Norton Motorcycles - Ξεκινά το ηλεκτρικό της ταξίδι

Με κορυφαίους Βρετανούς συνεργάτες
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

22/6/2022
Η Norton ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει να εξελίσσει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στη Βρετανία, μετά από την εξασφάλιση σημαντικών επενδυτικών κεφαλαίων μέσα από κρατικό πρόγραμμα επιδοτήσεων.
 
Το εγχείρημα θα γίνει πραγματικότητα χάρη στη χρηματοδότηση του Advanced Propulsion Centre (APC) 19, ενός προγράμματος που στοχεύει να βοηθήσει τις εταιρείες της βιομηχανίας αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας να εξελίξουν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, για να επιταχυνθεί το «πράσινο» μέλλον του τομέα στη Βρετανία.
 
Καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και λύσεις μικρό-κινητικότητας έχει πάρει την ανιούσα, το project «Zero Emission Norton» έρχεται να δημιουργήσει τη νέα γκάμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών της Norton.
 
Το design πρόκειται να αποτελέσει οδηγό του νέου project, με την εταιρεία να αναφέρει πως τα νέα ηλεκτρικά προϊόντα της θα έχουν ατόφιο DNA Norton, με σύγχρονη ερμηνεία, κορυφαίες καινοτομίες και ψηφιακές λύσεις.
 
Η Norton προτίθεται να εργαστεί για να μειώσει βάρος και μέγεθος των μπαταριών των ηλεκτρικών της μοτοσυκλετών, προσφέροντας «αγωνιστικές επιδόσεις και τουριστική αυτονομία».
 
Για να εκπληρωθούν τα παραπάνω φιλόδοξα σχέδια, η εταιρεία θα συνεργαστεί με ειδικούς από τις Delta Cosworth, HiSpeed Limited, Formaplex Technologies, M&I Materials, INDRA και με το Πανεπιστήμιο του Warwick (WMG), τακτική ανάλογη με αυτή που ακολουθεί και η Triumph.
 
Η Delta Cosworth θα σχεδιάσει τις μπαταρίες των μοτοσυκλετών, η HiSpeed Limited τους κινητήρες, η Formaplex Technologies ειδικεύεται στην κατασκευή σύνθετων υλικών, η M&I Materials θα είναι υπεύθυνη υποστήριξης εφαρμογών διηλεκτρικών λιπαντικών, η INDRA θα εργαστεί πάνω στους φορτιστές, και το WMG θα προσφέρει τεχνογνωσία μπαταριών, λογισμικού, κ.α.
 
Έτσι ξεκινά το ηλεκτρικό ταξίδι της η Norton, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τουλάχιστον για την ώρα οι άνθρωποι της εταιρείας δεν κάνουν λόγο για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους.

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες