Νομοθετικά θα απαγορευτεί ο ανεφοδιασμός σε όποιον δεν φορά κράνος δήλωσε ο Θεοδωρικάκος

Απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο - Δεν επεκτείνεται σε όποιον δεν φορά ζώνη
Νομοθετικά θα απαγορευτεί ο ανεφοδιασμός σε όποιον δεν φορά κράνος δήλωσε ο Θεοδωρικάκος Απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο - Δεν επεκτείνεται σε όποιον δεν φορά ζώνη  Την επικοινωνιακή εκμετάλλευση από τον Άδωνη Γεωργιάδη, μίας πρωτοβουλίας κρητικού πρατηριούχου ως αντίδραση στον άδικο χαμό του 17χρονου Γιάννη Χριστουλάκη, φαίνεται να συνέχισε σήμερα ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, δηλώνοντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πως θα καταθέσει σχετική τροπολογία. Το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει την νομι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/1/2025

Την επικοινωνιακή εκμετάλλευση από τον Άδωνη Γεωργιάδη, μίας πρωτοβουλίας κρητικού πρατηριούχου ως αντίδραση στον άδικο χαμό του 17χρονου Γιάννη Χριστουλάκη, φαίνεται να συνέχισε σήμερα ο Τάκης Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, δηλώνοντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πως θα καταθέσει σχετική τροπολογία.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θα δώσει την νομική κάλυψη στους πρατηριούχους να μην πωλούν βενζίνη σε όποιον αναβάτη μοτοσυκλέτας δεν φορά κράνος. Η ομοσπονδία βενζινοπωλών, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης συμφωνούν με το μέτρο και το υπουργείο Ανάπτυξης συνέταξε την σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί μόλις το υπουργείο Μεταφορών καταθέσει το νέο Κ.Ο.Κ. στη Βουλή.

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος απέφυγε να εξηγήσει τον τρόπο που θα γίνεται αυτό το μέτρο στην πράξη, όπως και τις συνέπειες που θα έχει εκείνος που τελικά ανεφοδιάζει μοτοσυκλέτες με αναβάτες που δεν φορούν κράνος.

Τόνισε επίσης πως το μέτρο αυτό δεν γίνεται να επεκταθεί στους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν φορούν ζώνη καθώς η μη χρήση της δεν είναι το ίδιο εμφανής με την χρήση του κράνους, ενώ πολλές φορές ο οδηγός του αυτοκινήτου αποβιβάζεται από αυτό κατά τον ανεφοδιασμό αφαιρώντας έτσι την ζώνη του.

Για την περίπτωση εκείνων που έχουν καταναλώσει αλκοόλ και αν το μέτρο αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε εκείνους, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε πως οποιοσδήποτε αντιλαμβάνεται κάποιον να οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ θα πρέπει να ειδοποιεί την αστυνομία, ως οφείλει με βάση το κοινωνικό αίσθημα.

Επιπρόσθετα:

Μιλώντας σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο κ. Θεοδωρικάκος, τόνισε πως “επιτελείται πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο σε αυτή την επιτροπή. Θέλω μάλιστα να ευχαριστήσω για την σκέψη και την πρωτοβουλία τον Υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη. Γιατί δεν υπάρχει τίποτα σπουδαιότερο από την ανθρώπινη ζωή και την υγεία, από το να προστατεύουμε τους νέους ανθρώπους. Γιατί οι περισσότεροι που οδηγούν, είναι κυρίως νέα παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία που αισθάνονται άτρωτοι. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να σώσουμε τις ανθρώπινες ζωές, γι’ αυτό και ανταποκριθήκαμε αμέσως”.

 Ο Υπουργός Ανάπτυξης συνέχισε πως “αυτή η πρωτοβουλία αξίζει να αγκαλιαστεί από όλους. Είναι μια καλή ευκαιρία για μια πανεθνική καμπάνια, να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των πάντων, να συνδράμουν όλοι, για την αυτονόητη συνήθεια ότι φοράμε κράνος όταν είμαστε πάνω στο μηχανάκι. Ώστε να μην ξαναχάσουμε ούτε έναν συνάνθρωπό μας και πρέπει να συνδράμουμε όλοι”.

 Επίσης, ανέφερε πως είναι μια πρωτοβουλία που είχε την θετική ανταπόκριση από τους πρατηριούχους και “είναι μια πράξη που συνδυάζει μια κοινωνικά χρήσιμη ανθρώπινη ιδέα και παράλληλα δίνουμε και τη νομική κάλυψη στους πρατηριούχους για να μπορούν να την εφαρμόσουν”.

Θυμίζουμε πως όλα αυτά ξεκίνησαν από μία πρωτοβουλία του πρατηρίου υγρών καυσίμου Εμμανουήλ Ροδουσάκη στην Κίσσαμο, που θρηνώντας τον θάνατο του Ιωάννη Χριστουλάκη, ανακοίνωσε πως δεν θα ανεφοδιάζει όποιον δεν φορά κράνος.

Μετά τον ντόρο που ξεσήκωσε η ανακοίνωση αυτή πανελλαδικά και τα συγχαρητήρια που έλαβε για την κίνησή του ο πρατηριούχος, ο Άδωνης Γεωργιάδης έβγαλε ένα video-καμπάνια για την χρήση του κράνους ζητώντας από το υπουργείο Ανάπτυξης και τους βενζινοπώλες να αγκαλιάσουν το μέτρο. Σήμερα μαθαίνουμε πως τελικά το μέτρο αυτό θα κατατεθεί στη Βουλή μαζί με τον νέο Κ.Ο.Κ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΕΚΑΒ, λαμβάνουν έως και 4.000 κλίσεις ημερησίως από τις οποίες οι 1.000 με 1.100 αφορούν την μεταφορά με ασθενοφόρο, από αυτές περίπου το 50% (500-600) αφορούν περιστατικά υψηλής προτεραιότητας και συγκεκριμένα ανάμεσά τους τα 250-300 είναι τροχαία ατυχήματα. Το 5% αυτών των ατυχημάτων είναι βαριοί τραυματισμοί και κυρίως αφορούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Από εκείνους που τελικά θα επιβιώσουν το 70% θα υποφέρει πλέον από αναπηρία μεγαλύτερη του 80%. Αυτομάτως καταρρίπτεται έτσι και το πλέον ηλίθιο επιχείρημα πως η μη χρήση κράνους είναι κάτι που αφορά τον αναβάτη και μόνο καθώς κάνει κακό στον εαυτό του. Κατά επέκταση δεν ισχύει και το διπλά ηλίθιο επιχείρημα με την σύγκριση των ΗΠΑ καθώς οι πολιτείες στις οποίες η χρήση του κράνους δεν είναι υποχρεωτική δεν έχουν μεγάλα αστικά κέντρα, δεν έχουν υψηλό αριθμό θνησιμότητας από αναβάτες χωρίς κράνος ενώ το καλύτερο αντιεπιχειρήμα έρχεται από την Φλώριντα που ο νόμος ορίζει πως το κράνος δεν είναι υποχρεωτικό αλλά όποιος δεν το φορά θα πρέπει να έχει ιδιωτική ασφάλιση που θα τον καλύπτει συγκεκριμένα για την περίπτωση ατυχήματος χωρίς την χρήση του, κάτι που έχει πολύ υψηλό κόστος για κάτι τόσο απλό, όσο το να φορά κανείς το κράνος!

Η διοίκηση του νοσοκομείου ΚΑΤ ανέφερε πως δέχεται ετησίως 87.000 περιστατικά και από αυτά τα 3.200 αφορούν τροχαία με τους 320 να είναι σοβαρά πολυτραυματίες. Περίπου οι 32 από αυτούς θα έχουν κρανιοεγγεφαλικές κακώσεις που επιφέρουν μόνιμη αναπηρία, που σημαίνει πως περίπου ένας κάθε δέκα ημέρες καταλήγει ανάπηρος και μόνο με τα στοιχεία του ΚΑΤ, όχι συνολικά στην Ελλάδα, όπως τόνισε ο Σταμάτης Παπαδάκης γιατρός στο συγκεκριμένο νοσοκομείο, συμπληρώνοντας τα στοιχεία που έδωσε ο διοικητής, κος Γιάννης Ηλιόπουλος.

Ο πρόεδρος της επιτροπής οδικής ασφάλειας, Μακάριος Λαζαρίδης πρότεινε να υπάρχει μέτρο όπου δεν θα μπορεί να γίνει πώληση μοτοσυκλέτας αν ο αναβάτης δεν έχει κράνος, όπως δεν υπάρχει αυτοκίνητο που πωλείται χωρίς ζώνη. Προφανώς εδώ κάπου χάνεται το μέτρο καθώς οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών δεν κατασκευάζουν κράνη αλλά σε κάθε περίπτωση εκείνο που στις υπόλοιπες χώρες έχει λυθεί με την αστυνόμευση καθώς δεν πρόκειται να κάνει οποιοσδήποτε ούτε μέτρο σε Ευρωπαϊκό δρόμο αν δεν φορά κράνος, εδώ βλέπουμε πως επιστρατεύεται ο πολίτης στην αστυνόμευση και συνεχίζουμε να μην ακούμε κάποιο μέτρο για την αλλαγή νοοτροπίας. Είναι πραγματική έκπληξη να μην αντιλαμβάνεται κάποιος τον λόγο που πρέπει να φορά κράνος και ο λόγος που συνεχίζει τον αντίλογο είναι γιατί η Πολιτεία δεν έχει κάνει σωστά την δουλειά της, όπως συμβαίνει στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης

Honda: Παλιό και νέο CB1000F στην πίστα με Freddie Spencer και τα θρυλικά NSR500 και CB750F Daytona [Photos]

Παρέλαση αστέρων, ανθρώπων και μηχανών, στην πίστα Paul Ricard
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η Honda Motor Europe France και η Honda Racing Corporation (HRC) διοργάνωσαν δύο ιστορικές εκδηλώσεις για να γιορτάσουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον των αγώνων μοτοσυκλέτας, φέρνοντας μαζί θρυλικούς αναβάτες και μια εντυπωσιακή συλλογή μοτοσυκλετών σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις στη Γαλλία.

Πρωταγωνιστής των εκδηλώσεων ήταν ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Freddie Spencer, που κατέκτησε τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα συνολικά, στα κυβικά το 1983 και στα 250 κυβικά και 500 κυβικά το 1985.

Ο εορτασμός συμπίπτει με την παρουσίαση της νέας Honda CB1000F, μιας γυμνής μοτοσυκλέτας με ρετρό εμφάνιση που παραπέμπει στα ιστορικά CB750/CB900, ενώ στην έκθεση υπήρχε και η θρυλική NSR500, με την οποία ο Spencer κατέκτησε το πρωτάθλημα.

Honda

Η NSR500 του 1985 άλλαξε τα πάντα”, αναπολεί ο Spencer. “Επαναπροσδιόρισε τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζαμε τη γεωμετρία, τις δοκιμές και τη σύνδεση με τον αναβάτη. Όταν την οδηγώ ξανά, νιώθω σαν να γυρίζω στο σπίτι μου. Είναι κάτι περισσότερο από μια μοτοσυκλέτα. Είναι μέρος του εαυτού μου και διαμόρφωσε γενιές αγωνιστικών μηχανών που ακολούθησαν”.

Το NSR500 ήταν ένα τετρακύλινδρο V και αποτέλεσε την αιχμή του δόρατος για τη Honda για 18 ολόκληρα χρόνια, ώσπου άλλαξαν οι κανονισμοί και οι δίχρονες μοτοσυκλέτες αποτέλεσαν παρελθόν για τον κορυφαίο θεσμό.

Μαζί με τον Spencer στο Le Mans ήταν η Ana Carrasco, αναβάτρια της Honda World Supersport, πρωταθλήτρια World Supersport 300 το 2018 και η πρώτη γυναίκα που κέρδισε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλέτας απέναντι σε άνδρες αντιπάλους.

“Νιώθω πιο νευρική για την οδήγηση αυτής της μοτοσυκλέτας από ό,τι πριν από έναν αγώνα. Είναι μια μοναδική στιγμή στη ζωή. Σήμερα βασιζόμαστε στα δεδομένα και τα ηλεκτρονικά. Αλλά με αυτή τη μοτοσυκλέτα, όλα έχουν να κάνουν με την αίσθηση και τη σύνδεση. Αυτό είναι μια πραγματική πρόκληση και ένα προνόμιο,” παραδέχτηκε η Carrasco

Οι εκδηλώσεις ανέδειξαν επίσης την τεχνολογική κληρονομιά της Honda, με σημαντικά στελέχη από το Honda Collection Hall της Ιαπωνίας να παρέχουν πληροφορίες για την απαραίτητη συντήρηση των μοτοσυκλετών αυτών. Το Collection Hall, που ιδρύθηκε το 1998, φιλοξενεί περισσότερα από 150 οχήματα σε έκθεση, ενώ εκατοντάδες ακόμη μοτοσυκλέτες βρίσκονται σε αποθήκη, όλες συντηρημένες σε κατάσταση λειτουργίας.

Honda

Η αντίθεση μεταξύ της μηχανικής του παρελθόντος και του παρόντος διερευνήθηκε περαιτέρω από τον Ujino-san, πρώην μηχανικό της Repsol Honda MotoGP και πλέον μέλος της ομάδας ανάπτυξης της HRC: Σήμερα, διαθέτουμε τηλεμετρία και σφραγισμένους κινητήρες. Στην εποχή των δίχρονων, οι μηχανικοί έπρεπε να «διαβάζουν» τη μοτοσυκλέτα – τον ήχο, τους κραδασμούς, ακόμα και τη μυρωδιά της. Απαιτούσε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο κατανόησης.

Μάλιστα ο Spencer πρόσφατα οδήγησε και τη νέα CB1000F και δήλωσε: “Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η σύνδεση. Μπορείς να νιώσεις την καταγωγή, αλλά με σύγχρονη τεχνολογία, σταθερότητα και ευελιξία. Η Honda κατασκευάζει πάντα μοτοσυκλέτες που επιτρέπουν στους αναβάτες να φτάνουν στα όρια και να επιστρέφουν. Η CB1000F συνεχίζει αυτή την παράδοση υπέροχα.”

Στην εκδήλωση οι οπαδοί της Ιαπωνικής εταιρείας είχαν την ευκαιρία  να δουν από κοντά τις CB1000F του 1977, NSR500 και CB750F Daytona, όπως φυσικά και τον Spencer. Ακολουθούν οι φωτογραφίες από τις εκδηλώσεις.