MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Μαζί αναμένεται να ξεπεράσουν τις 700.000€, ενώ δεν θα είναι τα μόνα σπάνια αντικείμενα προς πώληση
motomagMotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

5/4/2024

Δύο εργοστασιακές Ducati Desmosedici, που έχουν αγωνιστεί στα MotoGP στα χέρια των Loris Capirossi και Casey Stoner αναμένεται να βγουν σε δημοπρασία στην ανοιξιάτικη διοργάνωση της Iconic Auctioneers στην χώρο Shuttleworth Collection στο Bedfordshire της Αγγλίας, με τις δύο μαζί να αναμένεται να ξεπεράσουν τις 700.000€.

Παλαιότερη σε ηλικία είναι η Desmosedici GP3 του Loris Capirssosi, με την οποία αγωνίστηκε το 2003, χρονιά που η Ducati κατάφερε να βρεθεί δεύτερη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η τιμή που αναμένεται να πιάσει βρίσκεται μεταξύ των 250.000 και 300.000 λιρών Αγγλίας (περίπου 290.000-350.000€). Η ιστορική της σημασία ξεπερνάει τα ικανοποιητικά της αποτελέσματα, καθώς ήταν η πρώτη χρονιά που η Ducati συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP. Το 2003 ήταν επίσης και η χρονιά που όλοι οι κατασκευαστές έτρεχαν με τετράχρονα πρωτότυπα.

MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Από την άλλη, η νικηφόρος GP7, με την οποία ο Casey Stoner κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2007, αναμένεται να βρεθεί στην περιοχή των 350.000 - 400.000 λιρών Αγγλίας (περίπου 407.000 – 470.000€). Η Desmosedici GP7, από την οποία λείπει το σήμα της Marlboro που βλέπουμε στην GP3, αποτέλεσε την πρώτη Ducati που έφτασε στην κορυφή του μηχανοκίνητου κόσμου, χαρίζοντας στο Borgo Panigale τον πρώτου του Παγκόσμιο τίτλο στα MotoGP. Ο V4 κινητήρας των 799 κυβικών είχε απόδοση κοντά στην περιοχή των 200 ίππων, δίνοντας τα απαραίτητα εφόδια στον ταλαντούχο Stoner για 10 νίκες και 4 ακόμα βάθρα, στην πρώτη του χρονιά με το ιταλικό εργοστάσιο.

MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Οι δύο GP μοτοσυκλέτες αναμένεται να αποτελέσουν μέρος μίας μεγάλης δημοπρασίας, την Κυριακή 7 Απριλίου στον χώρο του Bedfordshire. Δεν είναι όμως οι μόνες αγωνιστικές Ducati που θα βρεθούν εκεί.

MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Όπως βλέπουμε το παρόν θα δώσει ακόμη μία αγωνιστική Ducati 996, της ομάδας Reve Red Bull του βρετανικού Πρωταθλήματος Superbike, την οποία οδήγησε την σεζόν του 2000 ο John Reynolds, τερματίζοντας τρίτος γενικής. Η μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από έγγραφα της Reve Racing, τα οποία επιβεβαιώνουν την αυθεντικότητά της. Μάλιστα, μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται φύλλα αποτελεσμάτων από την συμμετοχή της μοτοσυκλέτας ως wildcard στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Από εκεί προέρχεται και το νούμερο 47 που βλέπουμε στο φαίρινγκ, όπου στο Brands Hatch βρέθηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Η τιμή που αναμένεται να πιάσει κυμαίνεται από τις 50.000 – 70.000 λίρες Αγγλίας (περίπου 58.000 – 82.000€), ενώ η συγκεκριμένη Ducati 996 έχει να τεθεί σε λειτουργία από το 2008. Επομένως αν ο νέος ιδιοκτήτης έχει άγριες διαθέσεις θα πρέπει να έχει και χρόνο για ένα… γερό service.

MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Στην ίδια δημοπρασία έχουμε και μία εξαιρετικά σπάνια έκδοση, την 916 Senna του 1995, με μόλις 300 κομμάτια να έχουν περάσει από την γραμμή παραγωγής. Στο οδόμετρό της αναγράφονται μόλις 475 μίλια ή 760 χιλιόμετρα – ούτε το στρώσιμο δεν έχει ολοκληρωθεί δηλαδή. Η άδεια είναι ακόμη στο όνομα του πρώτου της ιδιοκτήτη.

MotoGP – Σε δημοπρασία οι Ducati Desmosedici GP των Stoner και Capirossi

Στις πολλές ακόμα μοτοσυκλέτες προς πώληση βλέπουμε και μία Aston Martin AMB001 του 2023, η οποία αποτελεί το δημιούργημα της συνεργασίας μεταξύ της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της ιστορικής Brough Superior. Ο υπερτροφοδοτούμενος V2 κινητήρας αποδίδει 184,5 ίππους στις 9.000 στροφές και 15,81 κιλά ροπής στις 6.800 στροφές, με την δοκιμή του να έχει δημοσιευτεί στο τ.651 του MOTO. Η τιμή της αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 150.000 – 200.000 λιρών Αγγλίας ( περίπου 174.000 – 235.000€).

Ευρώπη - Άνοδος στις πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2024

Οι μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου οδηγούν την ανάπτυξη
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών 2024 στην Ευρώπη - ACEM 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/2/2025

Άλλη μια θετική χρονιά ήταν το 2024 για τις αγορές δικύκλου στην Ευρώπη με τις σημαντικότερες από αυτές να σημειώνουν αύξηση στις ταξινομήσεις πάνω από 10%.

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2024 για την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας τα γνωρίζετε ήδη με το 2025 να ταξινομούνται στη χώρα μας 77.985 δίκυκλα και την αύξηση να φτάνει στο 18,35% σε σχέση με το 2023 (διαβάστε αναλυτικά εδώ).

Η πορεία της ελληνικής αγοράς που πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο δεν είναι φυσικά μόνο τοπικό φαινόμενο και η επιλογή δικύκλου αγκαλιάζεται όλο και περισσότερο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ACEM (Association des Constructeurs Européens de Motocycles), o Σύνδεσμος Ευρωπαϊκός Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ACEM το 2024 έκλεισε με σημαντική άνοδο της τάξης του 10,1% για τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο αντιστοιχούν στο 80% επί του συνόλου) σε σχέση με το 2023. Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 1.155.640 έναντι 1.049.898. Ο ACEM σημειώνει επίσης ότι ένα μέρος τις αύξησης οφείλεται και στην ταξινόμηση που έκαναν οι αντιπροσωπείες στα Euro 5 μοντέλα τους πριν από τις Euro 5+ προδιαγραφές που ξεκίνησαν να ισχύουν πλήρως την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Η Ιταλία ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης τη χρονιά που μας πέρασε με 352.294 ταξινομήσεις και άνοδο στο 10% με τη Γερμανία να ακολουθεί καταγράφοντας αύξηση 16,3% για 248.618 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση η Ισπανία με 229.685 ταξινομήσεις και άνοδο 14,2%, ενώ τέταρτη ήταν η Γαλλία με αύξηση 3,5% έναντι του 2023 και 214.049 ταξινομήσεις. Στην πέμπτη θέση το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση στο 2,7% και 110.994 ταξινομήσεις.

Στα μοτοποδήλατα οι ταξινομήσεις ακολούθησαν αντίθετη πορεία και έκλεισαν με πτώση 6,5% σε σχέση με το 2023 για 180.591 δίκυκλα από 193.145. Η μόνη από τις μεγάλες αγορές που σημείωσε αύξηση ήταν εκείνη της Ιταλίας με 19% και 22.301 μοτοποδήλατα συνολικά, ενώ το Βέλγιο είχε οριακή πτώση 0,2% για 30.716 δίκυκλα. Οι υπόλοιπες μεγάλες αγορές για μοτοποδήλατα κινήθηκαν πτωτικά με τη Γερμανία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πτώση (14.790, -16.1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (65.978, -12,5%), την Ισπανία (14.574, -12,0%) και την Ολλανδία (32.232, -5,3%).

Τα παραπάνω νούμερα αφορούν συμβατικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αν τα ξεχωρίσουμε αυτά τότε θα δούμε ότι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υπήρξε σημαντική πτώση, συνολικά 18,5%, για τις τέσσερεις από τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές για 28.336 ταξινομήσεις. Με -40,7% και -39,7% η Γερμανία και η Ιταλία ήταν και εκείνες με τη μεγαλύτερη μείωση και ταξινομήσεις που έφτασαν αντίστοιχα τις 5.375 και 5.044 μονάδες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η πτώση ήταν 11,5% στις 2.114 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ενώ οριακή ήταν η πτώση στην Ισπανία 0,2%. 

Η αγορά που σημείωσε αύξηση και μάλιστα σχεδόν διψήφια με 9,8% ήταν εκείνη της Γαλλίας που έκλεισε το 2024 με 9.710 ταξινομήσεις για να γίνει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Στα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα το ποσοστό της πτώσης ήταν σχεδόν το ίδιο, στο 17,2%, ωστόσο ήταν και πολλά περισσότερα σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες με τις συνολικές τους ταξινομήσεις το 2024 να κλείνουν στις 50.537 μονάδες.