίμου, αλλά και η δημοσιότητα που δόθηκε εχθές. Το πρόβλημα εδώ ξεκινά από το κράνος, τον βασικό λόγο που οι αστυνομικοί έκαναν σήμα στον 19χρονο να σταματήσει, και σύμφωνα με τα στοιχεία της τροχαίας, έναν από τους βασικούς λόγους που ξεκινούν καταδιώξεις. Γίνεται συχνά, αλλά όχι τόσο εντυπωσιακά, οπότε δεν απασχολεί την κοινή γνώμη. Οι κλίσεις για μη χρήση κράνους, συχνά μάλιστα ακολουθούν τους νεαρούς που δεν τις πληρώνουν για αρκετό διάστημα, όταν καταλήγουν να έχουν πρόβλημα στην έκδοση ΑΦΜ, όπως μας έχουν ενημερώσει άνδρες της Τροχαίας Αττικής που βεβαιώνουν πολλές παραβάσεις. Αντιμετωπίζοντας το παρόν κι όχι το μέλλον, συχνά δεν βλέπουν το μέγεθος του πραγματικού ρίσκου…

Ο 19χρονος, και οι αστυνομικοί που τον κατεδίωκαν, ευτυχώς δεν έχουν να δώσουν κάποια άλλη επέκταση πέρα από την σύλληψη και την οικονομική και ποινική τιμωρία που θα ακολουθήσει και που θα είναι ιδιαίτερα βαριά. Ευτυχώς (για ακόμα μία φορά) δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα. Οι αστυνομικοί ένιωσαν πως θίχτηκε το γόητρό τους, αδυνατώντας να πιάσουν έναν νεαρό σε όλο το κέντρο της Λαμίας –και στην προσπάθειά τους να μην προκαλέσουν και οι ίδιοι ατύχημα- ενώ ο ίδιος ο 19χρονος θα αρχίσει σιγά-σιγά να αντιλαμβάνεται τις ευθύνες των πράξεων…

 

Fuel Pass – Αντιμετωπίζοντας μια οικονομική κρίση με 15 ευρώ/μήνα χαρτζιλίκι

Ανακοινώθηκαν οι πρακτικές λεπτομέρειες του Fuel Pass – Ποιοι, πώς, πόσα
fuel pass
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

23/3/2026

Το νέο Fuel Pass που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός σήμερα, Δευτέρα 23/3, ενεργοποιείται μέσα από ένα πακέτο στήριξης συνολικού ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τέσσερα μέτρα: κάρτα καυσίμων για ιδιώτες, επιδότηση ντίζελ για διανομές, ενίσχυση αγροτικής παραγωγής και επιδότηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Όσον αφορά στο πρώτο λοιπόν, ένα κονδύλι 130 εκατομμυρίων ευρώ προορίζεται για το νέο Fuel Pass με στόχο να το πάρουν περίπου 3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων (σε σύνολο 4 εκατομμυρίων).

Δικαιούχος του θα είναι κάθε φυσικό πρόσωπο και ελεύθερος επαγγελματίας που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας. Υπάρχουν και εισοδηματικά κριτήρια, που έχουν ως εξής:

  • Άγαμος με οικογενειακό εισόδημα έως 25.000 ευρώ
  • Έγγαμος με οικογενειακό εισόδημα έως 35.000 ευρώ, αυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο
  • Μονογονεϊκή οικογένεια με εισόδημα έως 39.000 ευρώ, αυξανόμενο κατά 5.000 για κάθε επιπλέον τέκνο πέραν του πρώτου.

Η επιδότηση θα δοθεί τον Απρίλιο, καλύπτοντας το δίμηνο Απριλίου και Μαΐου 2026, με τη μορφή ψηφιακής κάρτας ή εναλλακτικά (για όσους δεν έχουν smartphone) με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.

Το ποσό της επιδότησης ορίζεται σε:

  • Μοτοσυκλέτα: 30 ευρώ με κάρτα / 25 ευρώ χωρίς κάρτα στην ηπειρωτική Ελλάδα
  • Μοτοσυκλέτα: 35 ευρώ με κάρτα / 30 ευρώ χωρίς κάρτα στη νησιωτική Ελλάδα
  • Αυτοκίνητο: 50 ευρώ με κάρτα / 40 ευρώ χωρίς κάρτα στην ηπειρωτική Ελλάδα
  • Αυτοκίνητο: 60 ευρώ με κάρτα / 50 ευρώ χωρίς κάρτα στη νησιωτική Ελλάδα

Η διαδικασία θα είναι παρόμοια με αυτή που ίσχυσε την προηγούμενη φορά που δόθηκε Fuel Pass το 2022, δηλαδή ο ενδιαφερόμενος θα δηλώνει το όχημά του σε σχετική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα vouchers.gov.gr. Η ενίσχυση αυτή προβλέπεται αποκλειστικά για ένα όχημα ανά φυσικό πρόσωπο (και μόνο ένα πρόσωπο ανά όχημα, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας), προφανώς θα πρέπει το όχημα να είναι σε κυκλοφορία, να μη χρωστά τέλη κυκλοφορίας και το πρόσωπο που το δηλώνει να έχει ποσοστό ιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης.

Η Ψηφιακή Κάρτα Καυσίμων θα μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια καυσίμων, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα ταξί.

Το ποσό της επιδότησης δεν λογίζεται ως κόστος καυσίμων, αλλά ως αντιστάθμισμα για την αυξημένη τιμή τους και, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της κυβέρνησης, συνδυαστικά προσφέρει κατά μέσο όσο 36 λεπτά ανά λίτρο. Δεν είναι ξεκάθαρο πώς προκύπτει το νούμερο αυτό, υπάρχει ωστόσο ένας απλούστερος και ευθύς τρόπος για να δεις τι σημαίνουν αυτά τα 30 ευρώ.

Η μέση αύξηση της τιμής της βενζίνης στη λιανική προκύπτει κατά μέσο όρο περίπου 0,30 λεπτά/λίτρο από την αρχή του πολέμου στον Περσικό Κόλπο (ως τη Δευτέρα 23/3), έτσι το ποσό των 30 ευρώ ισοσκελίζει την αύξηση που έχει επιβαρύνει μια ποσότητα 100 λίτρων (30/0,30) καυσίμου.

Γνωρίζοντας κανείς την κατανάλωση του δικύκλου του και τα χιλιόμετρα που κάνει καθημερινά, μπορεί να καταλήξει εύκολα στο κατά πόσο το νέο fuel pass τον καλύπτει ή όχι. Για παράδειγμα, μια μοτοσυκλέτα που καθημερινά κάνει περίπου 40 χιλιόμετρα σπίτι-δουλειά-σπίτι, καίγοντας κατά μέσο όρο 6 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, θα καταναλώσει χοντρικά 48 λίτρα καυσίμου τον μήνα ή 96 το δίμηνο. Με το Fuel Pass θα έχεις πάρει πίσω όλη την αύξηση τιμής για το δίμηνο αυτό.

Αν πάλι αυτή η διαδρομή γίνεται με ένα μικρό σκούτερ που καίει 2.5 λίτρα στα 100 χλμ, τότε μιλάμε για 20 λίτρα τον μήνα και 40 το δίμηνο, άρα μένει και περίσσευμα από τα 30 ευρώ.

Αν μιλάμε για περισσότερα χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση, όπως ένας διανομέας για παράδειγμα, τότε δύσκολα το Fuel Pass θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Υπάρχει ένα ακόμη πρόβλημα όμως: όλοι αυτοί οι υπολογισμοί παύουν να ισχύουν αν η βενζίνη ακριβύνει κι άλλο. Αν λ.χ. το 0,30 γίνει 0,40 – αν δηλαδή η βενζίνη πάρει άλλα 10 σεντς στο λίτρο – τότε αυτομάτως το Fuel Pass αναλογεί στην αύξηση τιμής σε 75 λίτρα καυσίμου και, όσο ανεβαίνει η τιμή, τόσο το επίδομα εξανεμίζεται.

Η χρήση του Fuel Pass στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει ένα νόημα, κάτι που ωστόσο δεν υφίσταται ούτε αστείο στο ταξί, όπου 30 ευρώ φτάνουν-δεν φτάνουν για μια μακρινή μετακίνηση εντός λεκανοπεδίου.

Εν κατακλείδι, το νέο κυβερνητικό χαρτζιλικάκι μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να εξομαλύνει την αύξηση στα καύσιμα, αλλά συνολικά δεν καταφέρνει τίποτε περισσότερο απ’ το να μας θυμίζει πως πληρώνουμε παράλογα υψηλούς φόρους στα καύσιμα και πως ουδείς έχει τον παραμικρό σκοπό να τους μειώσει.

Η κυβέρνηση πιθανότατα δεν χρειάστηκε καν να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψει αυτά τα μικροδωράκια, καθώς ήδη εδώ και μερικές εβδομάδες πληρώνουμε ασάλιωτη υπεραξία κάθε φορά που πάμε το βενζινάδικο. Οι φόροι και οι πολεμικές τιμές βενζίνης που έχουμε πληρώσει τις τρεις τελευταίες εβδομάδες γεμίζουν κρατικά ταμεία για να το παίζει μάγος των δημοσιονομικών ο ένας και μέγας εθνικός ευεργέτης με τα πάσα του ο άλλος.

Επί της ουσίας, το κατά πόσο αυτά τα μέτρα θα έχουν απτό αποτέλεσμα στις τσέπες μας θα το δούμε στην καθημερινότητα: θα μειωθούν οι τιμές όλων αυτών των προϊόντων που -και καλά- ακρίβυναν λόγω μεταφορικών; Διότι μόνο με τηλεξαγγελίες τύπου Fuel Pass δουλειά δεν γίνεται. Τουλάχιστον όχι μόλις απομακρυνθείς από την οθόνη της τηλεόρασης προς τον πραγματικό κόσμο, εκεί που το κόστος ζωής ακριβαίνει κάθε μέρα που περνά.