Πέθανε ο Andrea Merloni, πρώην πρόεδρος της Benelli!

Σε ηλικία 53 ετών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/11/2020

Ο Andrea Merloni, μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της ιταλικής μοτοβιομηχανίας, πέθανε χθες το βράδυ στο σπίτι του στο Μιλάνο, σε ηλικία 53 μόλις ετών. Μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί τα ακριβή αίτια του θανάτου του, αλλά οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για καρδιακή προσβολή.

Ο Andrea ήταν γιος του Vittorio Merloni, του πολύ γνωστού Ιταλού επιχειρηματία, ο οποίος είχε ιδρύσει την Indesit που αργότερα πουλήθηκε στον αμερικάνικο κολοσσό Whirlpool. Ο Andrea Merloni έγινε κυρίως γνωστός από την θητεία του ως πρόεδρος της Benelli από το 1996 ως το 2004, αλλά πέρα από αυτό είχε μια μακρά Ιστορία στον χώρο της μοτοσυκλέτας.

Από το 1988 η Benelli είχε μπει στην δίνη των οικονομικών προβλημάτων, με σχεδόν μηδενική παραγωγή, τις διοικητικές και τεχνικές της υπηρεσίες υπό διάλυση και σχεδόν 250 εργαζόμενους απολυμένους. Τότε, το 1989, ο Giancarlo Selci ιδιοκτήτης του ομίλου Biesse ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, αν και διατήρησε ως κύρια δραστηριότητα του εργοστασίου την ξυλεία. Χωρίς να έχει την δυνατότητα να επενδύσει πολλά, εστίασε στην κατασκευή μικρών πενηνταριών με το λογότυπο της Benelli. Το S50 ήταν ένα φτηνό αλλά απαρχαιωμένο μοτοσυκλετάκι, που βγήκε σε δύο εκδόσεις (την Spring και την Devil), ενώ διοργανώθηκε και ένα κύπελλο τύπου ενιαίου το 1992. Παρ' όλα αυτά , το project δεν απέδωσε και ο Selci "πέταξε λευκή πετσέτα" εστιάζοντας την προσοχή του στην δική του εταιρεία, την Biesse.

Τα μικρά όμως αυτά μοτοσυκλετάκια, τράβηξαν την προσοχή ενός νεαρού επιχειρηματία, μόλις 28 ετών, του Andrea Merloni, ο οποίος ανέλαβε την Benelli το 1996. Ο Andrea, συνδύασε τις γερές "οικονομικές πλάτες" από την αυτοκρατορία του πατέρα του και το πάθος που διακατείχε τον ίδιο για τις μοτοσυκλέτες. Συμμετείχε ως αγωνιζόμενος στο Motocross και στην συνέχεια μεταπήδησε στην ταχύτητα, στο ιταλικό πρωτάθλημα superbikes. Το 1992 ένα ατύχημα τον υποχρέωσε να σταματήσει την αγωνιστική του καριέρα και ανέλαβε έναν καινούργιο ρόλο ως team manager στα Superbikes, αναδεικνύοντας μάλιστα μέσα από αυτή τον σπουδαίο αναβάτη του παγκοσμίου, Pierfrancesco Chili. Το 1993 ίδρυσε την εταιρεία Evolve που δραστηριοποιείται στα μοτοσυκλετιστικά είδη ένδυσης και αξεσουάρ, ενώ το 1996 αγόρασε την Benelli.

Αμέσως κατασκεύασε ένα καινούργιο εργοστάσιο, κάνοντας μια επένδυση 20 εκατομμυρίων λιρετών για πέντε χρόνια. Δεν κράτησε τίποτα από τις προηγούμενες γραμμές παραγωγής, ενώ στράφηκε στην δημιουργία των scooters, τα οποία γνώριζαν μεγάλη άνθιση στην Ιταλία, προκειμένου να επαναφέρει το όνομα της Benelli στο προσκήνιο. Το 491 βγήκε στην αγορά το 1997, ενώ ακολούθησαν τα Pepe και Κ2, όλα με κινητήρες της Minarelli.

Ταυτόχρονα σχεδιάζει και την επιστροφή της εταιρείας στις μοτοσυκλέτες, προσλαμβάνοντας τον Riccardo Rossa, ο οποίος είχε εμπειρία από το project της Cagiva στα GP. Καρπός αυτής της συνεργασίας ήταν το τρικύλινδρο 900 Tornado, που βγήκε από την παραγωγή το 2000, κατά την διάρκεια του Isle of Man TT. Στη συνέχεια ακολούθησαν κι άλλα τρικύλινδρα μοντέλα, όπως το TnT, ενώ μπήκε μπροστά και το project ενός κλειστού scooter (το Adiva).

Τα αποτελέσματα της αναγεννημένης Benelli ήταν εντυπωσιακά, αλλά οι μεγάλες επενδύσεις που έγιναν για το Tornado δεν μεταφράστηκαν σε αντίστοιχες πωλήσεις. Ο Merloni αποφάσισε να εγκαταλείψει το σχέδιο του και το 2005 η εταιρεία πέρασε στα χέρια του Qianjiang Group και έκτοτε η συνέχεια είναι γνωστή.

Σίγουρα, μια προσωπικότητα όπως του Andrea Merloni θα λείψει από την μοτοσυκλέτα κι εμείς δεν μπορούμε να εκφράσουμε την βαθύτατη λύπη μας και τα συλλυπητήριά μας.

Θεσσαλονίκη: Έκλεψαν μοτοσυκλέτα ανοίγοντας διάλογο με την ιδιοκτήτρια «Όλα καλά θεία» [VIDEO]

«Όχι και θεία…» ήταν το μόνο που πρόλαβε να πει
Θεσσαλονίκη: Έκλεψαν μοτοσυκλέτα ανοίγοντας διάλογο με την ιδιοκτήτρια «Όλα καλά θεία» [VIDEO]
Από το

motomag

10/2/2026

Με περίσσεια θράσους δύο κουκουλοφόροι στον Άγιο Παύλο Θεσσαλονίκης που το τελευταίο διάστημα έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά κλοπών, δεν σταμάτησαν την δράση τους όταν η ιδιοκτήτρια τους είδε και τους μίλησε.

Το περιστατικό συνέβη στις 03:30 με τους δράστες να κλέβουν ένα Kawasaki Z750 που ήταν παρκαρισμένο σχεδόν κάτω από το μπαλκόνι της ιδιοκτήτριας η οποία αντιλήφθηκε την κλοπή καθότι ήταν ξύπνια και τους είδε να σταματούν και να κατεβαίνουν από το δίκυκλο τους, φορώντας τις κουκούλες.

Βγήκε στο μπαλκόνι και ακολούθησε ο παρακάτω διάλογος:

– Μπορώ να μάθω τι ακριβώς κάνετε;
– Ε;
– Τι κάνετε;
– Εδώ, καλά, καλά.
– Την μηχανή που την πάτε;
– Εδώ κάτω.
– Ποιανού είναι η μηχανή;
– Δικιά μας είναι, έμεινε.
– Άντε…
– Όλα καλά θεία.
– Όχι και θεία ρε φίλε!

Στο μεταξύ η ιδιοκτήτρια δήλωσε διπλά σαστισμένη καθώς εκείνη την ώρα παρακολουθούσε μία ταινία με ληστές, όταν είδε τους κουκουλοφόρους στο στενάκι έξω από το μπαλκόνι της. Κατά δήλωσή της, κοκκάλωσε όπως είπε χαρακτηριστικά εκείνη την στιγμή και δεν ήξερε τι να κάνει, αν θα έπρεπε να φωνάξει ή όχι. Στο μεταξύ δεν βρισκόταν σε κάποιο μπαλκόνι πολύ ψηλότερα από τον δρόμο ώστε να νιώθει την ασφάλεια να προκαλέσει δύο κουκουλοφόρους.

Όπως είπε, είχαν βαριά ελληνική προφορά και ο ένας από αυτούς είχε πυκνές ρυτίδες στο μέτωπο που είχε μείνει ακάλυπτο καθώς δεν είχε φορέσει καλά την κουκούλα. Από την προφορά τους μπορεί να είναι Ρομά που λυμαίνονται την περιοχή.

Για την μοτοσυκλέτα, η ιδιοκτήτρια δήλωσε πως την έχει αποκτήσει με κόπο και είναι εργαλείο δουλειάς για την ίδια, ενώ αποφάσισε τελικά να διατηρήσει την ψυχραιμία της καθώς πήρε πολύ γρήγορα την απόφαση πως την έχει χάσει ήδη. Έκανε απευθείας δήλωση στην αστυνομία, η οποία όμως χαρακτηρίζεται από τα μικρά ποσοστά επιτυχίας στην διαλεύκανση παρόμοιων υποθέσεων που αφορούν κλεμμένες μοτοσυκλέτες.