VSK800 - “Universal” εν σειρά τετρακύλινδρος στην Κινά προορίζεται για διαφορετικές μάρκες

Πλειστηριασμός στα εργοστάσια
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/9/2020

Η τεράστια αγορά της Κίνας, μέχρι πρόσφατα η μεγαλύτερη του κόσμου πριν την ξεπεράσει σε αριθμούς η Ινδία, έχει ένα μακρύ δίκτυο προμηθευτών για εξαρτήματα, ανταλλακτικά κτλ, μέχρι και κινητήρες. Ακριβώς όπως συμβαίνει οπουδήποτε υπάρχει βιομηχανία. Δεν πρέπει να μας κάνει εντύπωση δηλαδή, ωστόσο το εντυπωσιακό είναι πως στην Κίνα υπάρχει και αγορά για σχέδια κινητήρων. Οπουδήποτε υπάρχει βιομηχανία, στήνεται γύρω από τα εργοστάσια ένας κύκλος μικρότερων βιοτεχνιών και προμηθευτών. Στην Ιταλία τα πλαίσια της Ducati κατασκευάζονται από την εταιρεία pierobon, που σχετικά πρόσφατα ξεκίνησε και την δική της μοτοσυκλέτα, κάποιος άλλος φτιάχνει carbon εξαρτήματα, στην Σλοβενία και την Πορτογαλία κατασκευάζονται οθόνες για τον πίνακα οργάνων και η λίστα είναι ατελείωτη. Στην Ελλάδα έχουμε βιοτεχνίες που προμηθεύουν την γραμμή παραγωγής της VW για παράδειγμα. Μπορεί να φτιάχνουν κάτι μικρό που αποτελεί λεπτομέρεια για τον μεγάλο Γερμανό κατασκευαστή, αλλά δεν παύει να είναι βασική προτεραιότητα για τον μικρότερο βιοτέχνη. Αντίστοιχα στην Κίνα, ο κύκλος αυτός είναι τεράστιος, με χιλιάδες προμηθευτές.

Τα τελευταία χρόνια οι κινέζοι κατασκευαστές εξελίσσουν τους δικούς τους κινητήρες, εξακολουθεί όμως να είναι μεγάλη σε δυναμική, η αγορά των βιομηχανικών σχεδίων κινητήρων. Ακόμη και τώρα οι μεγάλες Ιαπωνικές εταιρείες πωλούν τα σχέδια παλαιότερων κινητήρων ή κινητήρων που τώρα είναι στην γκάμα τους, αλλά τους έχουν εξελίξει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το CFMoto 650 είναι μία τέτοια περίπτωση, που έχει κινητήρα φτιαγμένο πάνω στα αγορασμένα σχέδια της Kawasaki, με την διαφορά πως οι Ιάπωνες έχουν εξελίξει αρκετά την λειτουργία του και την τροφοδοσία του από τότε. Τώρα η CFMoto έχει αποκτήσει και τα σχέδια του κινητήρα 990 της KTM, ως ένα ανταποδοτικό μέτρο για το εργοστάσιο που χτίζουν στους αυστριακούς. Δεν τους έδωσαν από την KTM τα σχέδια για το 1290 φυσικά, αλλά για έναν αρκετά παλαιότερο κινητήρα.

Η συνεχής εξέλιξη που παρουσιάζουν -πλέον και- οι Κινέζοι κατασκευαστές, μας φέρνουν κινητήρες εξ ολοκλήρου φτιαγμένους από τους ίδιους, ξεκινώντας από την σχεδίαση. Παραμένει όμως μία σημαντική αγορά, εκείνη των βιομηχανικών σχεδίων κινητήρων και η εταιρεία Wuyi Weisenke Power Technology ένας από τους προμηθευτές που έχει να παρουσιάσει δείγμα δουλειάς. Έχουν σχεδιάσει δηλαδή κινητήρες που από το σχέδιο έφτασαν στην γραμμή παραγωγής και μπήκαν σε μοντέλα με εμπορική επιτυχία. Αυτό καθιστά την πώληση της δουλειάς τους πολύ πιο εύκολη, συγκριτικά με το να είχαν μείνει στο χαρτί. Μετά από έναν δικύλινδρο εν σειρά 400 κυβικών που κινεί διάφορα μοντέλα της κινεζικής αγοράς, ετοίμασαν έναν τετρακύλινδρο εν σειρά που μοιάζει αρκετά σε εξωτερικές διαστάσεις με εκείνον του Honda CB650.

Να θυμίσουμε -μιας και είμαστε το ΜΟΤΟ- πως αυτός ο κινητήρας της Honda είναι ο πρώτος της εταιρείας που έχει σχεδιαστεί από Ινδονήσιους σε λευκό χαρτί και έπειτα έχει κατασκευαστεί στο τεράστιο εργοστάσιο που διατηρεί εκεί η Honda. Με λίγα λόγια η βάση του κινέζικου κινητήρα των 800ων κυβικών, βρίσκεται πιο κοντά στην Κίνα, παρά στην Ιαπωνία...

Βλέπουμε τώρα πως υπάρχει ψεκασμός, δύο επικεφαλής εκκεντροφόροι και οι βάσεις του κινητήρα είναι ίδιες με του Honda CB650. Μία ακόμη μοτοσυκλέτα που ετοιμάζεται να βγει με έναν κινητήρα βασισμένο στην εικόνα του τετρακύλινδρου της Honda, είναι η νέα Benda, που μας απασχόλησε πρόσφατα καθώς έδειξε σχέδια για ένα… Diavel αντιγραφής! Η Benda είναι παντελώς άγνωστη εδώ στους δυτικούς, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα στην «παγκοσμιοποιημένη» αγορά μας. Ιδιαίτερα αν βγάλει μία μοτοσυκλέτα από 700 κυβικά και πάνω, με την εικόνα της Diavel και ποιότητα στο άνω άκρο αυτών που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε από τους κινέζους. Με λίγα λόγια τα σχέδια είναι εκεί έξω και περιμένουν κινέζους κατασκευαστές να αναλάβουν να χτίσουν μοτοσυκλέτες επάνω τους. Όσο περισσότεροι κατασκευαστές ανεβαίνουν την σκάλα των κυβικών, τόσο μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες μοτοσυκλέτες θα βλέπουμε από την Κίνα, πράγμα που σημαίνει πιο σοβαρός ανταγωνισμός…

Fantic Motor Group – Αλλαγή ηγεσίας με νέο CEO και νέο αντιπρόεδρο

Μέσα σε μία ημέρα νέος CEO και νέος αντιπρόεδρος
motomag Fantic Motor Group – Αλλαγή ηγεσίας με νέο CEO και νέο αντιπρόεδρο
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/4/2024

Αλλαγές στην ηγεσία της Fantic είχαμε το τελευταίο διάστημα καθώς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας εξέλεξαν ομόφωνα τον Paolo Fontana ως νέο CEO και τον Mariano Roman ως νέο αντιπρόεδρο.

Ο Paolo Fontana, ο οποίος είχε ήδη διοριστεί ως Γενικός Διευθυντής της Fantic τον Ιανουάριο του 2024, αναλαμβάνει πλέον καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στον Όμιλο Fantic Motor S.p.A., ο οποίος ελέγχει επίσης τις μάρκες Motori Minarelli και Bottecchia.

Από την άλλη ο Mariano Roman, νεοδιορισθείς πρόεδρος της ANCMA (Σύνδεσμος Κατασκευαστών Δικύκλων και Ποδηλάτων της Ιταλίας), αναλαμβάνει τη θέση του αντιπροέδρου της Fantic, συνεχίζοντας παράλληλα να ηγείται στους τομείς των προϊόντων, της έρευνας και ανάπτυξης και των αγώνων που αφορούν την Fantic.

Paolo Fontana: "Είναι τιμή για μένα να αναλάβω αυτόν τον ρόλο και είμαι ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που μου δείχνουν το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Mariano Roman για τη συνεχή υποστήριξη που μου παρείχε αυτούς τους μήνες. Ξεκίνησα την καριέρα μου στον κόσμο των μοτοσυκλετών, που ήταν πάντα το μεγάλο μου πάθος, παράλληλα με την ορεινή ποδηλασία. Το να επιστρέφω τώρα σε αυτό, χάρη σε αυτή τη σημαντική θέση στη Fantic, με κάνει υπερήφανο και μου δίνει ακόμη μεγαλύτερο κίνητρο. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι ολόκληρος ο όμιλος μπορεί να εκφράσει τις τεράστιες δυνατότητές του και, από την πλευρά μου, είμαι πλήρως αφοσιωμένος σε αυτό".

Ο Mariano Roman δήλωσε: "Ο διορισμός μου ως Προέδρου της ANCMA ήταν μια αναγνώριση για το έργο που έχω επιτελέσει καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, και όχι μόνο για τα συναρπαστικά ορόσημα που πέτυχα μαζί με τη Fantic. Ο αυξανόμενος φόρτος ευθυνών και δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το τριετές σχέδιο ανάπτυξης απαιτούσε περισσότερη υποστήριξη. Αυτό εκπληρώθηκε μέσω της συνεργασίας με τον Paolo Fontana, ο οποίος έχει ήδη αποδείξει ότι είναι ομαδικός παίκτης ερμηνεύοντας το πραγματικό πνεύμα της εταιρείας ως Γενικός Διευθυντής και αξίζει πλήρως την εμπιστοσύνη των μετόχων και του Διοικητικού Συμβουλίου".