Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h ζητάει από τον υπουργό ο ΣΕΕΠΕ

Μαστουρωμένοι στους δρόμους για μην πληρώσουν πρόστιμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/11/2019

Με ένα βαρύ πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ να κρέμεται πάνω από το κεφάλι των μελών του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, προτείνουν στον Υπουργό να επιβληθεί μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h εντός πόλεων και στα 110km/h στις εθνικές οδούς. Ο ΣΕΕΠΕ είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της Ε.Ε.  για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις χώρες-κράτη μέλη, σε διαφορετική περίπτωση θα πληρώσει βαριά ρυπο-πρόστιμα. Θυμίζουμε πως η παγκόσμια πολιτική-οικονομική ελίτ έχει στήσει ένα νέο χρηματιστήριο πώλησης και αγοράς “φρέσκου” αέρα, όπου οι χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο από τα όρια, που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει, τους πληρώνουν πρόστιμα. Εναλλακτικά μπορούν να αγοράσουν φρέσκο αέρα από κάποια άλλη χώρα που έχει “περίσσευμα” καθαρού αέρα! Μέσα σε αυτό το πλαίσιο “οικολογικού” παζαριού, ο ΣΕΕΠΕ ισχυρίζεται πως οι προτάσεις του για μείωση των ορίων ταχύτητας θα επιφέρει μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 12% και βενζίνης κατά 18%.

Η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστη και παντελώς ηλίθια. Το μοναδικό αποτέλεσμα που θα έχει είναι να γεμίσουν τα ταμεία της τροχαίας από τα πρόστιμα και να γίνονται ουρές έξω από τα γραφεία των εισαγγελέων και των δικαστηρίων με όσους έχουν συλληφθεί με την αυτόφωρη διαδικασία, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας άνω του 50%. Με 30km/h στην πόλη κινούνται οι… πεζοί και τα 110km/h μέγιστης ταχύτητας στις εθνικές οδούς σημαίνει πως το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ξαναγίνει 7 ώρες όπως ήταν την δεκαετία του 1980. Αν θέλεις να γελιοποιήσεις έναν νόμο, τον κάνεις παράλογο και πρακτικά ανεφάρμοστο. Κι αυτό θα γίνει με τα παράλογα χαμηλά όρια ταχύτητας, όπου δεν αντιστοιχούν στη λογική, θα τα παραβιάζουν ακόμα και οι ποδηλάτες και θα δημιουργήσει το αίσθημα στην κοινωνία ότι μας κυβερνάνε ψυχοπαθείς. Εννοείται πως τα κρατικά αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν ημίθεους-πολιτικούς θα κινούνται με ταχύτητες υπερδιπλάσιες, ώστε να είναι απόλυτα σαφές πως εσύ είσαι ένας φορο-σκλάβος και η χώρα που ζεις ανήκει σε αυτούς και τους φίλους τους. Το έχουμε πει πολλές φορές πως ο παραλογισμός οδηγεί πάντα στην απαξίωση των νόμων, ακόμα κι αν το πνεύμα τους είναι σωστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπερβολικές ποινές του Κ.Ο.Κ. όπως αυτή για την κίνηση στις ΛΕΑ. Ο νόμος είναι ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ, αλλά η εξωπραγματική ποινή που προβλέπει, το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί συνθήκες παζαριού μεταξύ του αστυνομικού και του παραβάτη, διότι ο αστυνομικός ξέρει πως αν σε γράψει θα σε καταστρέψει οικονομικά για τα επόμενα 10 χρόνια. Αν όμως η ποινή ήταν μόνο διοικητική και σου έπρεπαν το δίπλωμα για μερικούς μήνες, κανένας αστυνομικός δεν θα δίσταζε να σε γράψει. Υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που η πρόταση αυτή του ΣΕΕΠΕ είναι χαζή, αναποτελεσματική και εκτός πραγματικότητας. Κι ο λόγος αυτός είναι πως ήδη οι δρόμοι των πόλεων είναι ένα τεράστιο πάρκινκ ακινητοποιημένων αυτοκινήτων  που κινούνται με μέση ταχύτητα πολύ κάτω από τα 10km/h. Το ίδιο συμβαίνει και στις εθνικές οδούς, όπου με την βενζίνη στο 1,6-1,7 ευρώ, σπάνια θα δεις αυτοκίνητο στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Όλοι στην μεσαία λωρίδα πάνε σαν μαστουρωμένοι με 90-100km/h και στέλνουν μηνύματα στο κινητό για να περάσει η ώρα!  Η πραγματική λύση για μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου είναι ο Υπουργός Μεταφορών  να φτιάξει ένα σοβαρό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που να είναι φιλικό στη χρήση από τους κατοίκους των πόλεων. Όχι δηλαδή σαν το Τραμ που εξυπηρετεί μόνο τους αργόσχολους και τους τουρίστες και ταυτόχρονα δημιουργεί κυκλοφοριακή ασφυξία στα νότια προάστια. Κανείς δεν θέλει να τρώει πέντε ώρες την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο, να ψάχνει για πάρκινγκ και να πληρώνει τις φθορές του οχήματός του και 1,6 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πας στη δουλειά σου, τι να κάνεις; Η λύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο για τους πλούσιους που ζουν σε σπίτια με κλειστά πάρκινγκ. Τα δίκυκλα δεν τα αναφέρουμε ως λύση, διότι όποτε οι πολιτικοί έχουν ασχοληθεί με τα δίκυκλα τα έχουν κάνει ΕΝΤΕΛΩΣ σκατά. Καλύτερα να μην ξέρουν ότι υπάρχουμε…

Όπως κι αν έχει, η πρόταση του ΣΕΕΠΕ είναι άλλο ένα δείγμα για το πώς τα ιδιοτελή συμφέροντα ΜΙΑΣ συντεχνίας που έχει πρόσβαση στην πολιτική εξουσία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή σου.

MotoGP: Honda - Αναβαθμίζεται σε σύμβουλος της HRC o Alberto Puig - Και WSBK στις αρμοδιότητές του

Αλλαγή ρόλου μετά από σχεδόν μία δεκαετία στην πρώτη γραμμή ως Team Manager
Alberto Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/5/2026

Ο Alberto Puig γυρίζει σελίδα στην πολυετή του σχέση με τη Honda Racing Corporation και το 2027 θα αναλάβει επίσημα ρόλο συμβούλου της HRC, αφήνοντας πίσω του τη θέση του Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda στα MotoGP.

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία στο τιμόνι της εργοστασιακής ομάδας, ο 59χρονος Ισπανός θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό κομμάτι της αγωνιστικής δομής της Honda, αξιοποιώντας την εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών στους αγώνες Grand Prix σε έναν νέο, πιο στρατηγικό ρόλο.

Ο Puig ανέλαβε Team Manager της Honda HRC το 2018 και κατά τη διάρκεια της θητείας του οδήγησε την ιαπωνική εταιρεία σε δύο ακόμα συνεχόμενα Triple Crowns το 2018 και το 2019 (η Honda είχε καταφέρει και το 2017 το επίτευγμα), κατακτώντας τίτλους σε αναβάτες, ομάδες και κατασκευαστές.

Alberto Puig

Στη νέα του θέση ως σύμβουλος HRC, θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη διοίκηση και το αγωνιστικό προσωπικό της Honda σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εταιρείας στους δύο τροχούς. Παράλληλα, θα διατηρήσει ενεργό ρόλο στα προγράμματα εξέλιξης νέων αναβατών της HRC, ενώ θα ενισχύσει και τις προσπάθειες της Honda τόσο στα MotoGP όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Alberto Puig

Ο ίδιος ο Puig εξηγεί τους λόγους πίσω από αυτή τη μετάβαση: "Πάτησα για πρώτη φορά στο paddock του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 1987 και από τότε υπήρξα αναβάτης, εργάστηκα με νέους αναβάτες, υπήρξα manager αναβατών και ομάδας, πάντα με τη Honda. Όλα αυτά τα χρόνια έζησα πολλές στιγμές, θετικές και αρνητικές, που μου έδωσαν πολύτιμη γνώση για το πώς να δουλεύεις με αναβάτες, ανθρώπους και διαφορετικές καταστάσεις."

Alberto Puig

"Ήταν μια ζωή στην πρώτη γραμμή και τώρα νιώθω πως οι δυνατότητές μου ταιριάζουν περισσότερο στο να βλέπω τη συνολική εικόνα. Ανυπομονώ να αξιοποιήσω αυτή την εμπειρία στη νέα αυτή ευκαιρία, βοηθώντας τη Honda HRC, τους αναβάτες και τους ανθρώπους της να εξελιχθούν και να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις και τις επιτυχίες που φέρνει ο κόσμος των αγώνων."

Alberto Puig