Πατέντες Yamaha για κλήσεις έκτακτης ανάγκης!

Ένα ακόμη σύστημα ασφάλειας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/4/2020

Το εργοστάσιο του Iwata κατέθεσε πρόσφατα πατέντες για ένα σύστημα που θα αναγνωρίζει μια πτώση και θα ενεργοποιεί αυτόματα τα alarm και θα πραγματοποιεί κλήσεις για βοήθεια. Αυτό το σύστημα βέβαια, δεν είναι κάτι καινούργιο για τις μοτοσυκλέτες, καθώς ήδη η BMW χρησιμοποιεί κάτι αντίστοιχο, έχοντας και τεχνογνωσία από τον κόσμο των αυτοκινήτων.

Το σύστημα διαθέτει μια μονάδα ελέγχου που λαμβάνει δεδομένα από μια σειρά αισθητήρων (γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα) γνωρίζοντας έτσι πότε μια μοτοσυκλέτα έχει πτώση ή εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα. Τότε αυτομάτως πραγματοποιεί μια κλήση σε ένα προκαθορισμένο τηλεφωνικό κέντρο εκτάκτου ανάγκης, δίνοντας στοιχεία για το σημείο της πτώσης και του αναβάτη. Μέσω αυτού του συστήματος, μπορείς να αποφασίσεις αν θα καλέσεις κάποιο κέντρο πρώτων βοηθειών ή κάποιο μέλος της οικογενείας σου.

Τα σχέδια των πατεντών, δείχνουν επίσης πως η μονάδα ελέγχου θα μπορεί να ενεργοποιεί παράλληλα την κόρνα και τα αλάρμ της μοτοσυκλέτας, δίνοντας ακουστικό και οπτικό σήμα, ώστε να προειδοποιεί τους διερχόμενους αναβάτες και οδηγούς, αλλά και για να κάνει ευκολότερο τον εντοπισμό από τους διασώστες.

Στις πατέντε απεικονίζεται μια σπορ μοτοσυκλέτα, αλλά αυτό δεν δείχνει κάτι ιδιαίτερο, ενώ θα πρέπει να θεωρούμε πιο σίγουρο ότι θα το δούμε πρώτα σε πιο touring μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Tracer 900 GT, ή σε μεγάλα adventures όπως το Tenere και το επικείμενο Super Tenere. Δεν αποκλείεται όμως αυτό το σύστημα να αποτελεί και μια πρώτη ένδειξη για την δημιουργία του διαδόχου του FJR1300, που φέτος διανύει την τελευταία χρονιά της ύπαρξής του.

 

 

Βρετανία: Κάμερα έπιασε μοτοσυκλετιστή με 254 χλμ/ώρα – 12 μήνες στέρηση διπλώματος

Ο Βρετανός αναβάτης θα κάνει καιρό να ξανά οδηγήσει
rider
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/5/2026

Ο Dale Gooderham έχασε την άδεια οδήγησης του για ένα χρόνο, αφού εντοπίστηκε να κινείται με τη μοτοσυκλέτα του με ταχύτητα 254 χλμ/ώρα.

Ο Βρετανός αναβάτης ομολόγησε την ενοχή του για υπερβολική ταχύτητα στο δικαστήριο του Ipswich, αφού πιάστηκε να οδηγεί με 254 χλμ/ώρα το περασμένο καλοκαίρι.

Το περιστατικό έλαβε χώρα στον αυτοκινητόδρομο Α14 στο Creeting St Peter, στις 2:35 μ.μ. στις 29 Ιουλίου 2025, γεγονός που κατέγραψε κάμερα ασφαλείας.

Ο 41χρονος εμφανίστηκε στο δικαστήριο στις 11 Μαΐου 2026 και ομολόγησε την ενοχή του για την κατηγορία της υπερβολικής ταχύτητας. Του αφαιρέθηκε το δίπλωμα οδήγησης για 12 μήνες, του επιβλήθηκε πρόστιμο 120 λιρών, ενώ θα πληρώσει 168 λίρες για έξοδα και επιπλέον χρεώσεις.

Στην Αγγλία οι αναβάτες γνωρίζουν πως υπάρχουν αμέτρητες κάμερες στους δημόσιους δρόμους και έτσι είναι πολύ πιθανό σε περίπτωση υπέρβασης των ορίων να έχουν και τις ανάλογες κυρώσεις. Στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η χώρα μας με την τοποθέτηση νέων καμερών στο οδικό δίκτυο, αλλά και με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ. Για το ίδιο παράπτωμα στην Ελλάδα, βέβαια, ο παραπάνω αναβάτης θα είχε πληρώσει 2.000 ευρώ πρόστιμο και έναν χρόνο αφαίρεση διπλώματος χωρίς καν να πάει σε δικαστήριο.