Sturgis Moto Rally 2020 ΗΠΑ- 460.000 μοτοσυκλέτες: Απολογισμός για την μεγαλύτερη συγκέντρωση εν μέσω πανδημίας

Χωρίς μείωση συμμετοχών!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/8/2020

Η πόλη των 7.000 κατοίκων περνά αυτή την στιγμή υποχρεωτική εξέταση κορωνοϊού για όλους τους κατοίκους, ώστε να υπάρχει πλήρη αντιμετώπιση χωρίς να αποκλειστούν στα σπίτια τους μαζικά. Το πρωί της Δευτέρας αποχώρησαν και οι τελευταίοι μοτοσυκλετιστές από τους συνολικά 46.000 που πέρασαν φέτος. Μισό εκατομμύριο μοτοσυκλέτες σε μία εκδήλωση που κράτησε 10 ημέρες, με τις αρχές να εκτιμούν πως καθημερινά στην περιοχή υπήρχαν πάνω από 80.000 καθώς ελάχιστοι ήταν εκείνοι που έμειναν και τις δέκα ημέρες. Οι περισσότεροι πήγαιναν για δύο ημέρες, με την αρχική εκτίμηση να είναι πως φέτος θα επισκεπτούν την εκδήλωση περίπου 250.000 μοτοσυκλέτες.

Με την έκταση που πήρε η αντίδραση για μία τόσο μεγάλη συγκέντρωση ανθρώπων, την μεγαλύτερη στις ΗΠΑ, τις τελευταίες ημέρες υπήρχε κόσμος που πήγαινε στο Surgis Motorcycle Rally απλά και μόνο για να δηλώσει την αντίθεσή του, προς την αντίθεση των υπολοίπων να γίνει η συγκέντρωση… Εμφανίστηκαν λοιπόν οπαδοί του Trump που αντιτίθενται στα μέτρα κατά της πανδημίας και να καλούν σε εγγραφές ενόψει των αμερικανικών εκλογών και στο τέλος ένα κομμάτι της μοτοσυκλετιστικής εκδήλωσης πολιτικοποιήθηκε. Η συνέπεια όλων αυτών ήταν να προγραμματιστούν εκδηλώσεις antifa, πορείες για το black lives matter συγκεντρώνοντας τελικά ακόμη περισσότερο κόσμο!

Στο τέλος η μείωση κατά 50% των συμμετοχών εξαιτίας της πανδημίας δεν έγινε ποτέ και αυτό εν μέρη οφείλεται στις αντιδράσεις μέσα από τα social media όσων έτσι και αλλιώς δεν θα πήγαιναν… η αντίδρασή τους έφερε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα και λίγο έλειψε να οδηγήσει και σε περαιτέρω κλιμάκωση.

Το μόνο θετικό όλων αυτών, ήταν πως η πολιτικοποίηση της εκδήλωσης έγινε προς το τέλος της κι έτσι δεν συνέβησαν παρά λίγα μόνο επεισόδια μεταξύ των παρατάξεων. Θα ήταν και δύσκολο βέβαια να πάρουν έκταση τα επεισόδια καθώς οι ίδιοι οι μοτοσυκλετιστές δεν ανήκουν σε μία και μόνο παράταξη και σίγουρα δεν θέλουν να πάρει πολιτική διάσταση η συγκέντρωσή τους που γίνεται σταθερά εδώ και 80 χρόνια!

Ο όρος Rally στην ονομασία του είναι χαριστικός, ακόμη και όταν ξεκίνησε το 1938 θα του ταίριαζε καλύτερα ο όρος Φεστιβάλ, αν και τότε όλα τα Rally ήταν σαν φεστιβάλ από πλευράς οργάνωσης. Στην πράξη αυτό που συμβαίνει στο Sturgis είναι ένα μουσικό φεστιβάλ για μοτοσυκλετιστές, με πάρα πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για εξίσου πολλές διαφορετικές μουσικές σκηνές. Φέτος ένα μεγάλο ποσοστό των προγραμματισμένων εκδηλώσεων είχε ακυρωθεί, μέχρι που τα πράγματα πήραν άλλη τροπή βέβαια και ξαφνικά προστέθηκαν νέες «εκδηλώσεις».

Μετά τα παραπάνω και με την συμμετοχή να φτάνει τελικά τα περσινά νούμερα, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μοτοσυκλετιστών της Αμερικής, που ταυτόχρονα αποτελεί την μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπων σε καιρό πανδημίας για τις ΗΠΑ, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις παγκοσμίως, έληξε μετρώντας πέντε νεκρούς συνολικά από τους οποίους οι δύο είναι εντός πόλης και σίγουρα συμμετέχοντες στο Rally σε συνολικά 4 θανατηφόρα δυστυχήματα για το σύνολο της περιοχής, αριθμός αυξημένος από πέρσι. Το 2019 έγιναν δύο δυστυχήματα με δύο νεκρούς.

Από εκεί και πέρα σημειώθηκαν 18 ατυχήματα χωρίς τραυματισμό και 31 με τραυματισμούς, μέσα στην πόλη και αντίστοιχα 50 και 56 ατυχήματα για ολόκληρη την περιοχή. Που σημαίνει πως σημειώνονταν ατυχήματα φεύγοντας ή πηγαίνοντας στο Rally αλλά χωρίς να μπορεί η τροχαία αυτή την στιγμή να τα αποδώσει απευθείας σε συμμετέχοντες. Ιδιαίτερα από την στιγμή που υπάρχουν και αρκετοί που ταξιδεύουν με μεγάλα van και αυτοκινούμενα, αντί να καβαλούν τις μοτοσυκλέτες τους.

Η δημοτική αρχή και η διοργάνωση δεν δημοσιεύουν ακριβή νούμερα, ωστόσο ο έλεγχος της κίνησης στους δρόμους που γίνεται από την πολιτεία σε εννέα διαφορετικά σημεία και με τα δεδομένα που ανέλαβε να συλλέξει μία τρίτη εταιρεία, συμπεριλαμβανομένων της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, έδειξαν μία μείωση μόλις 7,5% συγκριτικά με πέρσι.

Έγιναν συνολικά σε όλη την περιοχή 145 συλλήψεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και 241 για κατοχή ναρκωτικών με 7 μοτοσυκλέτες να κατάσχονται για παραπτώματα που σχετίζονταν με ναρκωτικά.

Οι κάτοικοι της μικρής αυτής πόλης στην Ν. Ντακότα κοντά στο φημισμένο μνημείο με τα γιγάντια πρόσωπα των προέδρων σκαλιστά στο βράχο, δηλώνουν ευτυχείς που έληξε η συγκέντρωση αν ρωτήσεις εκείνους που το επάγγελμά τους δεν σχετίζεται απευθείας με τα υπέρογκα ποσά που μπαίνουν στα ταμεία όλες αυτές τις ημέρες. Διότι ακόμη και οι δύο τεχνικοί υπολογιστών που υπάρχουν στην πόλη, είχαν αυξημένη δουλειά εξαιτίας της εκδήλωσης, τόσο πριν, όσο και μετά.

Συνολικά 4.000 κλίνες ενοικιάζονται αυτές τις ημέρες, κάποιοι νοικιάζουν ολόκληρα τα σπίτια τους και φεύγουν για δύο εβδομάδες, άλλοι νοικιάζουν δωμάτια, αχυρώνες, ή πρόχειρα καταλύματα στις αυλές τους. Από εκεί και πέρα τεράστια camping στήνονται στα χωράφια και τις ιδιοκτησίες γύρω από την πόλη με αντίστοιχο ενοίκιο ενώ τα εστιατόρια λειτουργούν σε 24ωρη βάση για όλες αυτές τις ημέρες. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες σπιτιών έχουν πλέον αναπτύξει προσωπική σχέση με τους συμμετέχοντες στο Rally και δέχονται τους ίδιους κάθε χρόνο με αποτέλεσμα να υπάρχει οικειότητα αλλά και μία κάποια εμπιστοσύνη ώστε να αφήνουν το ίδιο τους το σπίτι για να μείνουν αλλού, συνδυάζοντας τις δικές τους διακοπές με το έσοδο του ενοικίου από την πρώτη τους κατοικία.

Ένας από τους τρόπους που έχει η πολιτεία για να μετρήσει τον αριθμό των επισκεπτών, είναι με βάση τους τόνους σκουπιδιών που αυτές τις ημέρες απομακρύνονται με πρόσθετο προσωπικό και αυξημένο κόστος. Καταλήξουν σε μία χωματερή περίπου 55 χιλιόμετρα μακριά με κόστος μεταφορικών 60 Ευρώ τον τόνο, που καταλήγει στα δημοτικά τέλη. Το κόστος συγκομιδής είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.

Ο άμεσος απολογισμός του Sturgis Motorcycle Rally ήταν αυτός για το 2020, οι εξετάσεις που γίνονται αυτή την στιγμή και στους 7.000 κατοίκους, θα δείξουν αν η συγκέντρωση αυτή ήταν το επίκεντρο για μία μαζική εξάπλωση της πανδημίας. Οι κάτοικοι λένε πως η χρήση μάσκας ήταν σπάνια, πέρα από τις παντάνες που έτσι κι αλλιώς αρκετοί φορούν, αλλά μόνο όταν οδηγούν… Τήρηση αποστάσεων δεν υπήρχε, πάντα σύμφωνα μας τους κατοίκους, όπως και βασικών κανόνων υγιεινής, πράγμα που ήταν εκείνο που τους ενοχλούσε περισσότερο. Ο μέσος όρος ηλικίας για τους συμμετέχοντες στο Sturgis Motorcycle Show υπολογίζεται στα 54 έτη.

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες