Είκοσι κιλά ελαφρύτερο από το R6 και εντυπωσιακά κοντά στην supersport οικογένεια, από πλευράς εμφάνισης, το μικρό YZF μας συστήθηκε σήμερα, Παρασκευή, σε δρόμο και πίστα. Όχι ότι προορίζεται από την Yamaha για τέτοια χρήση, παρόλο που στην Γαλλία ετοιμάζουν ενιαίο πρωτάθλημα με R3, αλλά θέλοντας να εξαργυρώσουν λίγη από την δυναμική που έχουν αναπτύξει με το R1, καλά κάνουν και το προωθούν μ’ αυτό τον τρόπο. Άλλωστε στην Ινδονησία, στην οποία παράγεται, αλλά και στις υπόλοιπες Ασιατικές χώρες που θα το διαθέσουν, η αντιμετώπισή του θα είναι αντίστοιχη μιας σπορ μοτοσυκλέτας. Εκεί βέβαια θα υπάρχει και έκδοση στα 250 κυβικά η οποία θα φτάσει μέχρι και την Τουρκία, το μακρύτερο, στην υπόλοιπη Ευρώπη δεν έχει νόημα μια μικρότερη της μικρής, έκδοση.
Μία ώρα έξω από την Βαρκελώνη λοιπόν, στους υπέροχους δρόμους των Ισπανών και σε μια πίστα με πλάτος σαν τα Μέγαρα, αλλά διπλάσιο μήκος και άπειρες στροφές, οδηγήσαμε το R3 που τα πάει πολύ καλύτερα εκτός, παρά εντός πίστας. Βέβαια σε συνεργασία με την Akrapovic υπάρχει ένα ολόκληρο κουστούμι με διάφορα αξεσουάρ καθώς και φαίρινγκ χωρίς προβολείς, ώστε να βελτιώσεις τα σημεία που χρειάζονται. Ωστόσο αυτό είναι για εκείνους τους νέους που θέλουν να αγωνιστούν, διαφορετικά για εκπαιδευτικούς λόγους το R3 είναι μια χαρά, ως έχει, για ένα track day.
Η αγωνιστική έκδοση:
Το ίδιο ισχύει και για καθημερινή χρήση: Ελαφρύ, με έμφαση από τον δικύλινδρο κινητήρα στις μεσαίες και τις υψηλές στροφές, βλέπεις εύκολα και γρήγορα τα 140 και το στροφόμετρο έχει ακόμα πολλά περιθώρια μέχρι το κόκκινο στις 12.500 στροφές.
Καθώς πρόκειται για νέα μοτοσυκλέτα, με επίσης νέο κινητήρα, έχουμε αρκετή ανάλυση μπροστά μας σε επόμενο τεύχος του MOTO. Η τιμή του δεν έχει ακόμα καθοριστεί, αλλά σε ορισμένες χώρες της Ευρώπης πωλείται στα 5.300€ που φυσικά περιλαμβάνει μικρότερο Φ.Π.Α στο 20%.
Bonus: Δείτε τις φωτογραφίες της Yamaha από την πίστα, μέχρι εμείς να λύσουμε τα θέματα με την Ισπανική αστυνομία και πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής:
Αποστολή στη Βουλγαρία: Οδηγούμε τις Harley-Davidson 2025 στη Σόφια
Πρώτη επαφή με τις μοτοσυκλέτες της H-D στη γειτονική χώρα
Από το
motomag
2/5/2025
Πραγματοποιήσαμε ένα ταξίδι αστραπή για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας που θα είναι και πάλι ενεργή στη χώρα μας
Όπως σας είχαμε ενημερώσει η Harley-Davidson αποτελεί πλέον μέρος του brand portfolio του Fais Group και εμείς βρεθήκαμε στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος με τους ανθρώπους του ομίλου, τον Κωνσταντίνο Νούσια, διευθυντή μάρκετινγκ του group και τον εμπορικό διευθυντή Κώστα Καλατζόπουλο και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας για τη Σόφια. Εκεί βρισκόταν εκείνες τις ημέρες το γνωστό φορτηγό της H-D με όλα τα νέα μοντέλα, μία καλή ευκαιρία για μία πρώτη γνωριμία με τις ανανεώσεις και τις αλλαγές τους. Φτάσαμε απόγευμα στη γειτονική χώρα με βροχερό καιρό και φύγαμε κατευθείαν για τις εκεί εγκαταστάσεις της Harley-Davidson και την ενημερωτική παρουσίαση που είχαν ετοιμάσει για εμάς οι άνθρωποι της αμερικάνικης εταιρείας.
Η H-D ιδρύθηκε στο Milwaukee το 1903 όταν ο William S. Harley και τα αδέλφια Arthur, Walter και William A. Davidson κατασκεύασαν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα μέσα σε ένα μικρό ξύλινο υπόστεγο και μας είναι γνωστή σήμερα για τους δικύλινδρους κινητήρες διάταξης «V» αλλά και ένα τεράστιο δίκτυο φαν κλαμπ που απαρτίζεται από δεκάδες λέσχες με πιο γνωστό το Harley Owners Group (H.O.G.), μέλη του οποίου μας συνόδευσαν στην αποστολή.
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης, οι άνθρωποι της Harley-Davidson μας πληροφόρησαν πως οι εγκαταστάσεις τους στην Ελλάδα θα είναι σύντομα γεγονός και θα βρίσκονται στην περιοχή Βάρης – Κορωπίου. Επίσης μάθαμε πως όλα τα νέα μοντέλα της Harley, φέρουν φρένα Brembo, τρεις χάρτες οδήγησης, συνδεσιμότητα με κινητό και εκδόσεις CVO (εκτός των sport). Σημαντικό επίσης είναι να αναφέρουμε πως η εταιρεία χρησιμοποιεί για το 2025 δύο διαφορετικούς κινητήρες, τον αερόψυκτο δικύλινδρο διάταξης «V» Milwaukee-Eight 117, 1.917 κυβικών και τον υγρόψυκτο δικύλινδρο διάταξης «V» Revolution Max, σε δύο εκδόσεις με 975 και 1.252 κ.εκ.
Η μέρα που οδηγήσαμε ήταν η επόμενη της άφιξής μας στη Σόφια. Ξυπνήσαμε το πρωί αντικρίζοντας έναν ηλιόλουστο καιρό που μας έφτιαξε από νωρίς τη διάθεση. Γρήγορα ξεκινήσαμε για τις εγκαταστάσεις της Harley-Davidson όπου και μας περίμενε ήδη το επιβλητικό φορτηγό που “στεγάζει” τις νέες μοτοσυκλέτες και γυρνά την Ευρώπη για τις αντίστοιχα εκδηλώσεις επισκεπτόμενο κάθε σημαντική αγορά για την αμερικάνικη εταιρεία.
Ντυμένοι με τον απαραίτητο εξοπλισμό, ανεβήκαμε σε μία από τις διαθέσιμες μοτοσυκλέτες και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας νιώθοντας για λίγο πως παίζουμε στο “Sons of Anarchy” καθώς το κομβόι με τις 20 και πλέον Harley-Davidson ξεκίνησε την πορεία του. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι αυτή δεν ήταν μία κανονική αποστολή, όπως όλες τις άλλες που έχουμε συνηθίσει να πηγαίνουμε είτε στο εξωτερικό είτε στην Ελλάδα, όπου συνήθως οδηγούμε για πολλά χιλιόμετρα ένα μοντέλο ώστε να αποκτήσουμε για αυτό μια πολύ καλή πρώτη εικόνα. Οι μοτοσυκλέτες ήταν πολλές και ο χρόνος λίγος αλλά χρειάζεται κατανόηση καθώς πρόκειται για μία προσπάθεια από την εταιρεία που ξεκινά σε νέα βάση και το πλέον σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι ότι η αρχή μόλις έγινε!
Η συγκεκριμένη εμπειρία οδήγησης είχε περισσότερο στόχο να μας βάλει ξανά στο αμερικάνικο πνεύμα, να θυμηθούμε τα πολλά και διαφορετικά μοντέλα που έχει η Harley Davidson και να μας μεταφέρει λίγη από την αύρα των μοτοσυκλετών από το Milwaukee έπειτα από την πολυετή απραξία της H-D στην Ελλάδα. Φυσικά και θα επανέρθουμε αναλυτικά για όποια από αυτές τις μοτοσυκλέτες μας δοθεί με το καλό για δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.
Ας μην ξεχνάμε πως το MOTO είναι το μόνο Μέσο που έχει κάνει δικά του έξοδα και μάλιστα ιδιαίτερα υψηλά για να δοκιμάσει και να συγκρίνει την πιο φρέσκια των H-D. Μία κίνηση που είχε ως μόνο στόχο την πληρότητα και την απάντηση στην μόνιμη δέσμευση απέναντι στον αναγνώστη.
Πρώτη μοτοσυκλέτα που επιλέξαμε ήταν το Street Bob, με τον μίνιμαλ πίνακα οργάνων και με το τιμόνι να έρχεται ασυνήθιστα ψηλά. Η μοτοσυκλέτα των 293 κιλών -σε κατάσταση λειτουργίας- είναι αντικαταστάτης του Street Bob 114 και φέρει τον κινητήρα Milwaukee-Eight 117 έναντι του Milwaukee-Eight 114 του προηγούμενου μοντέλου. Ο κυβισμός του βρίσκεται στα 1.917,28 κ.εκ. και η απόδοση στους 98 ίππους και τα 16,62 κιλά ροπής στις μόλις 4.600 και 2.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Ο ήχος του κινητήρα είναι εξαιρετικός με μπόλικη ροπή από το ρελαντί και με τη δύναμη του να “απλώνει” σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Μπροστά συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 49 χιλιοστών και πίσω ένα monoshock αμορτισέρ 43 χιλιοστών με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου.
Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει cornering ABS, traction control, Drag-Torque Slip Control (DSCS), Tire Pressure Monitoring System (TPMS), LED φώτα και USB θύρα φόρτισης. Το Street Bob ανήκει στην γκάμα “Cruiser” της H-D και η μοτοσυκλέτα του 2025 είναι 4 κιλά ελαφρύτερη έναντι της προηγούμενης, πάρα τα έξτρα κυβικά.
Συνεχίσαμε με τη Pan America 1250 που περιμέναμε πώς και πώς να δοκιμάσουμε, καθώς μιλάμε για την πρώτη adventure/crossover μοτοσυκλέτα στην ιστορία της Harley-Davidson και εκείνη που ίσως έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το ελληνικό κοινό. Είχαμε να την δούμε από προηγούμενο MEGA TEST ON-OFF που είχαμε κάνει δυσανάλογα μεγαλύτερο κόπο από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες για να την έχουμε μαζί μας και ήταν μάλιστα και μία από τις πρώτες συγκριτικές δοκιμές της παγκοσμίως! Η μοτοσυκλέτα βγαίνει σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: Pan America 1250 ST, Pan America 1250 Special και CVO Pan America 1250 και όλες φέρουν τον Revolution Max 1.252 κυβικών.
Η Pan America 1250 ST είναι η ασφάλτινη έκδοση με 17άρηδες τροχούς και χυτές ζάντες που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Η Pan America 1250 Special είναι η πιο χωμάτινη έκδοση με 19αρη τροχό μπροστά και ακτίνες και η CVO φέρει επίσης ακτινωτές ζάντες με 19άρη τροχό εμπρός όπως επίσης και τρεις βαλίτσες, δύο πλαϊνές και μία κεντρική. Η ισχύς όλων των εκδόσεων είναι 150 ίπποι και οι αναρτήσεις τους είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες από την Showa. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και συναντάμε οθόνη TFT 6,8 ιντσών, TPMS, USB θύρα φόρτισης, EITMS, quickshifter, Vehicle Hold Control (VHC), Cornering Enhanced Anti-lock Brake System (C-ABS), Traction Control System (TCS), DSCS και πολλά ακόμη.
Εμείς οδηγήσαμε τις Pan America 1250 ST και Pan America 1250 Special. Ανεβαίνοντας στη μοτοσυκλέτα μας έκανε εντύπωση η μία και μοναδική θέση οδήγησης, εδώ δεν μπορείς να μετακινηθείς πάνω στη σέλα λόγω του σχήματός της και κατά συνέπεια είτε βολεύεσαι με αυτή είτε όχι. Εμείς βολευτήκαμε μια χαρά με τις εντυπώσεις να κερδίζουν η πολύ καλή λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αναρτήσεων αλλά και ο “ροπάτος” και εύστροφος κινητήρα που δείχνει με την απόδοσή του ότι δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τον ανταγωνισμό, αν και δεν φτάνει στα δικά του νούμερα απόδοσης. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα της εταιρείας. Αναμένουμε το συγκεκριμένο μοντέλο για την πλήρη δοκιμή του στην Ελλάδα, ώστε να δούμε και τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας εκτενέστερα αλλά και να πατήσουμε με αυτήν εκτός δρόμου κομμάτι.
Έπειτα ακολούθησε πήρε το Sportster S που φέρει τον υδρόψυκτο κινητήρα Revolution Max των 1.252 κυβικών, με την απόδοση να φτάνει στα 121 άλογα και τα 12,85 κιλά ροπής στις 7.500 και 6.000 σ.α.λ. αντίστοιχα, για μία από τις ελαφρύτερες μοτοσυκλέτες των Αμερικανών στα 221 κιλά χωρίς υγρά.
Το ανανεωμένο μοντέλο φέρει αλλαγή στο λογότυπο του ντεπόζιτου και έχει αυξημένη διαδρομή πίσω ανάρτησης κατά 60%, στα 82 χλστ. (92 χλστ. μπροστά) με το ύψος σέλας όμως να παραμένει στα 765 χιλιοστά. Η οθόνη είναι TFT 4 ιντσών και η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με TPMS, TCS, DSCS, C-ABS και θύρα USB. Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα μοντέρνο muscle bike με τροχούς που βλέπουμε συνήθως σε bobber και 160άρι μπροστινό λάστιχο που δυσκολεύει τον αναβάτη στις επιτόπιες μανούβρες, αλλά το ξεχνάς μόλις ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα. Εδώ να το τονίσουμε πως αισθανθήκαμε έντονη τη ζέστη από την εξάτμιση που περνάει πολύ κοντά στο δεξί μηρό του αναβάτη, με θερμοκρασία περιβάλλοντος στους 20 βαθμούς Κελσίου.
Στη συνέχεια δοκιμάσαμε το Breakout που εμφανισιακά θυμίζει την εικόνα που έχει ο μέσος άνθρωπος για τις μοτοσυκλέτες Harley-Davidson, μοιάζοντας περισσότερο από όλα με custom δημιουργία. Το αναβαθμισμένο μοντέλο, που ελάφρωσε κατά ένα κιλό έναντι του προηγούμενου στα 309 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας. Φέρει τον αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα των 1.917,28 κ.εκ. που αποδίδει όμως ένα περισσότερο ίππο φτάνοντας στους 104 στις 4.800 με τη μέγιστη τιμή της ροπής των 17,44 κιλών να κάνει την εμφάνισή της στις 3.000 σ.α.λ.
Με τροχό 21 ιντσών μπροστά, ίσιο τιμόνι και πλάτος πίσω ελαστικού 240 χιλιοστά είναι σίγουρα επιβλητικό και πολύ σταθερό στην ευθεία. Ο προβολέας LED είναι νέος και διαθέτει LCD οθόνη 4 ιντσών, σύστημα TPMS, TCS, DSCS, C-ABS αλλά και cruise control. Η θέση οδήγησης μας άρεσε πολύ με μόνη παραφωνία τη πολύ κοντινή απόσταση που έχουν οι καθρέφτες με τα grip.
Έπειτα ανεβήκαμε στην πολύ άνετη σέλα του Street Glide Ultra που ανήκει στη σειρά Grand American Touring των H-D και από την πρώτη επαφή με τη μοτοσυκλέτα καταλαβαίνεις ότι μπορείς να γυρίσεις όλο τον κόσμο μαζί της. Και αυτή η μοτοσυκλέτα φέρει τον Milwaukee-Eight 117 έναντι του “114” του προηγούμενου μοντέλου και αποδίδει πλέον 105 ίππους αντί για 93. Επίσης φέρει αναβαθμισμένη σέλα και ανάρτηση τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το μάτι μας έπεσε αμέσως στην νέα τεράστια έγχρωμη οθόνη αφής 12,3 ιντσών με τα ηχεία των 50 watt να ξεχωρίζουν δεξιά και αριστερά της. Ο εξοπλισμός της αμερικάνικης Tourer μοτοσυκλέτας περιέχει τα πάντα, από πλοήγηση στην οθόνη με ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τις συνθήκες κίνησης και τον καιρό και ασύρματο Apple CarPlay με φωνητικές εντολές έως Vehicle Hold Control (VHC), TPMS, συνδυασμένα φρένα με Cornering ABS και Cornering traction control. Αξιοσημείωτο είναι ότι φέρει πλαϊνές βαλίτσες, top case, πλάτη συνεπιβάτη και το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 393 κιλά έναντι των 416 του προηγούμενου μοντέλου!
Η τελευταία μοτοσυκλέτα που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ήταν η Nightster Special, η οποία θα είναι και η πιο προσιτή από πλευράς τιμής της Harley-Davidson στη χώρα μας, αλλά και η πιο ελαφριά στα 225 κιλά σε κατάσταση λειτουργίας. Η μοτοσυκλέτα με τον Revolution Max των 975 κυβικών αποδίδει 92,4 ίππους και 9,9 kgm ροπής στις 7.500 και 5.750 σ.α.λ. αντίστοιχα. Είναι εξοπλισμένη με TFT οθόνη 4 ιντσών, θύρα USB, TCS, DSCS και TPMS. Μας άρεσε πολύ το ρετρό ντεπόζιτο χρώματος “Whiskey Fire” και η θέση οδήγησης που δημιουργεί άνετες γωνίες για τα πάνω και τα κάτω άκρα. Μας άρεσε επίσης η μίνιμαλ αισθητική της και η “ζωντάνια” του κινητήρα της.
Φυσικά και ένα από τα σημεία της πρώτης αυτής επαφής με τον ανανεωμένο στόλο της H-D, δεν θα μπορούσε παρά να είναι η τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση και το ενδεχόμενο οποιασδήποτε επιβάρυνσης. Κάτι το οποίο είναι παγωμένο αυτή τη στιγμή ως ενδεχόμενο ενώ επικρατεί αισιοδοξία και για το μέλλον απέναντι σε κάθε ενδεχόμενο καθώς η Harley Davidson έχει διάφορα όπλα στη φαρέτρα της. Νέα εποχή για την H-D λοιπόν και μαζί, νέα προσέγγιση και για την Ελληνική αγορά με τα καλύτερα εγκαίνια, οδηγώντας την γκάμα της!