Σήριαλ πώλησης Ducati

Έχει ακόμη πολλά επεισόδια…
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/9/2017

Αυτό που ξεκίνησε σαν φήμη και μετεξελίχθηκε σε ένα κανονικό σίριαλ και αφορά την πώληση της Ducati, φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμη, σύμφωνα με τις πληροφορίες που εξακολουθούν να βγαίνουν στην επιφάνεια. Μέχρι στιγμής, το σίγουρο είναι ότι το όλο ζήτημα μπαίνει στον "πάγο", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνει και οριστικά.

Σύμφωνα με αναφορές από το Bloomberg, ένα από τα μεγαλύτερα κανάλια παγκοσμίως σχετικά με τα οικονομικά νέα, η διαφωνία που υπάρχει μέσα στο συμβούλιο του VW Group, ανάμεσα στα στελέχη και τα συνδικάτα των εργαζομένων που συμμετέχουν με ισάριθμα μέλη, έχει επιφέρει το προσωρινό πάγωμα. Μέχρι στιγμής είχαν ακουστεί πάρα πολλά ονόματα και επενδυτές ως επίδοξοι ιδιοκτήτες, αλλά κάθε φορά η εκάστοτε προσφορά (ή η φήμη μιας τέτοιας) έφτανε στο σημείο να αποσυρθεί, ενώ μεγάλο μέρος για την δυσαρέσκεια που συνόδευε αυτή την διαδικασία καταλογιζόταν στον Τύπο.

Αν και δεν είχε καθοριστεί το τίμημα για την εξαγορά της Ducati, το κόστος κυμαινόταν ανάμεσα στα 1,3 με 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδόν 100 φορές πάνω από τα καθαρά ετήσια κέρδη της εταιρείας που ανέρχονται στα 100 εκατομμύρια ευρώ. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων έθεσαν ως επιχείρημα ότι η αγορά της Ducati δεν είχε καμία σχέση με τις βασικές δραστηριότητες του VW Group παγκοσμίως, και με δεδομένο ότι καταλαμβάνουν το 50% του συμβουλίου, είχαν τη δύναμη να μπλοκάρουν τις συμφωνίες.

Η Ducati αγοράστηκε το 2012 από το Group μέσω της Audi, αλλά από τον Απρίλιο της φετινής χρονιάς άρχισαν να διακινούνται οι φήμες σε μια προσπάθεια του VW Group να λειτουργήσει η Ducati ως αντιστάθμισμα του αυτοκινητιστικού τομέα και της ζημιάς που είχε υποστεί εξαιτίας του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων. Με δεδομένο ότι η αγορά της Ducati είχε κοστίσει στην VW 1,283 δισεκατομμύρια ευρώ, ένας πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώλησή της θα μπορούσε να φέρει ένας αξιοπρεπές κέρδος από σχετικά βραχυπρόθεσμη επένδυση.

Tο όλο ζήτημα μπαίνει στον "πάγο", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κλείνει και οριστικά

Σύμφωνα λοιπόν με τις αναφορές του Bloomberg, οι διαπραγματεύσεις για μια πιθανή πώληση είναι σχεδόν αδύνατο να ξεκινήσουν ξανά αυτή τη χρονιά.

Πριν από λίγο όμως ήρθε στην επιφάνεια μια ακόμη πτυχή, όπως αποκάλυψαν οι Economic Times. Αυτή τη φορά, η ινδική φίρμα που έχει στην κατοχή της την Royal Enfield, η Eicher Motors,  φέρεται πως θέλει να κάνει προσφορά για την εξαγορά της Ducati ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 1,7 δις ευρώ). Αν και είναι εις γνώση τους ότι οι διαδικασίες διαπραγματεύσεων έχουν παγώσει, υπάρχει η πεποίθηση ότι η τελική απόφαση για το αν θα πουληθεί η Ducati θα ληφθεί στις 29 Σεπτεμβρίου.

Πηγή μέσα από τους Economic Times μάλιστα, αναφέρουν πως το θέμα παίρνει παράταση όχι τόσο λόγω της διαφωνίας με τα συνδικάτα, όσο λόγω των επικείμενων εκλογών στη Γερμανία. Υπάρχει μάλιστα ελπίδα ότι πρόκειται για μια προσωρινή διακοπή κι όχι για ένα οριστικό αδιέξοδο. Σύμφωνα μάλιστα με την ίδια πηγή, η Eicher έχει περάσει την αρχική αξιολόγηση και θα προχωρήσει στον διαγωνισμό άκρως επιθετικά.

 

Ετικέτες

MotoGP: Συνεργασία με SHARK για νέα σειρά κρανών με το λογότυπό τους το 2026

Η γνωστή εταιρεία SHARK συμμαχεί με τα MotoGP για την δημιουργία επίσημης σειράς κρανών του παγκοσμίου πρωταθλήματος
MotoGP SHARK Helmets
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η SHARK και τα MotoGP ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, παρουσιάζοντας την πρώτη επίσημη συλλογή κρανών MotoGP που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026, μια κίνηση που ενισχύει τη θέση της SHARK στον κορυφαίο θεσμό των δύο τροχών, φέρνοντας στους αναβάτες κράνη κατασκευασμένα με τεχνολογία που εξελίχθηκε σε ακραίες αγωνιστικές συνθήκες.

Η SHARK, με ρίζες στα γαλλικά paddock από το 1989 και 79 παγκόσμιους πρωταθλητές στο ενεργητικό της, ενισχύει την παρουσία της στα MotoGP όπου ήδη εκπροσωπείται από τους Johann Zarco και Raul Fernandez. Η νέα σειρά κρανών, σχεδιασμένη στη Μασσαλία, αξιοποιεί την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει μέσα στις πίστες: σύνθετα υλικά, αεροδυναμική βελτιστοποίηση και αφοσίωση στην προστασία.

Τα MotoGP, ως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παγκοσμίως, αποτελεί ιδανικό συνεργάτη με 22 πίστες σε 5 ηπείρους και συνεχής τεχνολογική εξέλιξη σε αεροδυναμική, ηλεκτρονικά και ασφάλεια.

Η συλλογή SHARK x MotoGP θα περιλαμβάνει δύο Aeron GP FIM #2 πιστοποιημένα με το νέο πρότυπο FIM 2026, ένα Aeron χωρίς το A2S spoiler, καθώς και τα ολοκαίνουργια Skwal Cup και Skwal Jet Cup. Πρόκειται για κράνη που κουβαλούν αγωνιστικό DNA, αλλά προορίζονται για καθημερινή αστική χρήση από όλους τους αναβάτες.

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συλλογή "σύμβολο ανάπτυξης και πάθους", ενώ ο CEO της 2Ride (μητρική εταιρεία γνωστών brands όπως SHARK, NOLAN, SEGURA, BERING, και CAIRN) Christophe Merkel, τόνισε ότι η σειρά αντανακλά τις αξίες και των δύο μερών, φέρνοντας τεχνολογία από τα MotoGP στο δρόμο.

Η συνεργασία θα διαρκέσει από το 2026 έως το τέλος του 2028, σηματοδοτώντας μια τριετία τεχνολογικής και εμπορικής σύμπραξης, κυρίως το δεύτερο για να είμαστε ειλικρινείς. Το διαδικτυακό κατάστημα των MotoGP πηγαίνει πολύ καλά και για να συνεχίσει θα πρέπει να εμπλουτίζεται με προϊόντα. Ένα δικό τους κράνος, είναι κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κάποια άλλη επιρροή στο καθαυτό κομμάτι των αγώνων.