Κλείνουν τα συνεργεία τους! - Αιτία το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Μη ρεαλιστικές οι κρατικές απαιτήσεις

Συγκεντρώσεις και πορεία διαμαρτυρίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Έρχονται απεργίες από 1η Ιουλίου
BEA
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2025

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΒΕΑ) τάσσεται ανοιχτά κατά της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου.

Με επίσημη επιστολή προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, το ΒΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα χιλιάδων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν ούτε την τεχνική υποδομή ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθούν.

Από 1η Ιουλίου καθίσταται υποχρεωτική η καταγραφή κάθε εργασίας σε πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, με τον κλάδο να δηλώνει τεχνικά ανέτοιμος και να προειδοποιεί για λουκέτα.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Δαμίγος, τονίζει πως η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί στρατηγικό στόχο της οικονομίας, όμως δεν μπορεί να επιβάλλεται με τιμωρητικούς όρους και χωρίς διάλογο, ειδικά σε επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς και λειτουργούν με περιορισμένους πόρους.

Η επιστολή του ΒΕΑ περιγράφει αναλυτικά τα προβλήματα που έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Πολλά συνεργεία, ιδιαίτερα ατομικά ή οικογενειακά, δεν διαθέτουν υπολογιστικό εξοπλισμό ή εξοικείωση με τις ψηφιακές διαδικασίες, ενώ η καθημερινότητά τους δεν μπορεί να ενταχθεί εύκολα σε ένα άκαμπτο πλαίσιο καταχωρήσεων. Περιπτώσεις όπως η πρόχειρη είσοδος ενός οχήματος για έλεγχο, η παραπομπή του σε άλλο τεχνίτη ή μια απλή δωρεάν εξυπηρέτηση, καθιστούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο ανεφάρμοστο στην πράξη. Παράλληλα, προκαλείται διοικητική σύγχυση καθώς δεν είναι ξεκάθαρο ποιες εργασίες απαιτείται να καταγράφονται, ενώ εγείρονται ανησυχίες για την ενδεχόμενη χρήση των δεδομένων από τις φορολογικές αρχές χωρίς προειδοποίηση ή μεταβατική περίοδο.

Το ΒΕΑ εκφράζει επίσης την έντονη ανησυχία του για το γεγονός ότι το μέτρο, στην παρούσα του μορφή, ευνοεί μόνο τις μεγάλες, πλήρως οργανωμένες επιχειρήσεις που διαθέτουν λογιστήρια και τεχνικό προσωπικό, εντείνοντας τον ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών. Το αποτέλεσμα, όπως υπογραμμίζει, είναι η δημιουργία ενός ακόμη πιο άνισου περιβάλλοντος στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Επιμελητήριο προτείνει την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής για τα μικρά συνεργεία, τη δημιουργία τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη διάκριση των καταχωρήσεων σε εσωτερικής διαχείρισης και φορολογικού χαρακτήρα, καθώς και τη θεσμική συμμετοχή των επαγγελματιών του κλάδου στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση του συστήματος.

Δυο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ζητώντας την απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ, στις 27 Ιουνίου 2025 ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00 έχει αποφασίσει ο συνδικαλιστικός φορέας των ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων και συγκεκριμένα Διοικητικό Συμβούλιο της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Ποδηλάτων (ΟΒΕΑΜΜΕ)

Οι συγκεντρώσεις των ιδιοκτήτων συνεργείων αυτοκινήτων ενάντια στο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και οργανώνονται από τα σωματεία από Αθήνα, Άργος, Αγρίνιο, Αίγιο, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπακτος, Θήβα, Λειβαδιά.

Στη Θεσσαλονίκη έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΑΑΔΕ ( από τα σωματεία Θεσσαλονίκης-  Άρτα- Βόλος- Γιάννενα – Ελασσόνα- Καρδίτσα – Κομοτηνή -Κοζάνη -Λάρισα- Σέρρες- Τρίκαλα- Φιλιππιάδα).

Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα έχει αποφασιστεί να προβούν σε κλείσιμο των συνεργείων από 1 έως 4 Ιουλίου 2025, αναφέρει ανακοίνωση της ΟΒΕΑΜΜΕ.

Marc Marquez: Η προσπάθεια της Honda να τον φέρει πίσω και το συμβόλαιο με τη Ducati

Συναντήθηκε με τον Alberto Puig και ανθρώπους της HRC μετά τον 9ο Παγκόσμιο Τίτλο
Marquez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/6/2026

Λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της ανανέωσης της συνεργασίας του Marc Marquez με τη Ducati για τις σεζόν 2027 και 2028, έρχονται στο φως άγνωστες μέχρι σήμερα λεπτομέρειες που αποκαλύπτουν ότι η Honda διερεύνησε το ενδεχόμενο επιστροφής του Ισπανού Παγκόσμιου Πρωταθλητή στις τάξεις της.

Την αποκάλυψη έκανε δημοσιογράφος της ισπανικής εφημερίδας El Periódico, που θεωρείται άνθρωπος κοντά στο περιβάλλον του Marquez. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη της HRC συναντήθηκαν με τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2025 στη Valencia, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κατάκτηση του ένατου παγκόσμιου τίτλου της καριέρας του.

Marquez

Η συνάντηση οργανώθηκε από τον Alberto Puig, καθώς οι δύο Ισπανοί στην διάρκεια της πολυετούς συνεργασίας τους ανέπτυξαν και φιλικούς δεσμούς, πέρα από αμοιβαίο σεβασμό και επαγγελματική εκτίμηση, με αμφότερους να έχουν τοποθετηθεί δημοσίως ανά τα χρόνια κολακευτικά ή προστατευτικά απέναντι στον άλλον. Στόχος της συνάντησης ήταν να διαπιστώσει η Honda αν υπήρχε έστω και μακροπρόθεσμα η πιθανότητα επιστροφής του αναβάτη που της χάρισε έξι τίτλους MotoGP και σημάδεψε την πιο επιτυχημένη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της.

Marquez

Παρά το γεγονός ότι η συνεργασία τους ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2023, όταν ο Marquez αποφάσισε να αποχωρήσει αναζητώντας ένα πιο ανταγωνιστικό πακέτο, ο Ισπανός δέχθηκε αμέσως την πρόσκληση της Honda. Μια κίνηση που, σύμφωνα με το Ισπανό δημοσιογράφο Emilio Pérez de Rozas, επιβεβαιώνει τον αμοιβαίο σεβασμό που εξακολουθεί να υπάρχει ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Marquez

Το ενδιαφέρον είναι ότι τη στιγμή της συνάντησης ο Marquez είχε ήδη πάρει ουσιαστικά την απόφασή του. Το αγωνιστικό project της Ducati τον είχε πείσει πλήρως και η παραμονή του στο Borgo Panigale για δύο ακόμη χρόνια αποτελούσε ήδη την επικρατέστερη επιλογή του.

Στη διάρκεια της συνάντησης δεν συζητήθηκαν οικονομικοί όροι, ούτε κατατέθηκε κάποια συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας. Οι άνθρωποι της Honda παρουσίασαν το πλάνο ανασυγκρότησης της εταιρείας και την πεποίθησή τους ότι η RC213V θα μπορούσε σύντομα να επιστρέψει στην κορυφή. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Marquez δεν εξέτασε ποτέ σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει τη Ducati.

Marquez

Παρόλα αυτά, η συμβολική σημασία της συνάντησης παραμένει μεγάλη. Από τη μία πλευρά βρίσκεται η Honda, η οποία εξακολουθεί να συνδέει το όνομα του Marquez με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στα MotoGP. Από την άλλη, ένας αναβάτης που, παρά τη νέα του πορεία, δεν έχει πάψει να αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε η ιαπωνική εταιρεία στη δημιουργία και εδραίωση του θρύλου του.

Marquez

Με την υπογραφή του νέου συμβολαίου του Marc Marquez και της Ducati έως το τέλος του 2028, ένα πιθανό comeback στη Honda μοιάζει πλέον εξαιρετικά δύσκολο. Η ιστορία που αποκαλύπτει το El Periódico, όμως, δείχνει ότι οι δεσμοί ανάμεσα στις δύο πλευρές παραμένουν ισχυροί, βασισμένοι στον αμοιβαίο σεβασμό, την εκτίμηση και την κοινή ιστορία που έγραψαν μαζί στα Grand Prix.